.

Beantwoord

Waarom heb ik onterecht geclaimde kosten voor hoog verbruik?


Badge
Ik wil vragen of er meer Simyo klanten zijn die worden geconfronteerd met onterecht geclaimde kosten voor hoog verbruik ,en die vervolgens worden afgesloten omdat er door Simyo voor honderden euro’s aan internetkosten worden berekend in een tijdsbestek van soms slechts enkele uren op een dag.Graag ontvang ik uw reactie als u er prijs opstelt neem ik uw klacht graag mede in ontvangst zodat ik deze in een gezamenlijke klacht kan bundelen.
Ik wil dit dan door een onderzoeksbureau laten onderzoeken en dit aanhankelijk maken bij de betrokken instantie die hier op moeten toezien.
Ik hoor graag van u,Ray
icon

Beste antwoord door Ernst 1 April 2015, 10:40

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi raybra, welkom op ons forum.

Wat jammer dat je weer geconfronteerd bent met hoge kosten door internetverbruik.
In je gegevens zie ik terug dat dit je in november 2014 ook al eens is overkomen. Omdat we dit soort verrassingen vervelend vinden voor klanten die dit overkomt én omdat het vaak om een hoog bedrag gaat, komen we wel eens eenmalig klanten tegemoet hierin.
Dit hebben we bij jou ook gedaan en dit is dus helaas niet meer mogelijk.

Omdat er gisteren, op de 31e ineens veel data verbruikt is ben je geblokkeerd wegens hoogverbruik. Dat gaat automatisch en zorgt ervoor dat je niet een nóg hogere factuur gaat krijgen.
Omdat het inmiddels een nieuwe maand is, heb ik je verbinding weer opengesteld.

Ook was op 6 maart je bundel al op. Daar is ook een sms over gestuurd, dat doen we juist om je er op te wijzen dat je vanaf dat moment betaalt voor hetgeen je verbruikt.
Er is je in november door mijn collega Marleen aangeraden een datamonitor te installeren. Ik hoor van mijn collega Niels die je net aan de telefoon had dat je dat hebt gedaan maar dat het verbruik daarin niet is te zien.
Kun je misschien screenshots daar van maken en die hier plaatsen? Dan kunnen zelf ook zien hoe dat weergegeven wordt.

Verder heb je 5 topics geopend op het forum, met allen dezelfde tekst. Dit is niet nodig, aangezien wij op elke vraag die er gesteld wordt reageren en topics in principe niet gesloten worden.
De andere 4 heb ik in dit geval wel gesloten en verplaatst naar het subforum Factuur, waar ze qua tekst wel thuishoren. Mocht een andere klant willen reageren op je vraag, dan kan dat in dit topic.
In elk topic verwijs ik naar dit topic.
Badge
Bedankt voor je reactie.

Ik heb uw collega inderdaad gemeld dat dit de tweede keer is dat ik hiermee wordt geconfronteerd, ik heb na het debacle van 24 november 2014 waarbij ik de KPN mijn toestel heb laten controleren waaruit niets bleek van een onjuistheid of anderszins plausibele verklaring voor de door Simyo geregistreerde verbruik ,heb ik alle adviezen gevolgd van Simyo te weten ,een data verbruik app geïnstalleerd, mijn data bundel verhoogt, nieuwe software update uitlaten voeren, en regelmatig mijn mobiele internet via mijn Simyo uitgeschakeld dit alles heeft klaarblijkelijk niet mogen baten .

Ik begrijp dat Simyo zich zo opstelt dat zij (door) dankzij het strikt toepassen van de letter van de wet mij geen inzage gaan verschaffen in deze bijzonder situatie waarbij uitzonderlijk veel data is verbruikt.Waarbij de mogelijke oorzaak van deze absurde totstandkoming van een extreem hoge rekening mij geheel onbekend is en wat betreft Simyo dus ook onbekend blijft.Dit kapstok artikel komt Simyo dan ook niet ongelegen waarbij de Kafka achtige praktijken alleen het belang van Simyo voor op stellen.

Als dit het geval is zal ik onder protest de opgevoerde nota van bijna 400 euro gaan voldoen en deze vervolgens via mijn Das rechtsbijstand gaan proberen te verhalen, het hele technische aspect dat u aanhaalt wat berust op mogelijke automatische instellingenn,updates etc. blijft zonder dat u kenbaar maakt d.m.v. inzage van een specifiek dataoverzicht een onbekende factor.

