.

Vraag

Waarom heb ik hoge kosten door data buiten bundel?

  • 16 September 2022
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

Goedemiddag. Helaas is de Whatsapp klantenservice al een paar dagen onbereikbaar. Vandaag dat ik het hier even probeer.

Afgelopen weekend werd ik verrast door een factuur van augustus waarbij ik maarliefst 180 euro buiten mijn bundel zou hebben verbruikt.Ik heb het verbruik bekeken en dit lijkt inderdaad het geval te zijn. Ik vindt het uitermate schandalig dat jullie 180 euro rekenen voor 1200 Mb data. Dat is echt buiten alle proporties, maargoed daar heb ik bij het afsluiten van het contract voor getekend en is dus mijn eigen schuld.

Waar ik echter wel problemen mee heb is dat ik naar mijn weten geen melding van jullie heb gehad bij het (bijna) overschrijden van mijn bundel. Ik heb wel eens eerder tegen de max. van mijn bundel gezeten, en toen heb ik wel een melding gekregen en extra data kunnen aanschaffen. Doordat ik deze melding nu niet heb gehad heb ik ook geen actie kunnen ondernemen door bijv. extra data aan te schaffen. Ik zou graag willen weten of hier nog iets aan gedaan kan worden.

 

Met vriendelijke groet, 

Niels Woudstra
 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @nielswoudstra,

Bedankt voor je bericht. Het is enorm druk op verschillende kanalen waardoor de responstijd langer is dan dat je van ons gewend bent. Onze oprechte excuses hiervoor! Ik kan me voorstellen dat je schrikt van deze kosten! Wij sturen inderdaad altijd 2 waarschuwingsberichten per sms. Één bij 80% verbruik en één bij 100% verbruik van de internetbundel. Hierin staat vermeld dat je verder kan internetten met een stabiele wifi verbinding of dat je extra MB's kan bijkopen via Mijn Simyo. Als er na het ontvangen van deze berichten geen actie wordt ondernomen betaal je het buitenbundeltarief van €0,15 per MB (dit buitenbundeltarief wordt ook vermeld in de waarschuwingssms'jes). Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag de volgende link met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Ik heb even op je aansluiting gekeken en ik zie dat de waarschuwingssms'jes wel zijn afgeleverd. Namelijk op: 18-08-2022 en op 25-08-2022. Ik wil graag achterhalen waarom je deze berichten niet hebt ontvangen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik even met je mee!

Groetjes,
Amy

 

 

Reageer