.

Beantwoord

Waarom heb ik een zeer hoge rekeningen zonder waarschuwing?

  • 5 April 2015
  • 1 reactie
  • 227 Bekeken

Hallo,

Enige jaren geleden heb ik een abonnement afgesloten bij tringg, door de gunstige voorwaarden.
Bij Tringg was het zo kom je over je bundel word je je abonnement geblokkeerd voor gebruik.
Nu is Tringg overgenomen door Simyo en zo ook mijn abonnement ( incl de voorwaarden).

Nu een jaar later heb ik een internetbundel afgesloten voor 5 euro p 1000 Mb.
Hier op de site word aangegeven dat als je je bundel voor 50% verbruikt hebt een waarschuwing word verzonden en bij 100% beide heb ik niet ontvangen.

Afgelopen maand februari kreeg ik een rekening van € 265,- en ben ik het verbruik gaan na kijken en kom ik voor de volgende rekening uit op €672,-.

Deze bedragen zijn voor mij onbetaalbaar! en onacceptabel !!!!

Voor deze rekeningen heb ik nooit mijn bundel overschreden en altijd netjes betaald en het betreffende abonnement heb ik al 3 jaar !!!!



Graag zou ik willen weten hoe ik/jullie dit op ga lossen want dit is voor mij geen doen meer.

Hieronder heb ik een advertentie gekopieerd van tringg vorig jaar toen tringg werd overgenomen door simyo.....






Vaste prijs, geen verrassingen!!

Tringg wordt Simyo!

Per 1 maart is Tringg onderdeel geworden van KPN. Om de kwaliteit en lage tarieven te waarborgen, draagt KPN de dienstverlening van Tringg over aan Simyo, één van de mobiele telefonie merken van KPN.

Wij zorgen er uiteraard voor, in samenwerking met Simyo, dat u zo min mogelijk van de overstap zult merken. Op deze pagina vindt u belangrijke informatie met betrekking tot Tringg en Simyo.


Van Tringg naar Simyo

In mei wordt uw nummer overgezet naar de nieuwe simkaart van Simyo. Deze heeft u onlangs per post ontvangen. Hebt u geen brief met simkaart ontvangen, neem dan contact met Simyo op! Je kan ons bereiken op: 0800-0232300.

Van Simyo ontvangt u de pincode van de nieuwe Simyo simkaart per e-mail en SMS. Na overzetting van uw mobiele nummer belt u met Simyo.


Tarieven blijven gelijk

U behoudt de tarieven die u bij ons gewend bent, ook na de overstap naar Simyo.
Kijk op simyo.nl/tringg voor de volledige tarieven lijst en een aantal verschillen in de dienstverlening tussen Tringg en Simyo.


Veelgestelde vragen

Onderstaand hebben wij een aantal veelgestelde vragen met antwoorden voor u verzameld:

Ik heb een brief ontvangen van Tringg, moet ik iets doen?
U hoeft niets te doen. In de brief wordt slechts aangekondigd dat de dienstverlening van Tringg wordt overgedragen aan Simyo. Klanten van Tringg zullen in mei gratis worden overgezet naar Simyo.

Ik heb een simkaart van Simyo ontvangen, moet ik iets doen?
U hoeft voorlopig niets te doen. Wij vragen u wel de Simyo simkaart goed te bewaren. Uw Tringg nummer zal in mei worden overgezet op deze simkaart. Binnenkort ontvangt u de exacte overstapdatum per e-mail en sms.

Kan ik bellen met de Simyo simkaart en wat is de pincode?
Op dit moment kunt u nog niet bellen met de Simyo simkaart. Pas nadat wij uw eigen nummer koppelen aan de simkaart, kunt u deze in gebruik nemen. De exacte datum waarop uw nummer wordt overgezet, ontvangt u binnenkort per e-mail. De pincode van de Simyo simkaart sturen wij u vlak voor de overstapdatum per SMS.

Kan ik blijven bellen met mijn Tringg simkaart?
Voorlopig kunt u gewoon blijven bellen met uw Tringg simkaart. Binnenkort ontvangt u de exacte datum waarop uw nummer wordt overgezet naar de Simyo simkaart. Na die datum vervalt uw Tringg simkaart.

Verandert mijn abonnement?
Nee, Simyo biedt u hetzelfde als Tringg. Uw contract wordt ongewijzigd overgenomen.
Veranderen de tarieven?
Nee, Simyo biedt u dezelfde tarieven als Tringg. Meer informatie vindt u op www.simyo.nl/tringg.
Kan ik nog een Tringg abonnement afsluiten?
Nee, vanaf 21 april is het niet meer mogelijk om een Tringg simkaart te bestellen. Wij verwijzen u graag door naar www.simyo.nl
Contact
Om telefonisch contact op te nemen met de Tringg klantenservice bel je vanaf je Tringg toestel naar 1200.
Dit kan ook via 0900-5551113 (€0,15 p/m).
icon

Beste antwoord door Ernst 7 April 2015, 15:16

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Groenramon, welkom op ons forum.

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent van de kosten die ontstaan zijn :(
In februari zie ik ruim 1500 MB buiten je bundel en in maart ruim 4500 MB! Je hebt hierover ook al telefonisch contact gehad eerder vandaag. Het ligt nu bij onze financiële afdeling, gelukkig.
We jagen onze klanten natuurlijk niet expres op hoge kosten, dus ik heb goede hoop dat er een tegemoetkoming gegevens wordt. Al zal deze eenmalig van aard zijn, je bent er dan wel mee geholpen.

Je geeft aan dat je geen verbruiks-smsjes hebt gekregen en dat je bij Tringg geblokkeerd werd als je bundel op was.
Nu is het zo dat deze smsjes gestuurd worden naar alle abonnees die na 1 juli 2012 klant zijn geworden. Dit is verplicht en daar houden we ons aan. Helaas is Tringg voor die datum, namelijk al in 2011, overgenomen.
Dan kom ik bij het blokkeren als je bundel op is. Dit moest ik navragen bij de Tringg medewerkers die nu nog bij Simyo in dienst zijn. We hebben de voorwaarden van Tringg er nog even op nagelopen en het staat er niet in.
Het werd wel gedaan als de drukte het toeliet, maar dat was meer uit piëteit.

Ik wil dan nu graag dieper in gaan op zaken waar je zelf invloed op kunt uitoefenen.
We hebben een blog waar regelmatig erg handige artikelen op geplaatst worden. Zo ook de volgende twee:
Nooit meer over je mobiele datalimiet heen
Krijg inzicht in het datagebruik van je apps
Lees ze eens goed door, er staan vast dingen in waar je iets aan hebt.

Qua mogelijk oorzaak heb ik ook iets voor je. Volgens een Netwerkspecialist van KPN ben je sinds 30 januari een nieuwere telefoon gaan gebruiken.
Het gaat verder niemand aan welke het was en nu is, maar je nieuwe telefoon is twee keer zo snel als het gaat om internetverbinding dan je oude was.
Tel daarbij op dat het werkgeheugen ook een stuk sneller is en het besturingssysteem ook een nieuwere versie betreft.
Dit alles kan er voor zorgen dat je nu veel meer verbruikt dan je gewend was. En misschien ben je wel gewoon vergeten je wifi opnieuw in te stellen?

Misschien is het een idee om over te stappen naar Simyo Sim Only? Dan kun je je bundels aanpassen als je wilt én krijg je de waarschuwings-smsjes.

Is dit zo duidelijk voor je en heb ik je hiermee geholpen, Groenramon?

Reageer