Mijn MB meter app heeft niets geregistreerd waarvan ik u in onderstaande bijlage een screenshot overleg,hier is niets over af te lezen m.b.t. uw vermeende data verbruik wat opmerkelijk is te noemen.

Het overzicht op mijn Simyo data verbruik staat vervolgens dat er ongeveer 5 uur tijd voor meer dan 300 euro aan internet kosten zou zijn verbruikt dit is een absurd gebruik dat direct had moeten worden gemeld en waarop actie had moeten worden ondernomen echter heeft Simyo er kennelijk belang bij om dit soort zaken te laten ontsporen waarbij de rekening en de problematiek altijd bij de klant wordt gedeponeerd.
saillant detail hierbij is dat dit alles gebeurd op de laatste dag van mijn bundel op 31 maart 2015 als 1 april 2015 mijn nieuwe bundel ingaat.

Mij wordt verweten dat ik desondanks een andere betere data verbruik app had moeten instaleren, mijn mobiel internet vanaf 6 maart 2015 had moeten laten uitstaan (waardoor ik dus 3 weken zakelijk en privé buiten mijn Wi-Fi onbereikbaar zou zijn voor Whatsapp e.d. on nogal omslachtig en onpraktische opgave je hebt immers een mobile telefoon om mobiel bereikbaar te zijn.

Al met al zou Simyo nu inmiddels toch al eens zelf een geïntrigeerde toepassing moeten aanbieden die deze ongelofelijke praktijken zouden moeten kunnen ondervangen, nu wordt er naar een externe partij verwezen waarbij je wordt geacht om via google Play een appje te downloaden die zo mogelijk bescherming zou moeten bieden ,echter enige garantie geeft Simyo hier uiteraard niet op.
Waar steeds meer andere providers er voor kiezen om bijvoorbeeld bij dergelijke constatering waarbij klanten buiten hun bundel komen deze uit voorzorg op het internet te vertragen zodat deze excessieve kosten bespaard blijven.
Zoals eerder gezegd heeft Simyo er kennelijk belang bij om dit soort zaken te laten ontsporen waarbij de rekening en de problematiek altijd bij de klant wordt gedeponeerd, als ik uitgaande van mijn abonnement van 29 euro per maand met 1300% verhoog is dat lucratief maar onoorbaar ,daarbij wordt niet duidelijk gemeld waar de kosten exact betrekking op hebben en als je niet betaald krijg je een rechtszaak waarbij je inmiddels zult zijn afgesloten en je telefoonnummer dan ook inmiddels kwijt bent iets wat veel klanten doet besluiten om tegen beter weten in schoorvoetend de vermeende kosten te betalen. grosso modo is er een winst en in dit geval heeft Simyo een eerdere som achter zich gelaten en haalt nu een grotere som binnen waarbij zij volharden in hun stelling dat het hen echt niet om de centjes gaat maar dat het nu eenmaal zo geregeld is.

Het feit dat Simyo eerder geheel terecht een coulance heeft willen toepassen in 2014 ontslaat hen niet van enige verantwoordelijkheid in deze kwestie die blijkbaar hardnekkiger is dan Simyo zelf doet laten vermoeden.

In mijn gebruikers geschiedenis die al geruime tijd bij u bekent is kunt u eenvoudig zien dat ik een zeer conservatieve internet gebruiker ben dat het datagebruik zich voornamelijk beperkt tot Whatsapp en email verkeer.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,Ray

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Raybra,

Bedankt voor je reactie met screenshot. Nu kan ik me heel goed een bericht van jou herinneren van een aantal maanden geleden. Ik wil je graag wijzen op mijn reactie die ik toen heb geschreven, want hier staat het antwoord op veel van je huidige vragen en opmerkingen. Dit was mijn reactie. Helaas heb je mijn opmerking over je datameter niet goed gelezen.

Je geeft aan dat je datamanager App dit verbruik niet heeft geregistreerd. Dit kan in sommige gevallen kloppen. De meeste datameters hebben bepaalde machtigingen niet. Zo mogen de meeste meters geen systeemupdates of App updates registreren. Dit is echter wel in te zien met de datameter in je telefoon zelf. In deze blog word je precies uitgelegd hoe je dit doet.

