Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

waarom geen waarschuwing bij overschreiden bundel?


Ik heb een simpele bundel van 300 min bellen/ SMS en beperkt internet. Kosten 14 euro per maand. Ik ga nooit mijn limiet. Afgelopen maand kreeg ik 1000mb internetbundel extra vanwege 'mijn verjaardag'. Een naar lokkertje, want ongemerkt - ik gebruik vrijwel nooit internet onderweg - ging ik ruim over die bundel heen en word nu ineens geconfronteerd met een rekening van € 68. Schrikken.
Nu vraag ik mij af waarom Simyo niet zoals andere providers een waarschuwing stuurt als je 80% van je bundel verbruikt hebt en een tweede waarschuwing als je de limiet bereikt hebt.
icon

Beste antwoord door Kevin 23 mei 2019, 14:00

Hoi TC-Den Haag,



Welkom op het Simyo forum!



Wat zonde dat je zoveel extra kosten hebt gemaakt. Ik leg je graag uit waar deze kosten vandaan komen.



Ten eerste wil ik even zeggen dat alle gemaakte kosten, kosten zijn voor het bellen en sms'en buiten de bundel. Dit heeft dus helemaal niets te maken met internetverbruik. Ook de Simyaardag staat hier dus los van. Je hebt geen waarschuwingen voor de data bundel gekregen omdat je ruim binnen die bundel bent gebleven.



Het klopt ook dat je geen waarschuwingen hebt gekregen omdat je belbundel opgegaan is. Je kunt namelijk gemakkelijk in de gaten houden via de Mijn Simyo app hoeveel belminuten je nog hebt. Dat lijkt me in dit "computer tijdperk" juist heel gemakkelijk. We versturen deze waarschuwingen wel voor internet omdat er op de achtergrond internet kan blijven doorlopen zonder dat je dit doorhebt. Bellen en sms'en doe je altijd actief zelf en kun je dus gemakkelijk zelf in de gaten houden.



Sorry dat ik geen beter nieuws voor je heb, maar ik kan helaas niets doen aan de gemaakte kosten. Ray, bedankt voor alle hulp!



Groetjes,



Kevin
Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Simyo stuurt een 80% en 100% bericht bij internet bundels. Als men een extra bundel heeft zoals de simyaardag bundel dan krijg je ook voor die bundel 80 en 100 % berichten. voor de belbundel krijg je geen berichten. Die zijn namelijk veel beter te monitoren van internet bundel. 1 minuut bellen = 1 minuut van de belbundel, 1 minuut internetten is geen 1 MB internet.

Kun je jouw berichten app controleren of ze misschien wel zijn gestuurd maar per ongeluk zijn gemist. Gebruik je vaak sms, zit je berichtenbox niet vol?

Lees hier meer over hoe je een hoge factuur kunt voorkomen.
Ik gebruik SMS niet veel. Mijn berichtenbox zit niet vol (ik ontving vandaag nog berichten). Het laatste bericht dat ik van Simyo ontving dateert van 1 mei en was dat 'verjaardagsbericht' over een gratis extra internetbundel. In de maanden februari, maart en april kreeg ik geen berichten van Simyo.

Ik heb echt het gevoel dat ik er behoorlijk ingeluisd ben

Dat er geen bericht door Simyo zou worden gestuurd als je over je bel/sms-bundel dreigt te raken is niet reëel in dit computertijdperk. Ik ga echt niet na ieder gesprek controleren hoever ik met mijn bundel ben. Anderen wel? Ik betwijfel dat.

Ik vind echt dat die aangekondigde rekening moet worden teruggedraaid en sta niet toe dat dat hoge bedrag van mijn rekening geïncasseerd wordt. Mocht dat toch gebeuren, dan zal ik het laten storneren.
Reputatie 7
Voor het geval het gemist is, ik ben klant net als jij dat bent.

Ik leg enkel de werkwijze uit zoals het hoort te gaan. Mocht je onverhoopt de bewuste smsjes echt niet gekregen dan is dat een fout van Simyo en zullen zij dat corrigeren.

