.

Beantwoord

Waarom heb ik buitenbundelkosten voor internet?

  • 13 February 2018
  • 8 reacties
  • 210 Bekeken

Ik ben een al een aantal jaren trouwe klant bij Simyo en tot nu toe nooit problemen gehad met overschrijding van mijn bundels. Ik betaal elke maand standaard 11 euro met een internetbundel van 500 MB, maar over de periode januari 2018 was mijn factuur opeens 82,54 euro door internet buiten de bundel. Dit komt doordat ik volgens de specificatie van de factuur op 1 dag binnen 2 uur tijd ruim 500 MB te veel gebruikt doordat mijn telefoon blijkbaar toen updates heeft gedownload, hiervan was ik mij helaas niet bewust.
Mijn vraag is of uit coulance de factuur (deels) gecrediteerd kan worden, omdat het internetverbruik niet bewust was en ik de afgelopen jaren nooit mijn internetbundel heb overschreden.
Ik hoop dat jullie iets voor mij kunnen betekenen.

Frederika
icon

Beste antwoord door Els 14 February 2018, 14:01

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Frederika,

Ik raad je aan om je telefoon zo in te stellen dat updates alleen over wifi gaan.
Op de meeste Samsung toestellen kan je het maximum verbruik zelf instellen, als dit op jouw telefoon niet kan zijn er in de diverse stores voldoende apps te downloaden, zoek op datamanager en je vindt zeker iets van je gading.

Een moderator zal hier op reageren, doorgaans binnen 1 werkdag.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Frederika,

Welkom op het Simyo Forum! Ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent van die factuur.

In je verbruik zie ik inderdaad dat er op 19 januari veel internet is verbruikt in korte tijd. Wat hier precies de oorzaak van was, kan ik je helaas niet vertellen. Waaraan je je internet precies verbruikt mogen we namelijk niet registreren. In sommige telefoons kun je per periode achterhalen welke apps zo veel verbruik hebben veroorzaakt. Op deze pagina geven we hier meer uitleg over, word je hier wat wijzer van?

Op het moment dat je internetbundel voor 80% en 100% is verbruikt, ontvang je van ons een waarschuwing per sms. Deze komt rechtstreeks vanaf het netwerk en is dus 'real time'. We sturen deze waarschuwingen zodat je op tijd extra MB's kunt bijkopen of je optie voor internet kunt uitschakelen in je Netwerkinstellingen op Mijn Simyo. Ik zie dat we je allebei de waarschuwingen per sms hebben verstuurd op 19 januari om 13:54 en 14:08. Heb je deze sms'jes gelezen? Om te voorkomen dat dit je nog eens overkomt, raad ik je aan om dit artikel op onze website door te nemen. Hier kun je wat tips vinden om niet over je internetbundel heen te raken.

Omdat de waarschuwingen op tijd zijn verstuurd, kan ik helaas aan deze buitenbundelkosten geen verandering brengen. 😞 Wel snap ik dat je hier van baalt en wil ik de pijn proberen te verzachten. Ik zet gratis 1000 MB voor je klaar op je Overzicht van Mijn Simyo. Deze bundel kun je daar activeren waarna hij geldig is tot het einde van de maand. Uiteraard mag je er ook voor kiezen om die bundel pas volgende maand te activeren, als dit je beter uitkomt.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Els
Hi Els,

Bedankt voor je snelle reactie en de tips om overschrijding van de internetbundel te voorkomen.
De SMS'jes heb ik inderdaad ontvangen, alleen was ik toen helaas niet bij mijn telefoon in de buurt.
Je aanbod vind ik wel wat teleurstellend. Aan die 1000 MB extra heb ik niet zoveel aangezien ik normaal gesproken niet veel data gebruik.
Ik was van plan weer een nieuw jaarcontract bij Simyo af te sluiten, maar nu sta ik daar anders in.

Groet, Frederika
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Frederika,

Graag gedaan namens Els!

Jammer dat je niks aan het cadeautje van mijn collega hebt! Ik heb je aansluiting bekeken. Je hebt in januari € 71,54 aan internetkosten buiten de bundel gemaakt. Ik zie dat dit nog nooit eerder is gebeurd en wil je daarom eenmalig tegemoet komen. Wat ik ga doen, is berekenen hoeveel het verbruik gekost zou hebben als je extra MB-bundels had gekocht (500 MB voor € 5,-). Je zou dan uitgekomen zijn op € 5,-. Deze kosten ga ik in rekening brengen, waardoor je € 66,54 minder betaalt.

De januari factuur wordt volgende week geïncasseerd. Ik raad je aan deze niet te storneren. Ik heb een terugbetaling ingediend bij de financiële afdeling. Drie weken na de incasso, wordt de € 66,54 teruggestort op je rekening.

De tegemoetkoming heb ik voor je geregeld omdat je nooit eerder een hoge rekening hebt gehad. De keuze om een nieuw jaarcontract aan te gaan bij ons, ligt bij jou. Ook al zou je niet willen verlengen, ik zou je toch graag tegemoet willen komen.

Ik hoor het graag van je als je nog vragen hebt!

Groetjes,
Ashweeta
Hi Ashweeta,

Bedankt voor je bericht.
Dit is een mooie deal, ik ben er helemaal blij mee.
Ik heb gelijk mijn contract maar verlengd!

Groetjes,
Frederika
Reputatie 6
Badge +5
Hi Frederika,

Namens Ashweeta graag gedaan! Wat leuk dat je je contract ook meteen hebt verlengd 🙂 Fijn om te lezen dat je zo blij bent. Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Niels
Beste Ashweeta en Niels,

Jullie hadden toegezegd dat ik € 66,54 terug zou krijgen op mijn factuur van januari 2018 (zie voorgaande berichten), maar tot op heden heb ik nog niets ontvangen.
Zouden jullie hier nog een keer achteraan kunnen gaan?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Frederika
Reputatie 6
Badge +5
Hi Frederika78,

Ik heb zojuist even overlegd met de financiële afdeling. Er lijkt iets fout te zijn gegaan bij het terugbetalen. Het bedrag komt alsnog zo snel mogelijk jouw kant op! Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Niels

Reageer