.

Beantwoord

Waarom heb ik een extreem hoge factuur?

  • 26 August 2017
  • 8 reacties
  • 147 Bekeken

Beste mensen,

Over de maand juli heb ik een factuur gekregen van €233,78, waarvan €211,78 verbruikskosten zijn. De verbruikskosten zijn gemaakt door het gebruik van internet buiten de bundel. De laatste 5 dagen van de maand was mijn internet bundel op, waardoor ik, zonder dat ik het door had, buiten mijn bundel aan het internetten was.

Ik ben me ervan bewust dat ik een sms ontvang als mijn bundel op is, echter heb ik deze sms helemaal niet gezien. Dit is ook de eerste keer dat mij dit overkomt. Normaal koop ik altijd een bundel bij als mijn data op is. Omgerekend zou mij dit trouwens maar €15,- (3 x 500mb á €5,-) extra hebben gekost ipv. €211,78, dat laat ook zien dat €0,15/mb eigenlijk een absurd hoge prijs is.

Verder ben ik zeer tevreden over Simyo. Dat is dan ook de reden dat ik twee telefoon abonnementen (privé & zakelijk) al 5+ jaar bij Simyo heb lopen.

Ik hoop dat we samen tot een goede oplossing kunnen komen!
icon

Beste antwoord door Els 30 August 2017, 16:10

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Even voor alle duidelijkheid: heb je de sms wel ontvangen, maar niet bekeken? Of heb je hem niet ontvangen?

Verder ben ik het helemaal met je eens dat buitenbundel prijzen absurd zijn. Maar dat is een andere discussie.
Ik had al terug gezocht in mijn SMS-berichten en ik heb inderdaad een SMS ontvangen dat ik over mijn bundel was. Blijkbaar dus helemaal over het hoofd gezien, dom dom dom...
Reputatie 7
Badge +7
Dat is niet leuk.
Er zal een moderator langskomen die zal zeggen of, en zo ja welke, coulance regeling er is.
Top, dankjewel !
Reputatie 5
Badge +5
Hoi 2016RK,

Sorry voor de late reactie! Goed dat je hierover contact met ons opneemt. Wat ontzettend balen dat je zo'n hoge factuur hebt ontvangen. Ik snap dat je hier van schrikt.

Het is extra zuur dat je er nu achter komt dat je de waarschuwing over het hoofd hebt gezien, oef! In dat geval had je namelijk nog op tijd een extra internetbundel kunnen bijkopen via Mijn Simyo. Dat had je in ieder geval een hele hoop kosten bespaard.

Ik heb naar je aansluiting gekeken en zie dat dit de eerste keer is dat je zoiets overkomt bij Simyo. Omdat ik het zo vervelend voor je vind dat je zoveel kosten hebt gemaakt in juli, wil ik je graag éénmalig tegemoet komen. Ik kan de kosten die vanaf 26 juli in rekening zijn gebracht voor het internetten buiten je bundel, verrekenen met een éénmalige bundel van €15,00. Als je hier mee akkoord gaat, laat het me vooral weten. Dan ga ik er voor zorgen dat je het restbedrag binnen drie weken teruggestort krijgt op je rekening.

Heb je hier nog vragen over?

@ wimj12, dank je wel voor je input!

Groetjes,
Els
Reputatie 7
Badge +7
Even offtopic, maar dit is wat ik bedoel met het door mij in een ander topic genoemde bovengemiddelde
coulance regeling.
Ik betwijfel of andere providers in dit geval (sms is verstuurd en ontvangen, maar niet gelezen) ook zomaar
200 euro zouden kwijtschelden.
Of eigenlijk betwijfel ik het niet: gewoon pech hebben en betalen.
Hallo Els,

Ik ga graag akkoord met jullie aanbod. Super opgelost!

Heel erg bedankt!
Reputatie 7
Badge +10
Hi 2016RK,

Dankjewel voor je reactie 🙂 Ik ben blij dat je dit een goede oplossing vindt. Ik heb de terugbetaling voor je geregeld. Binnen enkele weken staat 't bedrag weer op je bankrekening.

Heb je hier nog vragen over?

@ Wimj12, aw, ja,we proberen zoveel mogelijk met mensen mee te denken 😄

Groetjes,
Jihane

Reageer