Ik begrijp niet waarom je nu een datameter van een externe partij neemt, terwijl een perfect goede meter in je telefoon zit. In deze meter zit, wat ook in deze blog wordt uitgelegd (staat ook in mijn reactie) hoe je een datalimiet kunt instellen op je telefoon.

Net als de laatste keer, heb ik contact opgenomen met KPN en navraag gedaan over je verbruik. Ook deze keer is je telefoon constant verbonden geweest met het netwerk en is je data terecht in rekening gebracht.

Ik wil heel graag benadrukken dat de vorige keer dat je we je tegemoet zijn gekomen niet hoefde en niet 'terecht' was. We zijn je tegemoet gekomen omdat wij het vervelend vonden dat je met zo'n hoge rekening achterbleef. Helaas kunnen wij dit niet elke keer doen en ligt de verantwoordelijkheid bij jou.

Groetjes, Tiury
Badge
Hallo Tiury, vreemd dat jij andere informatie ontvangt dan ik van de KPN.
vorige keer was er niets op de telefoon te zien en nu weer niet dus ik begrijp je commentaar niet...
daarbij is het zo dat de uw Simyo collega mij dit heeft geadviseerd en ja een goed advies van Simyo kan je maar beter volgen is het niet?

Een lang verhaal kort het welles nietes verhaal wordt uiteindelijk bij mij in rekening gebracht ,Het Nederlands recht zegt "Wie eist, bewijst" maar dit geldt niet voor Simyo.
Inmiddels zijn diverse instanties bezig om dit soort praktijken aan te pakken,ik heb mij in ieder geval gemeld bij de consumentenbond en de Das,wordt vervolgd.

http://www.onlysim.net/dure-rekeningen-voor-mobiel-internet
Badge
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=25&t=155109
Badge
Uitloggen [ Raimond 11 ] Gebruikerspaneel Gedragsregels 0 nieuwe privéberichten / 1 ongelezen bericht Zoeken Help



Forumoverzicht » Telefoon/internet/digitaal » Telefonie


E-mail vriend


Afdrukweergave



Het is nu 03 apr 2015 14:05 | Je laatste bezoek was op 01 apr 2015 00:38
0 nieuwe privéberichten
Bekijk je eigen berichten
Toon onbeantwoorde berichten | Toon ongelezen berichten | Toon nieuwe berichten | Toon actieve onderwerpen

onterecht/onjuist hoogverbruik dataverkeer Simyo







Plaats een reactie





3 berichten • Pagina 1 van 1






onterecht/onjuist hoogverbruik dataverkeer Simyo
















Bericht door Raimond 11 » 01 apr 2015 00:38

Ik heb zojuist bemerkt dmv afsluiting van mijn mobiel, dat mijn internet bundel ongeautoriseerd en ongemerkt is overschreden.Ik heb op genoemde datum thuis gewerkt waar ik Wi-fi heb,en op mijn pc mijn heb gewerkt en geen gebruik heb gemaakt van mobiel internet gebruik. desondanks is er een absurd hoog verbruik geregistreerd waarbij ik oprecht kan melden dat deze data niet overeenkomen met het feitelijk gebruik/verbruik.Vooralsnog ben ik gehouden om kosten te gaan betalen voor diensten die ik niet heb afgenomen en waarschijnlijk door/via Simyo zijn ontstaan.Ik kan door gebrek aan specifiek inzicht niets controleren normaliter wordt gesteld wie eist bewijst in dit geval is er een omgekeerde bewijslast omdat de provider zich achter tal van drog argumenten verschuild waarom zij n.b. hun eigen klanten geen inzicht kunnen geven in hun eigen verbruik.Dit ondanks dat eerder het College Bescherming Persoonsgegevens hier duidelijk anders over heeft geoordeeld.Het CBP stelt echter dat de privacywet providers niet verbiedt telecomgegevens te slaan om hun klanten inzicht te kunnen geven in hun verbruik. Zij zeggen dat de (provider) moet kunnen aantonen waar de kosten die zij aan de klant berekenen op zijn gebaseerd.

In onderstaande de koppeling van radar,het schrijven aan Simyo.


viewtopic.php?f=25&t=129819






Hierbij meld ik u dat ik in beklag ga tegen de zogenaamde hoogverbruik kosten dataverkeer buitende bundel geconstateerd op 31-03-2015.

