Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom heb ik buitenbundelkosten op mijn factuur


Goedemorgen Forumleden,
Op de factuur van Juni moet ik bijbetalen vanwege bellen buiten mijn bundel. Dit is me nog nooit eerder overkomen, dus ik heb de factuur en verbruik uitgeplozen, incl. uitleg gelezen & op forum gezocht.
Mijn vraag wordt niet beantwoord, dus ik ben op zoek naar wat uitleg:
Ik heb een bundel van 200, ik heb hiervan in Juni 163 verbruikt, dus nog 37 minuten over binnen mijn bundel.
Toch worden 109 minuten extra in rekening gebracht als bellen-sms buiten mijn bundel. Een gedeelte, 40 minuten hiervan zijn kosten van een servicenr. dus extra kosten hiervan klopt, dat zijn idd. kosten buiten mijn bundel.

Maar volgens mijn redenering moet er van de overige ca. 69 bel/sms minuten die nu als buiten mijn bundel worden gefactureerd eerst nog de resterende 37 minuten (die ik nog in mijn bundel over had) in mindering worden gebracht.

Vraag: Waarom worden alle ca. 69 minuten extra in rekening gebracht als bellen/sms mijn bundel, terwijl ik nog 37 min. in mijn bundel niet heb verbruikt?
Ik hoor graag hoe het nu zit,
Groet van
Chaplin
icon

Beste antwoord door Ilias 25 juli 2016, 14:36

Hoi Chaplin,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat enorm vervelend dat je buitenbundelkosten hebt gemaakt. Ik heb het meteen voor je gecontroleerd.



Ik zie dat je inderdaad buiten de bundel bent gaan bellen in de maand juni. Dit is inderdaad correct geregistreerd. Ik denk dat jij de duur van de gesprekken bij elkaar hebt opgeteld zonder af te ronden op de minuut. Ik kan me voor nu geen andere verklaring bedenken.



Klopt dit? Ik hoor graag snel van je.



@Franswon, @Raytje en Judabakker77, enorm bedankt voor jullie hulp en enorm goede vragen!



Groetjes,

Ilias
Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Beste Chaplin,

Welkom op het Simyo Forum.

Ben je misschien pas bij Simyo gekomen? De 1e maand krijg j namelijk slechts een gedeelte van je bundel. Stel dat op de 15e van de maand juni je abonnement is ingegaan dan ontvang je ongeveer de helft van de bundels, omdat je ook maar de helft van de maand gebruik kon maken van je bundel. Je abonnement voor deze periode kost dan ook maar globaal de helft.
Reputatie 7
Ben je misschien klant geworden in Juni maar niet per de 1ste van de maand?
Bedankt voor jullie reactie. Ik ben al een paar jaar klant bij Simyo, dus nee, dat verklaart het extra factuurbedrag buiten bundel niet.

Groet van
Chaplin
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Chaplin,

Dan moeten we maar even wachten totdat een moderator hierop reageert.
Chaplin,

heb je miss in het buitenland gebeld? Dat geeft namenlijk extra kosten
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Judabakker77,

Deze kosten staan apart gespecificeerd op de factuur, Chaplin heeft z'n factuur helemaal gecontroleerd, dus ik denk niet dat dit de oorzaak is.

In ieder geval hartstikke bedankt voor je input.
Bedankt voor het meedenken. Ik heb idd. mijn factuur helemaal uitgeplozen. De bel/sms minuten 'die buiten bundel' worden gerekend, zijn geen gesprekken/tekst naar buitenland. De 'buiten bundel' minuten zijn bel/sms naar andere bekende Simyoklant (die overigens ook niet in buitenland was).

Ik hoop nog op meer reacties,
Groet van
Chaplin
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Chaplin,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat enorm vervelend dat je buitenbundelkosten hebt gemaakt. Ik heb het meteen voor je gecontroleerd.

Ik zie dat je inderdaad buiten de bundel bent gaan bellen in de maand juni. Dit is inderdaad correct geregistreerd. Ik denk dat jij de duur van de gesprekken bij elkaar hebt opgeteld zonder af te ronden op de minuut. Ik kan me voor nu geen andere verklaring bedenken.

Klopt dit? Ik hoor graag snel van je.

@Franswon, @Raytje en Judabakker77, enorm bedankt voor jullie hulp en enorm goede vragen!

