.

Beantwoord

Waarom heb ik zo'n hoge rekening?

  • 23 July 2018
  • 1 reactie
  • 152 Bekeken

Beste mensen van Simyo,

Gisteren enorm geschrokken. Ik kreeg een mail waaruit bleek dat ik fors over mijn bundel gegaan was zonder dat te weten. Ik heb meteen de voorgestelde aanbetaling gedaan, want problemen is echt het laatste wat ik wil.
Vervolgens gaan kijken wat ik nu precies buiten de bundel verbruikt had, want ik snap niet waar dat extreem hoge verbruik vandaan komt. Standaard staat de mobiele data aan voor een paar apps (o.a. whatsapp, zoek iphone en google maps.

Uit het overzicht blijkt dat op 22-07 tussen 10:08 uur en 12:06 uur maar liefst 16 x een zelfde verbruik van 58,59 Mb is gemeten, steeds met 3 minuten er tussen. Daarnaast is om 10:08 uur nog 30,42 Mb verbruik gemeten , om 11:10 49,35 mb uur 55,53 Mb en om 12:06 uur 21,66 Mb.
Ik ben die dag om 10:05 uur in de auto gestapt voor een uitstapje naar Oostkapelle in Zeeland. Een 2 uur durende reis vanuit mijn woonplaats. Ik heb de volledige 2 uur achter het stuur gezeten en ben onderweg niet gestopt.

Ik vraag mij dus af waar dat extreem hoge verbruik vandaan kan komen? Wat kan die 58,59 Mb verbruik geweest zijn? En wat maakt dat het er 16 x op staat met een interval van 3 minuten?
In jullie mail schrijven jullie “Omdat wij je willen beschermen tegen hoge kosten, hebben wij je sim card geblokkeerd voor uitgaan gesprekken.” . Ik heb nu helemaal niet het gevoel dat dit zo is, immers, jullie reageren pas als ik tegen de € 150,- aan zit! Waarom blokkeren jullie niet eerder?!?

Ik hoop heel erg dat ik op coulance van jullie kant kan rekenen in deze situatie die voor mij onverklaarbaar is en financieel heel erg pijnlijk.

Ik zie graag een reactie tegemoet. Hartelijke groet Jolanda
icon

Beste antwoord door Els 24 July 2018, 12:15

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +5
Hoi JolandaD,

Welkom op het Simyo Forum! Wat ontzettend schrikken, zo'n hoge factuur. Uiteraard snap ik dat je graag wilt weten wat hier is gebeurd.

Als ik de aansluiting erbij pak, zie ik dat er in korte tijd op 22 juli inderdaad veel verbruik heeft plaatsgevonden. De internetbundel was echter al helemaal verbruikt op 14 juli. We hebben je die dag om 14:49 en 20:11 een waarschuwings-sms'je gestuurd waarin we vertelden dat je bundel voor 80% en daarna 100% was verbruikt. Heb je deze berichten gelezen? Naar aanleiding van deze berichten kun je extra MB's bijkopen of internet uitzetten via Internet en Bellen op Mijn Simyo.

In dit geval is de telefoon internet blijven gebruiken. Het lijkt erop dat er op de 22e een grote internetsessie heeft plaatsgevonden. Omdat we op de factuur per regel niet meer dan 58.59 MB per keer kunnen registreren, wordt een grote sessie opgesplitst. Vandaar dat je meerdere keren hetzelfde aantal MB's ziet staan. Waaraan deze MB's zijn verbruikt kan ik helaas niet achterhalen, dit mogen wij namelijk niet registreren. We registreren bijvoorbeeld ook niet wat je in een sms'je naar iemand stuurt. In de meeste telefoons kun je dit wel achterhalen, op deze pagina lees je er meer over. Kun je zo zien welke app dat heeft veroorzaakt? Houd er rekening mee dat smartphones ook op de achtergrond internet kunnen verbruiken, ook als je hem zelf niet actief aan het gebruiken bent. Dit kan te maken hebben met apps die updaten of synchroniseren om berichten binnen te halen.

Op het moment dat er in een korte periode veel kosten worden gemaakt, blokkeren we de aansluiting. Deze grens hebben we vastgesteld en kan helaas niet naar beneden worden gezet zodat je eerder geblokkeerd wordt. Om dit soort verrassingen in de toekomst te voorkomen, raad ik je aan ook deze pagina goed door te nemen.

Ook zie ik dat je op Facebook al contact met ons hebt gehad over je vraag. Heb je dit bericht al gelezen? Mocht het lastig zijn om deze factuur in één keer te voldoen, dan kunnen we uiteraard een betalingsregeling afspreken. 🙂

Laat je het weten als je vragen hebt?

Groetjes,
Els

Reageer