Ik heb geen navenant internet gebruik gehad op genoemde datum(anders dan normaal data verkeer zoals een aantal Whatsappjes)deze extreme kosten zijn mij dan ook geheel onbekend.
Hoogst opvallend is dat dit hoog verbruik blijkbaar vaak samen valt met het verstrijken van de maand aangezien morgen 01 -04 -2015 mijn nieuwe bundel ingaat ,ik zie zojuist in mijn Simyo verbruikers overzicht een verbruik op 31-03-2015 geregistreerd staan van maar liefst 2138732.0 kB t.w.v. € 313.31 .
Dit buitensporige verbruik is mij niet bekend ik ben thuis geweest en heb Wi-Fi desondanks is er via mijn mobiel internet 39 x verbruik geweest waarvan 35 x sessies van 1 a 2 minuten t.w.v. €8.79. en 4 x overige registraties met een kleiner bedrag.

Ik zeg dat ik hier door /via uw netwerk onterecht ben benadeeld ,ik heb immers geen internet activiteiten gehad op vernoemde momenten.
Ik veronderstel dat dit een vooralsnog voor mij onbekende oorzaak heeft wellicht door een technische fout, lek infectie of hacking van uw systeem of anderzijds overmacht.
Ik heb een bijvoorbeeld afgelopen maand tijdens mijn vakantie een wat hoger verbruik gehad dan gemiddeld op 06-03-2015 317439.0 kB t .w.v. € 9.10,dit staat een schel contrast met dit absurde afwijkende internet verbruik dat staat geregistreerd op 31-03-2015 2138732.0 kB t.w.v. € 313.31.In bijlage heb de zeer onwaarschijnlijke en onjuist geregistreerde verbruikers overzicht toegevoegd.
Ik vind het dan ook onwaarschijnlijk en onrechtvaardig dat u deze kosten nu volledig op mij afwentelt.


Ik wil graag inzage hoe dit tot stand is gekomen waarbij ik u vraag om de specifieke gegevens aan mij ter inzage te verstrekken, en dat ik u voorts vraag om de in rekening gebrachte kosten te crediteren.



Verbruik tussen 01-03-2015 en 31-03-2015


31-03-2015 2138732.0 kB € 313.31
Raimond 11 Berichten: 5Geregistreerd: 26 apr 2012 17:05




Omhoog
















Bericht door MichielFRL » 01 apr 2015 07:15

Hoeveel data heb je volgens je telefoon verbruikt op 31-03-2015?
MichielFRL Berichten: 947Geregistreerd: 02 nov 2008 11:11




Omhoog






















Bericht door Raimond 11 » 03 apr 2015 14:05

volgens mij telefoon 0 MB mobiel internet verbruikt...volgens Simyo is er een verbruik op 31-03-2015 geregistreerd van maar liefst 2138732.0 kB t.w.v. € 313.31 .
Dit buitensporige verbruik is mij niet bekend ik ben thuis geweest en heb Wi-Fi desondanks is er via mijn mobiel internet 39 x verbruik geweest waarvan 35 x sessies van 1 a 2 minuten t.w.v. €8.79. en 4 x overige registraties met een kleiner bedrag.

Ik zeg dat ik hier door /via uw netwerk onterecht ben benadeeld ,ik heb immers geen internet activiteiten gehad op vernoemde momenten.
Ik veronderstel dat dit een vooralsnog voor mij onbekende oorzaak heeft wellicht door een technische fout of anderzijds overmacht.
Ik vind het dan ook onwaarschijnlijk en onrechtvaardig dat u deze kosten nu volledig op mij afwentelt.
Raimond 11 Berichten: 5Geregistreerd: 26 apr 2012 17:05




Omhoog
Reputatie 7
Badge +9
De laatste drie posts zijn dermate slecht geformatteerd en zo onoverzichtelijk dat ze erg slecht te lezen zijn. Ook zitten ze vol met herhalingen en nutteloze informatie. Als het informatie uit een ander forum betreft, zou je eenvoudig kunnen volstaan met een link naar het desbetreffende topic in dat forum (zoals in een eerdere post is gedaan). Dan krijgt de lezer via 1 muisklik alle relevante informatie overzichtelijk op zijn scherm.
Badge
Hallo Scotsman, jij nog steeds in dienst van Simyo heb ik vernomen..,hierbij nogmaals voor jouw nu een geformatteerde tekst.
Ik bemerk dat je geen inhoudelijk commentaar kunt geven ..ondanks dat heb je zo in ieder geval jouw taak voor Simyo weer gedaan.