Groetjes,
Ilias
Hoi Ilias,
aan afronding op 1 minuut heb ik gedacht; alleen. 37 minuten op een bundel van 200 die 'verdwijnen' door afronding lijkt me heel erg veel.
Ik neem gewoon de minuten die in 'Mijn Simyo' en op mijn factuur worden weergegeven. Andere info heb ik ook niet. Afrondingsverschil lijkt me niet echt logisch; zeker omdat afronding op een minuut ook in de vorige maanden van toepassing was. Maar zolang ik bij Simyo ben nog nooit een rol heeft gespeeld in die zin dat ik hierdoor buiten mijn bundel ben gegaan.
Kan jij als moderator mijn factuur inzien? Mogelijk dat jij dan kunt vaststellen wat er nu aan de hand is?

Groet van
Chaplin

PS Ik zie dat ik vermeld sta als 'startende Simyaan'.
Ik ben al een paar jaar klant bij Simyo maar nu voor het eerst op het forum:)
Reputatie 7
De term "startende Simyaan" heeft enkel met het forum te maken, niet met de duur van het klant zijn. 🙂
Reputatie 7
En deze term verandert mee naar gelang het aantal posts en topics die worden geplaatst.
Ik begrijp het Raytje: Ik ben een 'Forum Simyaan newbie' :D

Nog even over opmerking van Ilias:
"Ik zie dat je inderdaad buiten de bundel bent gaan bellen in de maand juni. Dit is inderdaad correct geregistreerd. "

Hoe kan het nu correct geregistreerd zijn als ik bij een bundel van 200, 163 hebt verbruikt. (En ik dus nog 37 minuten over binnen mijn bundel, die ' weg' zijn).

V.w.b. afronding:

Wij (meer gezinsleden zijn Simyoklant) houden maandelijks allemaal onze bel/smsgedrag heel goed in de gaten via 'Mijn Verbruik'. Dit juist om te voorkomen dat we buiten onze bundel gaan.

Dit is ook de enige manier om het te controleren, want Simyo geeft geen seintje wanneer je buiten je bel/sms bundel gaat. Het is dus onze eigen verantwoordelijkheid, en dat is prima, alleen daarvoor is het noodzakelijk dat de informatie over het verbruik ook goed wordt weergegeven.
Het kan niet zo zijn dat er in Mijn Verbruik staat dat er 163 minuten zijn verbruikt en dat je dan zelf moet gaat uitrekenen (hoe?) hoeveel minuten er door afronding nog bijkomen...Dat zou immers veel te vage & onvolledige informatie zijn die snel ongemerkt kan leiden tot overschrijding.:(

Wanneer er in Mijn Verbruik bijv. 163 minuten staat dan moet je er op kunnen vertrouwen dat er nog 37 minuten over zijn. (bij belbundel van 200).
Volgens wordt dit ook op deze manier in Mijn Verbruik weergegeven en kan je erop vertrouwen dat de verbruikte minuten die vermeld staan, het totaal zijn, uiteraard tot datum bijgewerkt. Dit is precies zoals we het afgelopen jaren ons verbruik in de gaten hebben gehouden en heeft altijd goed gewerkt.

Ik heb geen informatie kunnen vinden dat de vermelding in Mijn Verbruik recent is veranderd en dat je de bel/sms minuten anders moet interpreteren. Bijvoorbeeld dat je aan de verbruiksinformatie zelf nog een onbekend aantal afrondingsminuten toe moet voegen (die dus niet te berekenen zijn....).

Met dank voor alle hulpvaardige reacties tot nu toe, alleen mijn vraag: "Waarom worden alle ca. 69 minuten extra in rekening gebracht als bellen/sms mijn bundel, terwijl ik nog 37 min. in mijn bundel niet heb verbruikt?"

is nog niet beantwoord: mogelijk is de verklaring simpel, dus ik wacht nog even af,

Groet van
Chaplin
Reputatie 7
Badge +9
De informatie op 'Mijn Simyo' en de app houdt rekening met de afrondingen, het restant dat wordt weergegeven is ook het aantal minuten/MB's wat je nog kunt gebruiken in het restant van de periode.
Wel wordt de informatie niet 'live' weergegeven, er zit altijd een vertraging in (doorgaans enkele uren).
Als je in 'Mijn Simyo' de maand juni aanklikt zie je een staafdiagram met het verbruik per dag, hier kan je precies zien wanneer je buiten de bundel bent gegaan. Die dag heeft de balk 2 kleuren. Klik op die dag en je ziet het verbruik van die dag. Dit werkt hetzelfde in de app, de app laat het ook in de lopende maand zien op deze manier, Mijn Simyo niet.
Bedankt voor je reactie Frans.
Helemaal eens met je uitleg, dit is precies de manier waarop ik het heb bekeken (en altijd bekijk) in Mijn Verbruik.

Juist dat levert v.w.b. de maand Juni mijn vraag op: waar de resterende 37 ongebruikte minuten binnen mijn bundel zijn gebleven?
Zie ook mijn uitleg in mijn startbericht.,

Groet van
Chaplin

Reageer