.

Beantwoord

Waarom heb ik geen waarschuwingsbericht over mijn internetverbruik ontvangen?

  • 25 August 2020
  • 10 reacties
  • 434 Bekeken

Beste simyo,

Normaal krijg ik altijd een berichtje dat mijn bundel op is. Alleen heb ik deze is de maand augustus niet gekregen, waardoor mijn factuur nu 22 euro duurder is. hoe kunnen we dit oplossen??

icon

Beste antwoord door Tessanne 26 August 2020, 18:08

Bekijk originele reactie

10 reacties

@carmen veen .

Waardoor zijn de buiten bundel kosten ontstaan? Bellen/sms of data?

*Edit*

Beste simyo,

Normaal krijg ik altijd een berichtje dat mijn bundel op is. Alleen heb ik deze is de maand augustus niet gekregen, waardoor mijn factuur nu 22 euro duurder is. hoe kunnen we dit oplossen??

Wat doe je zelf om buiten bundel kosten te voorkomen behalve wachten op berichtje?

Meestal zijn data de oorzaak van buiten bundel kosten. Lees even dit blog.

Verder kan ik niet meer voor je doen. Morgen reageert een moderator, een medewerker van Simyo.

de kosten komen door data

Wat voor telefoon heb je? Ik zou als advies willen geven goed monitoren. Vertrouw nooit blind op berichten. 

https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/

ik heb een iPhone 7, maar normaal krijg ik gewoon een berichtje dat m’n data op is. En ik heb geen zin om elke seconde te checken hoeveel data ik nog heb. 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Carmen,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Goed dat je contact opneemt, het is natuurlijk nooit leuk als je factuur hoger uitvalt dan verwacht! 

 

Zojuist heb ik jouw aansluiting er bij gepakt en zie dat er in ieder geval niets mis is gegaan met het verzenden van de sms'jes. Wij sturen altijd een sms ter waarschuwing bij 80% verbruik van de internetbundel en bij 100% verbruik van de internetbundel. De sms van 80% zou je moeten hebben ontvangen rond 21-07-2020, 15:21:39 en de sms van 100% rond 30-07-2020, 00:21:46. Jouw MB's waren dus vrij laat in de avond op, kan het misschien zo zijn dat je daarom de sms niet hebt gezien? Kun jij in jouw sms-box deze data en tijden checken voor mij? Dan zie je de berichten hoogst waarschijnlijk staan. 

 

Zie je de berichten niet staan? Dan is een andere mogelijkheid dat jouw sms-box vol zit en dat je daarom de sms'jes niet kunt ontvangen. 

 

Verder is de tip van Friesian ook erg handig! Elke seconde checken zal niet eens nodig zijn, je kunt voor jezelf een reminder maken tegen het einde van de maand bijvoorbeeld. Daarbij komt de Mijn Simyo app ook goed van pas, deze is erg handig om het verbruik in bij te houden! 

 

Bedankt Friesian! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Beste Tessanne, 

Ik heb gekeken bij mijn berichten maar ik heb ze niet zien staan. Mijn sms-box zit niet vol, want ik kan wel andere berichten ontvangen. 

Hallo Carmen.

Ik wil toch nog even een paar opmerkingen maken.  Houdt er rekening mee dat mijn Simyo (app) een vertraging heeft van het bijwerken van de gegevens.

Persoonlijk zou ik een externe app zeker erbij gebruiken omdat die rechtstreeks op je telefoon registreert en daarbij een veilige marge inbouwen wat betreft limiet zodat je eerder een waarschuwing ontvangt om op tijd actie te ondernemen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Carmen,

 

Super gek dat je de sms'jes niet terug kon vinden, ik heb even gevraagd of er gecheckt kon worden of deze wel verstuurd zijn. De afdeling heeft gecheckt of de sms'jes wel vanaf het netwerk zijn verstuurd, dit lijkt wel zo te zijn. Ze geven ook aan geen andere signalen te hebben gehad van andere klanten die geen sms'jes hebben ontvangen. Dit is in het verleden wel eens gebeurd maar dat betekend dan dat een hoop klanten in een bepaalde tijdsperiode geen sms'jes hebben ontvangen. dit is dus niet het geval.

 

Ontvang je andere sms'jes wel gewoon? 

 

Zoals Friesian al zei is het ook handig eventueel een externe app te downloaden om de data bij te houden.

 

Groetjes,

Daisy

Ik ontvang andere sms’jes wel. Wat voor app zou ik anders kunnen downloaden om m’n data bij te houden. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Carmen,

 

Ik denk dat deze link wel wat voor jou is:

https://www.iculture.nl/gids/dataverbruik-apps-iphone/

 

Groetjes,

Daisy

Reageer