.

Vraag

Waarom heb ik hoge kosten buiten mijn bundel?

  • 20 December 2022
  • 3 reacties
  • 49 Bekeken

Goedemorgen!

 

Ik ben me kapot geschrokken van de factuur van vorige maand. Ik heb altijd ruim voldoende aan m’n bundel van 40GB, maar nu zulke hoge kosten (€132,90) i.v.m. buiten de bundel de laatste 2 dagen, hoe is dit mogelijk dat het zo hard gaat? Ik dacht dat ik voornamelijk op WiFi zit. Ik kan wel janken.

 

Deze maand gaat het weer erg hard zie ik. Kreeg een bericht dat 80% verbruikt is, dus heb ik zojuist 2x extra 500 MB’s bijgekocht nu en ga de rest van de maand extra voorzichtig zijn, want zo’n hoge rekening komt niet goed. Is hier iets op te verzinnen? Bieden jullie evt. onbeperkt internet tegen meerprijs van het abonnement? Want zulke hoge kosten is voor mij helaas niet te doen.

 

Ik hoor graag.

 

Met vriendelijke groet,

Dennis


3 reacties

Veel apps op de mobiel gebruiken altijd mobiele data (de 4G verbinding) in plaats van de Wi-Fi, zelfs als de Wi-Fi gewoon aan staat. Dit zou zijn omdat Wi-Fi soms instabiel kan zijn en de apps op deze manier een stabielere verbinding hebben om bijvoorbeeld een patch te installeren. Een grote patch kan soms al heel veel GB’s zijn.

Daarom zet ik altijd mobiele gegevens (het ↑ ↓  symbool) uit tenzij ik internet via 4G gebruik.

Reputatie 7
Badge +9

Veel apps op de mobiel gebruiken altijd mobiele data (de 4G verbinding) in plaats van de Wi-Fi, zelfs als de Wi-Fi gewoon aan staat. Dit zou zijn omdat Wi-Fi soms instabiel kan zijn en de apps op deze manier een stabielere verbinding hebben om bijvoorbeeld een patch te installeren. Een grote patch kan soms al heel veel GB’s zijn.

Daarom zet ik altijd mobiele gegevens (het ↑ ↓  symbool) uit tenzij ik internet via 4G gebruik.

Goede tip, maar ik denk dat bij jouw toestel een "Wifi-assistant”-optie aanstaat, die dat regelt.

DP90, helaas biedt Simyo op dat gebied heel weinig aan. Geen onbeperkte databundel, geen dataplafond etc etc. Als je een Android toestel hebt, dan is het meestal mogelijk om op het toestel zelf een datalimiet is te stellen. In dit blog staan veel tips om onder andere dat te doen.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @DP90,

Bedankt voor je bericht. Oei, ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! Zoals @Joost1986 (bedankt voor je reactie!) aangeeft kan het wel eens voorkomen dat er buiten jou weten om internet wordt verbruikt. Dit kan komen doordat het 4G netwerk sterker is dan de Wifi en jouw toestel op de achtergrond werkzaamheden aan het uitvoeren is of als er onbewust nog een App aanstaat. De kosten kunnen dan snel oplopen omdat je buiten de bundel namelijk €0,15 per mb betaald! Wij bieden op dit moment geen onbeperkte internetbundel aan. Zoals @Groentjuh (bedankt 😊!) aangeeft kan je op veel Android toestellen een limiet instellen via de instellingen van het toestel zelf. Mocht je deze mogelijkheid hebben dan raad ik zeker aan om dit in te stellen! Ook kan je het beste de internet optie tijdelijk uitschakelen via Mijn Simyo als je er zeker van wilt zijn dat je alleen gebruik kan maken van de Wifi. Het internet schakel je uit via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen > Schakel internet uit. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen in de kosten.

Groetjes,
Amy

Reageer