In onderstaande de koppeling van Tros radar,het schrijven aan Simyo.

Hierbij meld ik u dat ik in beklag ga tegen de zogenaamde hoog verbruik kosten dataverkeer buitende bundel geconstateerd op 31-03-2015.

Ik heb geen navenant internet gebruik gehad op genoemde datum(anders dan normaal data verkeer zoals een aantal Whatsappjes)deze extreme kosten zijn mij dan ook geheel onbekend.
Hoogst opvallend is dat dit hoog verbruik blijkbaar vaak samen valt met het verstrijken van de maand aangezien morgen 01 -04 -2015 mijn nieuwe bundel ingaat ,ik zie zojuist in mijn Simyo verbruikers overzicht een verbruik op 31-03-2015 geregistreerd staan van maar liefst 2138732.0 kB t.w.v. € 313.31 .
Dit buitensporige verbruik is mij niet bekend ik ben thuis geweest en heb Wi-Fi desondanks is er via mijn mobiel internet 39 x verbruik geweest waarvan 35 x sessies van 1 a 2 minuten t.w.v. €8.79. en 4 x overige registraties met een kleiner bedrag.

Ik zeg dat ik hier door /via uw netwerk onterecht ben benadeeld ,ik heb immers geen internet activiteiten gehad op vernoemde momenten.
Ik veronderstel dat dit een vooralsnog voor mij onbekende oorzaak heeft wellicht door een technische fout, lek infectie of hacking van uw systeem of anderzijds overmacht.
Ik heb een bijvoorbeeld afgelopen maand tijdens mijn vakantie een wat hoger verbruik gehad dan gemiddeld op 06-03-2015 317439.0 kB t .w.v. € 9.10,dit staat een schel contrast met dit absurde afwijkende internet verbruik dat staat geregistreerd op 31-03-2015 2138732.0 kB t.w.v. € 313.31.In bijlage heb de zeer onwaarschijnlijke en onjuist geregistreerde verbruikers overzicht toegevoegd.
Ik vind het dan ook onwaarschijnlijk en onrechtvaardig dat u deze kosten nu volledig op mij afwentelt.

Ik wil graag inzage hoe dit tot stand is gekomen waarbij ik u vraag om de specifieke gegevens aan mij ter inzage te verstrekken, en dat ik u voorts vraag om de in rekening gebrachte kosten te crediteren.

Verbruik tussen 01-03-2015 en 31-03-2015

31-03-2015 2138732.0 kB € 313.31

Volgens mij telefoon 0 MB mobiel internet verbruikt...volgens Simyo is er een verbruik op 31-03-2015 geregistreerd van maar liefst 2138732.0 kB t.w.v. € 313.31 .
Dit buitensporige verbruik is mij niet bekend ik ben thuis geweest en heb Wi-Fi desondanks is er via mijn mobiel internet 39 x verbruik geweest waarvan 35 x sessies van 1 a 2 minuten t.w.v. €8.79. en 4 x overige registraties met een kleiner bedrag.

Ik zeg dat ik hier door /via uw netwerk onterecht ben benadeeld ,ik heb immers geen internet activiteiten gehad op vernoemde momenten.
Ik veronderstel dat dit een vooralsnog voor mij onbekende oorzaak heeft wellicht door een technische fout of anderzijds overmacht.
Ik vind het dan ook onwaarschijnlijk en onrechtvaardig dat u deze kosten nu volledig op mij afwentelt.

Ik roep Simyo gebruikers met soortgelijke klachten zich te melden via:

stopafknijpfactuur@hotmail.com
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Raybra,

Op het moment ga ik mij even vanaf de juridische kant laten zien.

Aan de rechtmatigheid van de rekening durf ik in ieder geval niet te twijfelen omdat ik bekend ben in telecom land.
Het is mogelijk dat update's van apps niet in de statistieken worden meegenomen. Ik ga er vanuit dat dit bij jou het geval is. Anders kan ik geen hoog dataverbruik verklaren.
Volgens de algemene voorwaarden, welke je mee akkoord bent gegaan, staat dat de contractant aansprakelijk is voor al het gebruik van zijn aansluiting.

