.

Beantwoord

Waarom heb ik hoogverbruik na verlies toestel?

  • 29 January 2019
  • 2 reacties
  • 157 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Mijn zoon van 13 jaar is sinds twee maanden Simyo gebruiker. Hij heeft een tegoed van 10 euro per maand via mijzelf. Hij is zeer voorzichtig op zijn spullen maar gisterenmiddag kwam hij huilend naar mij toe om te zeggen dat hij zijn telefoon al twee uur kwijt was. Gelukkig bleek de concierge van zijn school de telefoon (aantoonbaar) binnen 1 uur na het verliesmoment (!) te hebben gevonden op het schoolplein.Uit zijn zak gevallen tijdens het wegfietsen naar huis. Wij blij. Omdat de telefoon op 2 verschillende manieren beveiligd was (pincode en vingerafdruk) maakten wij ons geen zorgen.

Echter, vandaag kregen wij een mail van SIMYO met een rekening voor hoogverbruik van 171 EURO!!! Of we alvast even 100 euro willen overmaken. En daarna gauw de rest. Beste mensen, ik ben al ruim 4 jaar tevreden Simyo gebruiker maar hier gaat iets TOTAAL NIET GOED. Jullie systeem wat pas gaat piepen als er al 171 euro verbruikt is bij een jongen van 13 jaar, DAT WERKT DUS NIET. Dat moet je met me eens zijn. En ga nou ajb niet niet de techniek de schuld geven. Wanneer je een datastop kunt afstellen op 171 euro (??) dan kan dat ook op 25 euro (dat is maar liefst 2,5 keer de afgesproken datalimiet). Ik verwacht van jullie echt een serieuze suggestie voor een oplossing voor dit probleem. Jullie professionele aanpak van dit probleem zal voor vele ouders doorslaggevend zijn. MVG Michel Hoencamp.
icon

Beste antwoord door Kevin 30 January 2019, 13:08

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Die stop komt door hoogverbruik. Zoals je daar kunt lezen, treed die stop op zodra Simyo's systemen zien dat er 100 euro in 24 uur buiten de bundel is verbruikt of 250 euro in 1 week buiten de bundel is verbruikt.

171 euro wordt daar niet vernoemt en is het resultaat van de langzame verwerking van verbruik gegevens. Er is 71 euro extra verbruikt tussen dat uw zoon 100 euro buiten de bundel heeft verbruikt en dat het systeem dat eindelijk heeft gezien. Simyo kan de aansluiting niet op tijd afsluiten ook maar in de buurt te blijven van een bepaald bedrag. Zelfs bij prepaid niet, waardoor je negatief beltegoed kan krijgen!

Simyo heeft 2 blogs geschreven, die tips geven voor het voorkomen dat je buiten je databundel komt en tips geven om voor inzicht te krijgen in je dataverbruik. Misschien kun je deze blogs doorlezen en zoveel mogelijk toepassen.

Forum experts zijn ook klanten, dus kan ik behalve informatie geven, je niet verder helpen. Een moderator kan je misschien wel verder helpen. Een moderator zal doorgaans binnen 1 werkdag reageren.

Als frequent forum bezoeker en klant van Simyo heb ik de volgende vraag:
Ik en sommige andere klanten willen graag helpen om Simyo verbeteren. Hiervoor is het handig om te weten wat andere Simyo's klanten graag willen.

Als klanten zien wij dat regelmatig klanten ver buiten hun databundel komen met een zeer hoge rekening als gevolg.

Vind jij de huidige werkwijze van Simyo een goede werkwijze? Als je een suggestie richting Simyo mag doen, wat zou je willen aanpassen op dit gebied?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Hoencamp,

Welkom terug op het Forum!

Wat ontzettend zonde dat er zoveel data buiten de bundel is verbruikt! Fijn dat je zoon zijn toestel terug heeft gevonden natuurlijk! Ik vraag me wel af wat dit hier mee te maken heeft eerlijk gezegd. Ik zie namelijk dat de internetbundel op is gegaan op de 25e en er dagenlang is geïnternet buiten de bundel.

Daarnaast wil ik even zeggen dat je zoon van 13 geen abonnement bij ons heeft maar jijzelf en je je zoon hier gebruik van laat maken. Het is daarom ook echt je eigen verantwoording om erop toe te zien dat dit goed gaat. Het is niet voor niets dat je pas een abonnement mag afsluiten op het moment dat je volwassen bent. Wij sturen waarschuwingsberichten wanneer de internetbundel voor 80% en 100% is verbruikt. Hierna kan het internet uitgeschakeld worden of extra MB's worden gekocht. Je punt dat dit dus blijkbaar verzonden is naar een jongen van 13 is dus niet van belang.

Daarnaast heb je het over een afgesproken datalimiet. Helaas hebben wij geen datalimiet, je kosten blijven gewoon doorlopen totdat je het internet uitschakelt, MB's bijkoopt of je zoveel hebt verbruikt dat wij het nummer afsluiten wegens hoogverbruik. Dit doen we wanneer er €100 per dag of €250 per week is verbruikt. Dit gaat dus niet om één moment maar dagelijks zijn deze kosten opgelopen. Ik zou persoonlijk (net als Groentjuh) ook graag zien dat er een automatisch datalimiet zou zijn. Maar helaas hebben we deze mogelijkheid niet en hebben dit dus ook nooit gehad. Ik vraag me dan ook af wat je precies bedoelt met 2,5 keer de afgesproken datalimiet?

Dankjewel voor het antwoorden Groentjuh!

Groetjes,

Kevin

Reageer