.

Waarom heb ik een factuur gekregen van €190,00?

  • 1 May 2023
  • 2 reacties
  • 29 Bekeken

Wij hebben een factuur gekregen van 190 euro maar hebben nooit een melding gekregen en altijd netjes de maandelijkse kosten betaald dus ik denk dat er bij jullie iets fout is gegaan want mijn docht gebruikt deze telefoon en gebruikt alleen mar wifi hier thuis. Ook wil ik jullie zeggen dat als mijn dochter naar buiten gaat en dus buiten de wifi is neemt ze haar telefoon nooit mee. Ik ben dus ook niet van plan om dit bedrag te betalen en mochten jullie toch doorgaan met het versturen van deze factuur een advocaat in de armen te nemen en alles laat uitzoeken. Mvg twan 


Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid.

 


2 reacties

Hallo @Ayla2014 op de factuurspecificatie kun je zien waneer er een grote hoeveelheid data gebruikt is.

Om voor een volgerde keer hoge kosten te voorkomen kun je een aantal dingen doen (bij een Android-telefoon):

Ook als de telefoon alleen maar thuis gebruikt wordt, zeldzaam, je koopt geen telefoon alleen voor thuis, dan koop je een tablet o.i.d., kan deze data gebruiken. Als de wifi dan even wat minder of er niet is schakelt de telefoon automatisch over naar mobiele data, die instelling kun je dus uitzetten en daarmee veel data(kosten) besparen.

Verder kun je op de telefoon een datawaarschuwing en -limiet instellen.

Stel je hebt een bundel van 10GB per maand, stel dan een waarschuwing in bij 9GB en een blokkade bij 9,5 GB, ga daarna verder met wifi of koop een databundel bij.

Een moderator gaat hier ook nog reageren.

Succes.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ayla2014,

Bedankt voor je bericht. Oei, ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van de extra kosten!

Heb je onze waarschuwing sms'jes voorbij zien komen? Wij sturen dit namelijk bij 80% verbruik en 100% verbruik van de internetbundel. Deze berichten zijn afkomstig vanuit het 1200 nummer en zijn altijd leidend. Als er na het ontvangen van deze berichten geen actie wordt ondernomen en er wordt internet verbruikt (bewust of onbewust) dan betaal je €0,15 per mb. Denk bijvoorbeeld aan een update of een app die onbewust nog aanstaat en internet verbruikt op de achtergrond. Als je er zeker van wilt zijn dat er geen internet kan worden verbruikt kan je het beste de internetoptie uitschakelen via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen. Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Ook is het zo dat het netwerk automatisch kan overschakelen van de Wifi naar het 4G netwerk en daardoor de internetbundel wordt verbruikt. Dit noemen we ook wel Wifi-assistentie. Deze optie staat vaak standaard ingeschakeld in een telefoon en hiermee geef je toestemming om automatisch over te schakelen naar het 4G netwerk als de Wifi zwakker is of tussendoor wegvalt. Via de instellingen van het toestel zelf kan je deze optie uitschakelen. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met het 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen 😊.

Bedankt voor je hulp @JanD!

Groetjes,
Amy

Reageer