.

Beantwoord

waarom geen waarschuwing bij overschreiden bundel?


Ik heb een simpele bundel van 300 min bellen/ SMS en beperkt internet. Kosten 14 euro per maand. Ik ga nooit mijn limiet. Afgelopen maand kreeg ik 1000mb internetbundel extra vanwege 'mijn verjaardag'. Een naar lokkertje, want ongemerkt - ik gebruik vrijwel nooit internet onderweg - ging ik ruim over die bundel heen en word nu ineens geconfronteerd met een rekening van € 68. Schrikken.
Nu vraag ik mij af waarom Simyo niet zoals andere providers een waarschuwing stuurt als je 80% van je bundel verbruikt hebt en een tweede waarschuwing als je de limiet bereikt hebt.
icon

Beste antwoord door Kevin 23 May 2019, 14:00

Bekijk originele reactie

15 reacties

Simyo stuurt een 80% en 100% bericht bij internet bundels. Als men een extra bundel heeft zoals de simyaardag bundel dan krijg je ook voor die bundel 80 en 100 % berichten. voor de belbundel krijg je geen berichten. Die zijn namelijk veel beter te monitoren van internet bundel. 1 minuut bellen = 1 minuut van de belbundel, 1 minuut internetten is geen 1 MB internet.

Kun je jouw berichten app controleren of ze misschien wel zijn gestuurd maar per ongeluk zijn gemist. Gebruik je vaak sms, zit je berichtenbox niet vol?

Lees hier meer over hoe je een hoge factuur kunt voorkomen.
Ik gebruik SMS niet veel. Mijn berichtenbox zit niet vol (ik ontving vandaag nog berichten). Het laatste bericht dat ik van Simyo ontving dateert van 1 mei en was dat 'verjaardagsbericht' over een gratis extra internetbundel. In de maanden februari, maart en april kreeg ik geen berichten van Simyo.

Ik heb echt het gevoel dat ik er behoorlijk ingeluisd ben

Dat er geen bericht door Simyo zou worden gestuurd als je over je bel/sms-bundel dreigt te raken is niet reëel in dit computertijdperk. Ik ga echt niet na ieder gesprek controleren hoever ik met mijn bundel ben. Anderen wel? Ik betwijfel dat.

Ik vind echt dat die aangekondigde rekening moet worden teruggedraaid en sta niet toe dat dat hoge bedrag van mijn rekening geïncasseerd wordt. Mocht dat toch gebeuren, dan zal ik het laten storneren.
Voor het geval het gemist is, ik ben klant net als jij dat bent.

Ik leg enkel de werkwijze uit zoals het hoort te gaan. Mocht je onverhoopt de bewuste smsjes echt niet gekregen dan is dat een fout van Simyo en zullen zij dat corrigeren.

Maar dat je (er opzettelijk) bent ingeluisd bent is onjuist.
dank voor je antwoord en excuus voor het misverstand dat ik dacht dat je een Simyo medewerker bent. Val ik mee door de mand. Niet verder vertellen! :-)😂
Ik zeg niks ;)

Een moderator zal spoedig, binnen 24u hier reageren.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi TC-Den Haag,

Welkom op het Simyo forum!

Wat zonde dat je zoveel extra kosten hebt gemaakt. Ik leg je graag uit waar deze kosten vandaan komen.

Ten eerste wil ik even zeggen dat alle gemaakte kosten, kosten zijn voor het bellen en sms'en buiten de bundel. Dit heeft dus helemaal niets te maken met internetverbruik. Ook de Simyaardag staat hier dus los van. Je hebt geen waarschuwingen voor de data bundel gekregen omdat je ruim binnen die bundel bent gebleven.

Het klopt ook dat je geen waarschuwingen hebt gekregen omdat je belbundel opgegaan is. Je kunt namelijk gemakkelijk in de gaten houden via de Mijn Simyo app hoeveel belminuten je nog hebt. Dat lijkt me in dit "computer tijdperk" juist heel gemakkelijk. We versturen deze waarschuwingen wel voor internet omdat er op de achtergrond internet kan blijven doorlopen zonder dat je dit doorhebt. Bellen en sms'en doe je altijd actief zelf en kun je dus gemakkelijk zelf in de gaten houden.

Sorry dat ik geen beter nieuws voor je heb, maar ik kan helaas niets doen aan de gemaakte kosten. Ray, bedankt voor alle hulp!

Groetjes,

Kevin
Ik probeer van bundel te veranderen om in de toekomst dit soort ellende te voorkomen maar als ik klik op AANPASSEN zie ik niets gebeuren en vraag me dus af of het nu geregeld is of niet.
Reputatie 2
Badge +2
Hoi TC-Den Haag,

Goed idee om je belbundel meteen aan te passen. Op je aansluiting zie ik niet dat je een andere bundel krijgt voor volgende maand! Blijkbaar heb je de bundels nog niet goed gewijzigd. In Mijn Simyo kan je op 'bundels aanpassen' klikken en nadat je de juiste bundels hebt gekozen op 'aanpassen'. Er verschijnt dan een scherm waar je nog op 'bevestig aanpassingen' moet klikken. Dan pas worden de wijzigingen doorgevoerd!

Laat je weten of het gelukt is? Anders hoor ik het wel van je!

Groetjes,
Lu
Vreemd genoeg verschijnt na drukken op AANPASSEN dat andere scherm bij mij niet tevoorschijn. Ik heb zowel Chrome als Edge geprobeerd. Enig idee hoe dat komt?
In Opera lukt het ook niet. Zit het probleem bij mij of bij jullie?
De vierde browser geprobeerd: Firefox, en nu is het volgens mij wel gelukt. Kunt u dat controleren?
Reputatie 2
Badge +2
Hoi TC-Den Haag,

Dat is wel vreemd! Ik heb geen idee waarom dat scherm niet tevoorschijn komt bij jou. Probeer het even op een andere computer of in de Simyo app. Wat je ook kan proberen is om de tijdelijke internetbestanden (cache) te verwijderen.

Laat maar even weten of het lukt!

Edit: Ik zie dat het gelukt is nu ja! Dat is wel heel raar. Je bundels wijzigen zou ook gewoon moeten werken in andere browsers. Maar goed! Fijn dat het nu wel werkt. Heb je nog andere vragen? Stel ze gerust!

Groetjes,
Lu
Ik heb het even geprobeerd in Chrome tot de laatste bevestiging. Ik krijg dat scherm wel. Dus ben bang dat het ergens bij jou mis gaat.

Heb je misschien iets van software / antivirus wat dit mogelijk tegenhoudt? Je zou ook de geschiedenis en cookies van je browser(s) kunnen wissen en het vervolgens weer proberen.
Ik werk met Windows 10 en de bescherming die daarbij hoort. Geen (extra) antivirus software geïnstalleerd. Bizar, maar het met de vierde browser gelukt.
Reputatie 2
Badge +2
Misschien een adblocker die pop-ups tegenhoudt?

Reageer