.

Vraag

Waarom hoge rekening buiten je bundel ipv langzaam internet bijvoorbeeld?

  • 31 May 2022
  • 2 reacties
  • 33 Bekeken

Met mijn nummer, die ik veel zakelijk gebruik, kwam ik vorige week buiten mijn bundel.

Nu wordt ik verrast met een blokkade voor uitgaand verkeer en een rekening van €321 aan data?

Vanwege de blokkade loop ik nu dagelijks minimaal €350 schade.

Mijn rekening is vorige week al betaald, waarom moet ik dan alsnog enkele dagen wachten op mijn nieuwe tegoed?

 

Betere oplossing zou zijn om internetverkeer te vertragen ipv bijna €9 te rekenen voor elke 2 minuten data gebruik!!!


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Als behulpzame klant informeer ik graag andere klanten:

Met mijn nummer, die ik veel zakelijk gebruik, kwam ik vorige week buiten mijn bundel.

Of je de lijn zakelijk gebruikt of niet, maakt niet uit. Als je bundel op is, is het het beste om ofwel een extra data-/bel- bundel te nemen ofwel de functie (internetten) niet meer te gebruiken/uit te zetten.

Nu wordt ik verrast met een blokkade voor uitgaand verkeer en een rekening van €321 aan data?

Bij Simyo kun je gewoon buiten de bundel doorgaan met internetten. Echter betaal je dan het buiten de bundel tarief van 0,15 euro per MB. Totdat de systemen van Simyo hoogverbruik detecteren en de aansluiting blokkeren. De systemen van Simyo krijgen het verbruik met een vertraging binnen, dus kan je meer kosten dan precies die limieten opbouwen.

Vanwege de blokkade loop ik nu dagelijks minimaal €350 schade.

Volgens mij kun je via Mijn Simyo de blokkade vrij snel ongedaan maken met een aanbetaling via iDeal. Lukte dat niet?

Mijn rekening is vorige week al betaald, waarom moet ik dan alsnog enkele dagen wachten op mijn nieuwe tegoed?

Op de laatste factuur (April 2022) betaal je verbruik van april en abonnementskosten van mei. Je abonnement voor juni betaal je pas op de factuur van mei, die je in de loop van juni betaald. Het is dus niet zo dat Simyo je onthoud van het gebruiken van tegoed dat je reeds hebt betaald als je dat bedoeld met deze vraag.

Betere oplossing zou zijn om internetverkeer te vertragen ipv bijna €9 te rekenen voor elke 2 minuten data gebruik!!!

Als klant zeg ik ook al jaren dat het huidige systeem niet klantvriendelijk is. Simyo heeft het nog niet verandert. Als dat niet werkt voor jou, dan moet je elders zoeken. Wel biedt Simyo tips om te voorkomen dat je buiten de bundel gaat.

Een moderator zal vandaag vragen of je hem/haar een privébericht kunt sturen met enkele privégegevens, zodat hij/zij mee kan kijken met jou situatie.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Handyman,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je schrikt van zo'n hoge rekening. Ik zie dat je goed bent geïnformeerd door @Groentjuh over deze situatie. Ik heb eigenlijk niks meer toe te voegen aan zijn uitleg behalve dat ik inderdaad even wil meekijken in jouw aansluiting. Hiervoor wil ik je vragen om mij een privé bericht te sturen met jouw gegevens. Dan help ik je daar verder. Bedankt @Groentjuh voor je moeite en informatie. 

Groetjes,
Seren 

Reageer