Ik kwlifiseer jou bericht als zijde smaad, opgenomen in het wetboek van Strafrecht onder artikel 261 waarin het volgende is opgenomen, "Smaad is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waaraan hij of zij zich schuldig zou hebben gemaakt, zonder dat wordt gehandeld uit noodzakelijke verdediging of dat te goeder trouw kon worden aangenomen dat deze feiten waar zijn en dat het algemeen belang vereiste dat de feiten naar buiten werden gebracht. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer."

Ik mis altijd bij dit soort berichten de juridische voet. Hoe heb je je stelling onderboud? Hoe kom je aan je bewijs? Want het is ten alle tijden, behalve bij de mensen van de Belastingdienst, "wie eist bewijst!"

Hierbij rust ik mijn kaas!
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Scotsman, jij nog steeds in dienst van Simyo heb ik vernomen..,hierbij nogmaals voor jouw nu een geformatteerde tekst.
Ik bemerk dat je geen inhoudelijk commentaar kunt geven ..ondanks dat heb je zo in ieder geval jouw taak voor Simyo weer gedaan.


Hoi Raybra, van wie heb je dat vernomen? Dat zou ik graag willen weten want dan heeft hij/zij kennis van zaken waar ikzelf geen weet van heb.
Ik ben mij ook niet bewust van een officiële taak die ik voor Simyo vervul, ook daar zou ik graag meer over weten.

Met mijn post wilde ik overigens alleen maar duidelijk maken dat de leesbaarheid van een post zoals die van jou zo slecht is dat de meeste lezers snel zullen afhaken. Uiteindelijk is het de bedoeling van posts dat deze gelezen worden, anders had je hem net zo goed niet kunnen schrijven ondanks dat het onderwerp van jouw verhaal best de moeite waard is om in dit forum aan de orde te worden gesteld.
Ik heb me toch altijd wel ingehouden maar ik verbaas me werkelijk elke keer als iemand met dit soort klachten komt. Het lijkt er steeds meer en meer op dat men verwacht dat de provider maar moet regelen dat je zo weinig mogelijk kosten heb. En als ze een rekening hebben voor hoogverbruik is het de schuld van de provider want die doet aan diefstal. Er zijn inderdaad bepaalde regels opgelegd aan providers maar verder is het gebruik van de telefoon en de aansluiting toch wel voor rekening van de klant. En mocht het per ongeluk eens voorkomen dat er onterecht bepaalde kosten in rekening worden gebracht, dan zullen providers dit ten alle tijden corrigeren. Het is namelijk zeer slechte reclame als een bedrijf bewust kosten in rekening brengt.

Heden willen mensen allemaal een smartphone maar verdiepen zich te weinig over de mogelijkheden en de risico's. Ook de kennis van de technische zaken laat te wensen over bij veel mensen met soms zeer nadelige gevolgen zoals hoge facturen. Maar ondertussen denken of verwachten ze de in hun ogen onterechte bedragen terug te kunnen claimen. Want ja, als ik mijn telefoon niet gebruik dan verbruik ik ook niks is de vaak onterechte gedachte.

En dit soort zaken gebeurt niet alleen bij Simyo maar bij alle providers van mobiele telefonie.
Ook voorwaarden worden niet of slecht gelezen waardoor mensen onterecht denken te kunnen aankloppen bij providers.

Maarja, wie ben ik. Ik ben ook maar een klant die wel verantwoording neemt voor het verbruik. En ja, ik zit ook wel eens boven mijn bundel maar daar ben ik toch echt zelf bij :)

Mocht men dit bericht niet geplaatst vinden, mijn excuses dan, maar moest het toch even kwijt.
Het is tevens niet persoonlijk gericht aan TS. maar past wel in het onderwerp van dit topic.
Badge
in reactie op het commentaar van twinnie ...
Ik laat me op geen enkele manier intimideren door wie dan ook de waarheid mag gezegd worden,als Simyo dat wil moet men zeker de zaak voor de rechter laten komen.Ik heb een aantal reacties mogen ontvangen die nog tot een interessante zaak zouden kunnen leiden waaronder een reactie van een oud medewerker van Simyo die gelet op de geheimhoudingsplicht nog niet rechtstreeks naar buiten kan treden.maar wel inzage geeft in de werkwijze van Simyo waar ook veel medewerkers moeite mee hebben.
Badge
Op de site van Simyo staat het volgende als feit vermeld: Nooit meer over je mobiele datalimiet heen ,https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/.


