.

Vraag

Waarom heb ik hoge kosten buiten de bundel?

  • 8 December 2022
  • 1 reactie
  • 31 Bekeken

Hoi allemaal,

Ik heb bij Simyo een abonnement met 16GB internet. Vanochtend gaf ik aan een klant een workshop. Omdat de wifi niet goed werkte, heb ik mijn hotspot aangezet om een en ander te kunnen laten zien. Tot mijn schrik zag ik in de pauze, drie kwartier na de start van de workshop, dat ik drie smsjes had ontvangen.

  • Om 10.29 het smsje dat ik 80% van de bundel had verbruikt
  • Om 10.39 dat ik de volledige bundel had verbruikt
  • Om 11.07 een smsje vanuit Simyo dat mijn simkaart werd geblokkeerd

Inmiddels had ik toen al €380,68 aan kosten buiten de bundel gemaakt. 

Ik snap niet waar deze kosten vandaan komen. Ik heb tijdens deze workshop enkel wat internetpagina’s en presentatieslides getoond. Niets anders dan wat ik normaal gesproken op mijn hotspot ook wel doe. 

Het frappantste: mijn Simyo app geeft aan dat ik totaal in december 18672MB heb verbruikt. Tel ik het gebruik van alle dagen van deze maand bij elkaar op, dan kom ik slechts uit op een verbruik van 8244MB. 

Kortom, ik tast in het duister waar deze extreem hoge kosten opeens vandaan komen en waarom ik in het dagverbruik niet zie dat ik daadwerkelijk zoveel heb verbruikt. Normaal gesproken heb ik aan het einde van de maand ca. 7GB verbruikt. Nu na 8 dagen dus meer dan 18GB volgens de app..

 

Wie kan mij deze kosten helpen verklaren? En mochten deze kloppen, is er een coulanceregeling waar ik aanspraak op kan maken? 

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Niekvdv,

Bedankt voor je bericht. Jeetje, ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van deze kosten! Helaas kunnen wij niet inzien waar dit internet aan is verbruikt wegens de privacy wetgeving. Het verbruik kan wel meerdere oorzaken hebben en kan het dus ook zijn dat dit buiten jou weten om is gebeurd. Denk bijvoorbeeld aan het uploaden van Apps of een App die op de achtergrond nog aanstaat wat veel mb verbruikt. Als de 2e waarschuwing sms wordt verstuurd (die je hebt ontvangen om 10:39) die aangeeft dat je bundel op is en er wordt daarna geen actie ondernomen betaal je het buitenbundel tarief van €0,15 per mb. Het bedrag buiten de bundel kan achteraf nog oplopen omdat het verbruik met een vertraging wordt verwerkt! Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag de volgende link met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel. 

Wel is het inderdaad verwarrend dat je een ander hoeveelheid verbruikte mb's krijgt te zien wanneer je dit zelf bij elkaar optelt. Ik zou dit daarom ook graag even willen uitzoeken en kan ik meteen kijken wat ik voor je kan betekenen in de gemaakte kosten 😊! Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw 06-nummer en persoonlijke gegevens? Hopelijk komen we tot een oplossing.

Groetjes,
Amy

Reageer