.

Beantwoord

Waarom heb ik buitenbundelkosten op mijn factuur


Goedemorgen Forumleden,
Op de factuur van Juni moet ik bijbetalen vanwege bellen buiten mijn bundel. Dit is me nog nooit eerder overkomen, dus ik heb de factuur en verbruik uitgeplozen, incl. uitleg gelezen & op forum gezocht.
Mijn vraag wordt niet beantwoord, dus ik ben op zoek naar wat uitleg:
Ik heb een bundel van 200, ik heb hiervan in Juni 163 verbruikt, dus nog 37 minuten over binnen mijn bundel.
Toch worden 109 minuten extra in rekening gebracht als bellen-sms buiten mijn bundel. Een gedeelte, 40 minuten hiervan zijn kosten van een servicenr. dus extra kosten hiervan klopt, dat zijn idd. kosten buiten mijn bundel.

Maar volgens mijn redenering moet er van de overige ca. 69 bel/sms minuten die nu als buiten mijn bundel worden gefactureerd eerst nog de resterende 37 minuten (die ik nog in mijn bundel over had) in mindering worden gebracht.

Vraag: Waarom worden alle ca. 69 minuten extra in rekening gebracht als bellen/sms mijn bundel, terwijl ik nog 37 min. in mijn bundel niet heb verbruikt?
Ik hoor graag hoe het nu zit,
Groet van
Chaplin
icon

Beste antwoord door Ilias 25 July 2016, 14:36

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Beste Chaplin,

Welkom op het Simyo Forum.

Ben je misschien pas bij Simyo gekomen? De 1e maand krijg j namelijk slechts een gedeelte van je bundel. Stel dat op de 15e van de maand juni je abonnement is ingegaan dan ontvang je ongeveer de helft van de bundels, omdat je ook maar de helft van de maand gebruik kon maken van je bundel. Je abonnement voor deze periode kost dan ook maar globaal de helft.
Ben je misschien klant geworden in Juni maar niet per de 1ste van de maand?
Bedankt voor jullie reactie. Ik ben al een paar jaar klant bij Simyo, dus nee, dat verklaart het extra factuurbedrag buiten bundel niet.

Groet van
Chaplin
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Chaplin,

Dan moeten we maar even wachten totdat een moderator hierop reageert.
Chaplin,

heb je miss in het buitenland gebeld? Dat geeft namenlijk extra kosten
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Judabakker77,

Deze kosten staan apart gespecificeerd op de factuur, Chaplin heeft z'n factuur helemaal gecontroleerd, dus ik denk niet dat dit de oorzaak is.

In ieder geval hartstikke bedankt voor je input.
Bedankt voor het meedenken. Ik heb idd. mijn factuur helemaal uitgeplozen. De bel/sms minuten 'die buiten bundel' worden gerekend, zijn geen gesprekken/tekst naar buitenland. De 'buiten bundel' minuten zijn bel/sms naar andere bekende Simyoklant (die overigens ook niet in buitenland was).

Ik hoop nog op meer reacties,
Groet van
Chaplin
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Chaplin,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat enorm vervelend dat je buitenbundelkosten hebt gemaakt. Ik heb het meteen voor je gecontroleerd.

Ik zie dat je inderdaad buiten de bundel bent gaan bellen in de maand juni. Dit is inderdaad correct geregistreerd. Ik denk dat jij de duur van de gesprekken bij elkaar hebt opgeteld zonder af te ronden op de minuut. Ik kan me voor nu geen andere verklaring bedenken.

Klopt dit? Ik hoor graag snel van je.

@Franswon, @Raytje en Judabakker77, enorm bedankt voor jullie hulp en enorm goede vragen!

Groetjes,
Ilias
Hoi Ilias,
aan afronding op 1 minuut heb ik gedacht; alleen. 37 minuten op een bundel van 200 die 'verdwijnen' door afronding lijkt me heel erg veel.
Ik neem gewoon de minuten die in 'Mijn Simyo' en op mijn factuur worden weergegeven. Andere info heb ik ook niet. Afrondingsverschil lijkt me niet echt logisch; zeker omdat afronding op een minuut ook in de vorige maanden van toepassing was. Maar zolang ik bij Simyo ben nog nooit een rol heeft gespeeld in die zin dat ik hierdoor buiten mijn bundel ben gegaan.
Kan jij als moderator mijn factuur inzien? Mogelijk dat jij dan kunt vaststellen wat er nu aan de hand is?