Ik heb alle adviezen gevolgd die Simyo o.a. in deze instructie vermeld desondanks is gebleken dat alsnog een rooffactuur van bijna 400 euro moet betalen voor een data hoog verbruik dat binnen nog 5 uur heeft plaatsgevonden. Het belang van Simyo om hier niets aan te doen is er ,ik als consument heb geen enkel belang om thuis in een Wi-Fi omgeving buiten mijn bundel te internetten ,laat staan een absurd gebruik van bijna 9 euro per minuut!
Een aanzienlijk deel van de omzet van Simyo bestaat uit dit soort geregistreerde hoog verbruik ,met opvolgende verlies cijfers is er wellicht een belang om deze inkomsten bron ten koste van alles te behouden.De vraag of hier de consument bij gebaat is overbodig.
Moreel gezien zijn dit soort praktijken laakbaar maar blijven binnen de mazen die de wet en regelgeving op dit moment biedt, al gaan er steeds meer geluiden op dat er een aanpassing moet komen op deze manier van extra geld te innen bij argeloze consumenten. Het is van belang dat consumenten dit soort zaken blijven melden bij de ACM De Autoriteit Consument & Markt en de consumentenbond,raadzaam is dit ook te vermelden op social media zodat zoveel mogelijk consumenten geïnformeerd worden over dit hoogst merkwaardig wangedrag.
Reputatie 5
Badge +11
Beste raybra,

Ik, als medewerker van Simyo, begrijp heel goed dat je protesteert wanneer je een hoge factuur krijgt. Andere forumgebruikers begrijpen dit, als klant zijnde, misschien nog wel beter.
Iedereen hier bij Simyo begrijpt dit. Daarom is er al een keer een ruime tegemoetkoming gegeven waarbij duidelijk is vermeld dat dit eenmalig is.
Als we namelijk iedereen die hoge facturen heeft een tegemoetkoming gaan geven, let geen enkele klant meer op zijn/haar verbruik en zijn wij alleen maar bezig te betalen. Daar waar je als klant makkelijk je bundel aan kunt passen en herhaling kunt voorkomen.

Het aantal klanten dat gebruik maakt van een internetbundel en het aantal keren dat er een klacht of een vraag bij ons terecht komt over dit soort onverwachte en hoge facturen heeft ons een al tijd geleden doen besluiten niet zo moeilijk te doen over een tegemoetkoming.
Als we het hard zouden willen spelen heeft Simyo gewoon recht op dat geld, want de MB's zijn verbruikt. Maar het valt best mee hoe vaak dit voorkomt. We mogen dit echter alleen we doen met de restrictie dat het eenmalig is. In de praktijk komt het ook bijzonder weinig voor dat iemand dit vaker dan één keer overkomt.

Je geeft iets aan over 'mazen van de wet' en 'inkomsten bron' en een 'werkwijze van Simyo waar ook veel medewerkers moeite mee hebben'.
Ik kan je vertellen dat je er naast zit. We werken met een klein team in een klein bedrijf. Allemaal op dezelfde werkvloer. Ik zit nu in een hoek van het kantoor en ik overzie vanaf letterlijk het hele bedrijf.
En daar zitten heel veel mensen tussen die hier al meerdere jaren werken, velen zelfs langer dan ikzelf. Iedereen werkt hard en wil enkel eerlijk zijn of haar boterham verdienen.
Als hier op een oneerlijke manier geld verdiend zou worden zou ik daar mijn eigen gezicht echt niet aan durven te verbinden. Maar neem eens een kijkje op ons Youtubekanaal of onze Facebook fanpage. Daar zie je me vaker voorbij komen.

En natuurlijk wordt hier weleens op een minder dan prettige manier afscheid genomen van een collega. Dat gebeurt bij alle bedrijven weleens. Dat er bij iemand dan een beetje wrok blijft zitten, soit.

Ik zou je heel graag meer willen vertellen over hoe we werken, wie we zijn en waar we voor staan. Mag ik je anders een keertje bellen hierover?


