.

Beantwoord

Waarom heb ik zulke hoge kosten?

  • 20 August 2017
  • 11 reacties
  • 159 Bekeken

Beste Simyo,

Begin augustus kreeg ik via de sms een melding dat ik mijn internet verbruikt had. Toen heb ik via de website MBs bijgekocht en gelijk mijn bundel van 2gb naar 4gb verhoogd.

Net kreeg ik een sms dat ik €48,40 aan kosten voor internet in het buitenland heb gemaakt. Ik heb hiervoor nooit een melding gekregen dat mijn bijgekochte mbs verbruikt waren.

Toen ik inlogde op mijn simyo zag ik tot mijn schrik dat mijn rekening voor augustus dik in de 200€ is. Nooit heb ik bericht ontvangen dat ik buiten mijn bundel aan het internetten was nadat ik MBs had bijgekocht. Als dit wel zo was had ik of extra MBs bijgekocht of mijn internet uitgezet, nooit was ik gaan door internetten voor deze rekening. Ik vind het zeer slecht dat ik opeens zo een rekening heb zonder dat hiervan melding wordt gemaakt.

Daarnaast zie ik ook in mijn factuur dat voor augustus internet 4000 voor 15€ in rekening wordt gebracht, echter heb ik voor deze maand maar 2000mb gekregen maar wel mega hoge kosten voor buiten de bundel internetten. Ik ben echt onwijs geschrokken en diep teleurgesteld in jullie service.

Ik heb geen idee hoe ik dit moet betalen deze maand en ik zou het zeer op prijs stellen als jullie in de toekomst mij (en andere klanten) beter kunnen attenderen op het feit dat de bundels of extra gekochte mbs op zijn. Voor mij is het ook een les om niet op jullie te vertrouwen voor berichtgeving en zelf regelmatig de website te checken. Toch voel ik me gedupeerd en hoop ik dat we een regeling kunnen treffen.
icon

Beste antwoord door Jihane 21 August 2017, 16:57

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Die verhoging die je begin augustus hebt gedaan gaat pas in in September, maar zie je terug op de factuur van Augustus.
Om de buietnbundel kosten te reduceren had je ook nog extra MB moeten kopen.

Je kunt via datamanagers trouwens je verbruik in de gaten houden, en ook laten blokkeren als je buiten je bundel komt.
Ik heb ook extra MBs bijgekocht! Alleen daarna nooit een melding gekregen dat die ook op waren. Als ik dan een sms had gekregen, wat ik verwachtte omdat je ook een sms ontvangt wanneer je bundel op is, had ik opnieuw extra MBs gekocht. Nu dacht ik dat ik nog gewoon kon internetten via die MBs...
Reputatie 7
Badge +7
Sorry, ik had je eerste bericht niet goed gelezen. Ik weet niet of je ook berichten krijgt als die extra gekochte bundel op is.


Ik kan niet namens Simyo spreken, maar ik weet dat anderen bij Simyo een betalingsregeling hebben gehad als ze een te hoge rekening hebben gehad.
En zelfs dan, als er geen melding wordt gegeven dat die MBs op zijn, zou het wel netjes zijn om de klant te attenderen via de sms over hoeveel de extra kosten zijn bij 50 euro. Net zoals er nu een waarachuwingssms verstuurd is met buiten de bundel internetten in het buitenland. Het lijkt me dat niemand expres 120€ over z'n bundel heengaat binnen Nederland. Maar bedankt voor de datamanagement tip, is dat een app? Die ga ik dan zeker downloaden want dit gaat me niet nog een keer overkomen!
Reputatie 7
Badge +7
Datamanagers zijn inderdaad apps. Mijn toestel heeft een ingebouwde. Volgens mij hebben veel Android een ingebouwde. Ik heb de mij ingesteld dat hij rond de 85 een waarschuwing geeft, en rond de 90 stopt.

Welk type toestel heb je?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Josephine,

Welkom op het Simyo Forum!

