.

Beantwoord

Waarom heb ik onverwachts hoge kosten?

  • 17 November 2017
  • 9 reacties
  • 208 Bekeken

Beste Simyo,
Ik heb vandaag hoge kosten buiten mijn bundel gemaakt zonder hiervan te weten. Ik zat tot vandaag mooi op de helft van het aantal MB's dat ik deze maand zou hebben tot ik na een half uurtje mijn telefoon links te hebben laten liggen tot mijn schrik opeens zag dat ik 2 sms'jes zag over 80% en 6 minuten later 100% verbruikt te hebben. In reactie hierop heb ik gelijk mijn internet uit gezet voordat ik uit ging zoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren. In de mijn Simyo app leken mijn kosten op dat moment 40,- buiten mijn bundel te bedragen, ik was hier goed ziek van maar heb toch 500MB extra aangeschaft om de rest van de maand mee door te komen. Tot mijn schrik kreeg ik alsnog de melding dat ik al meer dan 100,- buiten mijn bundel zat en om deze reden mijn abonnement geblokkeerd is. Dit is blijkbaar al gebeurd nog voordat ik in kon grijpen.

Al die tijd heeft er zonder mijn weten een app met hoog verbruik op de achtergrond gedraaid.
Ik snap dat dit mijn eigen verantwoordelijkheid is maar mijn vraag luid of er op enige manier tegemoet gekomen kan worden in de kosten?
Als student zijnde lukt het mij op dit moment niet om de hoge kosten op te brengen en hoe ik dit af moet handelen is voor mij een raadsel.

Met vriendelijke groet,
Steffi de Lange
icon

Beste antwoord door Caspar 18 November 2017, 12:20

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Uit ervaring kan ik zeggen dat veelal een goede oplossing gevonden wordt. Hierover dient echter een moderator te beslissen en die hebben nu weekend. Zo nu en dan kan een moderator het niet laten om in het weekend ook nog een paar vragen te beantwoorden, maar mogelijk komen de moderatoren van Simyo pas maandag in actie.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi steffi2,,

Welkom op 't forum :)

Wat jammer dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt. Balen, zeg!

Goed van je dat je achter de boosdoener bent gekomen. Heb je hier inmiddels al wat aan kunnen doen?

Ik zie dat de kosten zijn ontstaan net voordat je MB's hebt bijgekocht. Er zat ongeveer een half uur tussen het ontvangen van het sms'je en het bijkopen van de MB's. Je zei dat je je internet hebt uitgezet. Hoe heb je dit precies gedaan? In je toestel of op Mijn Simyo? Ik kan hier namelijk niks van terugvinden. Ik raad je aan om altijd je internet op Mijn Simyo uit te zetten als je dat wilt, en niet via je toestel. Wij hebben hier namelijk geen zicht op.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar

@Groentjuh, bedankt voor je hulp!
Beste Caspar,

Dat klopt ik heb het inderdaad op mijn toestel uitgezet om te zorgen dat ik geen extra kosten zou maken totdat ik kon achterhalen welke app die dit veroorzaakt heeft. Hier ben ik inmiddels achter en ik heb het recht tot gebruik van 4g netwerk voor deze app ook uitgezet.

Dat van de tijd tussen het sms'je en het bijkopen klopt ook want ik heb direct nadat ik hier achter kwam MB's bijgekocht, dit was inderdaad een half uur na het eerste sms over 80% verbruikt te hebben.

Groeten,
Steffi
Reputatie 5
Badge +9
Hoi steffi2,

Bedankt voor de extra informatie!

Ik heb eenmalig de internetkosten verrekend met een extra bundel van € 5,00. Je hoeft dus niet het bedrag van € 109,56 te betalen. Ben je blij met deze oplossing?

Kijk ook hier eens voor verschillende tips over je datagebruik.

Heb je nog vragen?

Groetjes,
Caspar
Hallo Caspar,

Dat zou voor mij een goede oplossing zijn.
Hartelijk dank voor de hulp, de tips en de goede service!

@Groentjuh bedankt voor het meedenken!

Groeten,
Steffi
Reputatie 5
Badge +9
Graag gedaan steffi22!

Groetjes,
Caspar
Sorry Caspar,
Ik heb toch nog 1 vraagje. Hoelang duurt het nu voordat mijn nummer weer gedeblokkeerd wordt?
Groeten,
Steffi
Beste steffi22

Misschien kun je beter ff via Twitter informeren. Anders kun je weer een dag w88. Bij Twitter gaat het sneller. Trouwens, je kunt gewoon naar 1200 bellen, de klantenservice. Op werkdagen van 8:00 - 20:00

Suuk 6.
Reputatie 6
Badge +5
Hi steffi22,

Ik zie dat Caspar je inmiddels via Facebook heeft gedeblokkeerd ;)

Bedankt voor de tips Friesian!

Groetjes,
Niels

Reageer