Oh, en als laatste: je hebt een paar reacties 2 of 3 keer geplaatst. De dubbelen heb ik weggehaald, dan blijft dit topic nog wat leesbaar.
Badge
Beste Ernst,

Bedankt voor je reactie, ik ontvang graag een telefoontje van jou je bent dan namelijk de eerste die contact zoekt of inhoudelijk wil reageren. Ik heb een aantal mailtjes verzonden sinds vorige week welke onbeantwoord blijven ,iedere reactie vanuit Simyo op mijn e-mail blijft vooralsnog uit.

Met vriendelijke groet,Ray
Reputatie 5
Badge +11
Hi raybra,

Ik heb je mailtjes gezien en deze zijn niet beantwoord omdat er hetzelfde in staat als je hier op het forum hebt geplaatst met daarbij ook alle verbruik per regel uit je factuur.
Dit is zo'n lap tekst dat het niet te doen was om door te nemen. Maar ik geef toe, je daarover een mailtje terugsturen had eigenlijk gemoeten.

Wil je mij dan een privébericht sturen hoe laat ik je kan bereiken? Ik ben op werkdagen tussen 09.00 en 17.30 in de gelegenheid je te bellen.
Badge
Hallo Ernst,

We praten over ruim 400 euro die op een laakbare manier worden opgeëist ik weet niet wat jij per uur verdiend maar ik kan me daar wel druk over maken, dus doe ik dat niet makkelijk af en behoeft dit ook enige uitleg mijnerzijds dacht ik zo.Ik heb zelf binnen mijn organisatie ook een klachtenregeling daar letten wij niet op de omvang van de klacht maar nemen wij iedere klacht direct in behandeling waarbij op zijn minst een bevestig voor ontvangst dit naast de voorgestelde termijn van afhandeling waarbij een casemanager wordt aangesteld.

De lappentekst waar jij naar verwijst moet dan ook op dit forum weer de indruk wekken dat een dergelijke klacht nogal temerig en drammerig blijkt, ik wordt inderdaad niet vrolijk van dergelijke oneigenlijke praktijken waarbij men op listige wijze geld opeist.
De screenshots waar jou collega om heeft gevraag van de data manger die inzicht geeft over werkelijk 0 mobiel data verbruik laat jij net zoals jouw collega’s vervolgens buiten beschouwing als er wel iets van verbruik op stond vermeld hadden jullie dit zeker tegen mij gebruikt als overtuigend argument .Ik ben klaar met dit gedraai en valselijke gedrag.

ik heb inmiddels opgezegd bij Simyo.

PS jij hoeft mij niet meer te bellen.

Groeten,Ray


Van: ray
Verzonden: woensdag 8 april 2015 13:55
Aan: klantenservice@simyo.nl
CC: 'das@intake.nl'
Onderwerp: FW: finaal voorstel aansluiting 06
Urgentie: Hoog


Ik heb u vorige week een voorstel doen toekomen echter heb ik geen enkele reactie van Simyo op mogen ontvangen.
Ik voel me hierdoor genoodzaakt om de overeenkomst m.b.t. aansluiting 06 per direct te beëindigen dit met inachtneming van de geldende opzegtermijn. Ik overweeg om ook mijn 2 Simyo prepaid aansluiting met telefoonnummers: 06 ,06 bij u op te zeggen omdat enig vertrouwen in de samenwerking met Simyo ontbreekt.Ik zal de eindfactuur onder protest aan u voldoen en vervolgens mogelijke (juridische) stappen ondernemen om hier tegen in verweer te gaan.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,Ray
Reputatie 5
Badge +11
Wat vind ik dit jammer om te lezen, raybra.

Ik had gehoopt dat wij er op een open en constructieve manier over konden praten.
Ook hoop ik dat je begrijpt dat het voor een bedrijf moeilijk werkbaar is als er via verschillende kanalen met verschillende teams contact wordt gezocht en geprobeerd wordt afspraken te maken.
Daarom was de gedachte dit via 1 kanaal (het forum) te doen. In alle openbaarheid, omdat we niets te verbergen hebben.

Mocht je willen opzeggen dan kan dat. Dit doe je op Mijn Simyo, op het tabblad 'Mijn gegevens'. Als je dit voor de 25e van de maand doet, gaat je opzegging de 1e van de volgende maand al in.

Reageer