Oh, jee! Dat is dan zeker even schrikken! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je geen sms-berichten hebt gehad om je ervoor te waarschuwen dat je extra internetbundel op was. Mijn excuses daarvoor - dat kwam door een bug. Je had die sms'jes wel moeten krijgen. Om die reden vergoed ik de kosten (€ € 206.15). Je zult deze vergoeding nog niet terugzien op Mijn Simyo, maar wel straks op je augustus-factuur. Deze wordt geïncasseerd in de derde week van september.

Verder geef ik je ook 1000 MB's cadeau, omdat je nu geen MB's meer over hebt. Je kunt deze MB's activeren door in te loggen op Mijn Simyo en het cadeautje dan digitaal uit te pakken. Let je erop dat ze dan vervallen op 31 augustus? Ze zijn alleen in de maand geldig waarin je ze activeert.

Als laatste wil ik nog terugkomen op je bundelwijziging van 2000 naar 4000 MB. Bundelwijzigingen gaan in vanaf de eerste van de volgende maand. In jouw geval gaan ze dus in op 1 september. Maar omdat je altijd betaalt voor de maand die nog moet komen, staan ze nu al op je factuur. Dit kun je controleren door je oude facturen te bekijken (Mijn Simyo > Facturen). Zo betaal je in juni voor je juli-bundels, in juli voor je augustus-bundels, en dus ook in augustus alvast voor je september-bundels.

Heb je hier nog vragen over?

@ Wimj12, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Geachte,

mijn zoontje gebruikt het simyo abonnement en bij aankomst in Turkije heeft hij de gsm van de Vliegtuig stand gehaald en kreeg hij veel meldingen maar ook dat het verbuik opgelopen was tot €60; dit was binnen twee minuten! Hij heeft daarop direct weer vliegtuig stand geactiveerd but the damage was done..

Hoe kan dat zoo snel oplopen? Blijkbaar hoort Turkije niet tot de EU maar dan direct zulke hoge kosten binnen luttele minuten?

Ik hoor graag antwoorden hierop en wat er aan de bizar hoge rekening in zo'n kort tjdsbestek te doen is.. Dit is niet meer grappig..

 

Mvg,

Brian   

Reputatie 7
Badge +9

Hoe kan dat zoo snel oplopen? Blijkbaar hoort Turkije niet tot de EU maar dan direct zulke hoge kosten binnen luttele minuten?

Net als diverse providers zijn roaming kosten buiten Europa heel duur. 5 euro per MB, dan gaat het zeer snel!

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Angelos,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat jij je afvraagt hoe het kan dat er zulke hoge kosten zijn gemaakt in zo'n korte tijd. Zoals @Groentjuh aangeeft heeft dit te maken met het feit dat de roaming kosten in Turkije €5.00 per MB zijn. De kosten kunnen dan binnen korte tijd hoog oplopen. Wij sturen altijd een grensbericht sms waarin word geïnformeerd over de tarieven in het desbetreffende land. Ik zie op jouw aansluiting dat deze sms op 11-07-2022 is verstuurd en afgeleverd. Heeft hij dit smsje gezien?

Groetjes,
Seren

Hi Seren,

Ja die SMS kwam tegelijk met notificaties van apps toen hij de vliegtuigstand uit deed; een minuutje later kwam de melding van de hoge kosten en heeft hij erg snel gereageerd en de vliegtuig stand weer aan gezet,  maar toen was het kwaad al geschied..

Reputatie 7
Badge +6

Hi Seren,

Ja die SMS kwam tegelijk met notificaties van apps toen hij de vliegtuigstand uit deed; een minuutje later kwam de melding van de hoge kosten en heeft hij erg snel gereageerd en de vliegtuig stand weer aan gezet,  maar toen was het kwaad al geschied..

Dat begrijp ik. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met het 06-nummer en jouw persoonlijke gegevens? Wellicht kan ik in overleg met de financiële afdeling iets voor je betekenen. 

Reageer