Groet van
Chaplin

PS Ik zie dat ik vermeld sta als 'startende Simyaan'.
Ik ben al een paar jaar klant bij Simyo maar nu voor het eerst op het forum:)
De term "startende Simyaan" heeft enkel met het forum te maken, niet met de duur van het klant zijn. 🙂
Reputatie 7
En deze term verandert mee naar gelang het aantal posts en topics die worden geplaatst.
Ik begrijp het Raytje: Ik ben een 'Forum Simyaan newbie' :D

Nog even over opmerking van Ilias:
"Ik zie dat je inderdaad buiten de bundel bent gaan bellen in de maand juni. Dit is inderdaad correct geregistreerd. "

Hoe kan het nu correct geregistreerd zijn als ik bij een bundel van 200, 163 hebt verbruikt. (En ik dus nog 37 minuten over binnen mijn bundel, die ' weg' zijn).

V.w.b. afronding:

Wij (meer gezinsleden zijn Simyoklant) houden maandelijks allemaal onze bel/smsgedrag heel goed in de gaten via 'Mijn Verbruik'. Dit juist om te voorkomen dat we buiten onze bundel gaan.

Dit is ook de enige manier om het te controleren, want Simyo geeft geen seintje wanneer je buiten je bel/sms bundel gaat. Het is dus onze eigen verantwoordelijkheid, en dat is prima, alleen daarvoor is het noodzakelijk dat de informatie over het verbruik ook goed wordt weergegeven.
Het kan niet zo zijn dat er in Mijn Verbruik staat dat er 163 minuten zijn verbruikt en dat je dan zelf moet gaat uitrekenen (hoe?) hoeveel minuten er door afronding nog bijkomen...Dat zou immers veel te vage & onvolledige informatie zijn die snel ongemerkt kan leiden tot overschrijding.:(

Wanneer er in Mijn Verbruik bijv. 163 minuten staat dan moet je er op kunnen vertrouwen dat er nog 37 minuten over zijn. (bij belbundel van 200).
Volgens wordt dit ook op deze manier in Mijn Verbruik weergegeven en kan je erop vertrouwen dat de verbruikte minuten die vermeld staan, het totaal zijn, uiteraard tot datum bijgewerkt. Dit is precies zoals we het afgelopen jaren ons verbruik in de gaten hebben gehouden en heeft altijd goed gewerkt.

Ik heb geen informatie kunnen vinden dat de vermelding in Mijn Verbruik recent is veranderd en dat je de bel/sms minuten anders moet interpreteren. Bijvoorbeeld dat je aan de verbruiksinformatie zelf nog een onbekend aantal afrondingsminuten toe moet voegen (die dus niet te berekenen zijn....).

Met dank voor alle hulpvaardige reacties tot nu toe, alleen mijn vraag: "Waarom worden alle ca. 69 minuten extra in rekening gebracht als bellen/sms mijn bundel, terwijl ik nog 37 min. in mijn bundel niet heb verbruikt?"

is nog niet beantwoord: mogelijk is de verklaring simpel, dus ik wacht nog even af,

Groet van
Chaplin
Reputatie 7
Badge +9
De informatie op 'Mijn Simyo' en de app houdt rekening met de afrondingen, het restant dat wordt weergegeven is ook het aantal minuten/MB's wat je nog kunt gebruiken in het restant van de periode.
Wel wordt de informatie niet 'live' weergegeven, er zit altijd een vertraging in (doorgaans enkele uren).
Als je in 'Mijn Simyo' de maand juni aanklikt zie je een staafdiagram met het verbruik per dag, hier kan je precies zien wanneer je buiten de bundel bent gegaan. Die dag heeft de balk 2 kleuren. Klik op die dag en je ziet het verbruik van die dag. Dit werkt hetzelfde in de app, de app laat het ook in de lopende maand zien op deze manier, Mijn Simyo niet.
Bedankt voor je reactie Frans.
Helemaal eens met je uitleg, dit is precies de manier waarop ik het heb bekeken (en altijd bekijk) in Mijn Verbruik.

Juist dat levert v.w.b. de maand Juni mijn vraag op: waar de resterende 37 ongebruikte minuten binnen mijn bundel zijn gebleven?
Zie ook mijn uitleg in mijn startbericht.,

Groet van
Chaplin

Reageer