Maar dat je (er opzettelijk) bent ingeluisd bent is onjuist.
dank voor je antwoord en excuus voor het misverstand dat ik dacht dat je een Simyo medewerker bent. Val ik mee door de mand. Niet verder vertellen! :-)😂
Reputatie 7
Ik zeg niks ;)

Een moderator zal spoedig, binnen 24u hier reageren.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi TC-Den Haag,

Welkom op het Simyo forum!

Wat zonde dat je zoveel extra kosten hebt gemaakt. Ik leg je graag uit waar deze kosten vandaan komen.

Ten eerste wil ik even zeggen dat alle gemaakte kosten, kosten zijn voor het bellen en sms'en buiten de bundel. Dit heeft dus helemaal niets te maken met internetverbruik. Ook de Simyaardag staat hier dus los van. Je hebt geen waarschuwingen voor de data bundel gekregen omdat je ruim binnen die bundel bent gebleven.

Het klopt ook dat je geen waarschuwingen hebt gekregen omdat je belbundel opgegaan is. Je kunt namelijk gemakkelijk in de gaten houden via de Mijn Simyo app hoeveel belminuten je nog hebt. Dat lijkt me in dit "computer tijdperk" juist heel gemakkelijk. We versturen deze waarschuwingen wel voor internet omdat er op de achtergrond internet kan blijven doorlopen zonder dat je dit doorhebt. Bellen en sms'en doe je altijd actief zelf en kun je dus gemakkelijk zelf in de gaten houden.

Sorry dat ik geen beter nieuws voor je heb, maar ik kan helaas niets doen aan de gemaakte kosten. Ray, bedankt voor alle hulp!

Groetjes,

Kevin
Ik probeer van bundel te veranderen om in de toekomst dit soort ellende te voorkomen maar als ik klik op AANPASSEN zie ik niets gebeuren en vraag me dus af of het nu geregeld is of niet.
Reputatie 2
Badge +2
Hoi TC-Den Haag,

Goed idee om je belbundel meteen aan te passen. Op je aansluiting zie ik niet dat je een andere bundel krijgt voor volgende maand! Blijkbaar heb je de bundels nog niet goed gewijzigd. In Mijn Simyo kan je op 'bundels aanpassen' klikken en nadat je de juiste bundels hebt gekozen op 'aanpassen'. Er verschijnt dan een scherm waar je nog op 'bevestig aanpassingen' moet klikken. Dan pas worden de wijzigingen doorgevoerd!

Laat je weten of het gelukt is? Anders hoor ik het wel van je!

Groetjes,
Lu
Vreemd genoeg verschijnt na drukken op AANPASSEN dat andere scherm bij mij niet tevoorschijn. Ik heb zowel Chrome als Edge geprobeerd. Enig idee hoe dat komt?
In Opera lukt het ook niet. Zit het probleem bij mij of bij jullie?
De vierde browser geprobeerd: Firefox, en nu is het volgens mij wel gelukt. Kunt u dat controleren?
Reputatie 2
Badge +2
Hoi TC-Den Haag,

Dat is wel vreemd! Ik heb geen idee waarom dat scherm niet tevoorschijn komt bij jou. Probeer het even op een andere computer of in de Simyo app. Wat je ook kan proberen is om de tijdelijke internetbestanden (cache) te verwijderen.

Laat maar even weten of het lukt!

Edit: Ik zie dat het gelukt is nu ja! Dat is wel heel raar. Je bundels wijzigen zou ook gewoon moeten werken in andere browsers. Maar goed! Fijn dat het nu wel werkt. Heb je nog andere vragen? Stel ze gerust!

Groetjes,
Lu
Reputatie 7
Ik heb het even geprobeerd in Chrome tot de laatste bevestiging. Ik krijg dat scherm wel. Dus ben bang dat het ergens bij jou mis gaat.

Heb je misschien iets van software / antivirus wat dit mogelijk tegenhoudt? Je zou ook de geschiedenis en cookies van je browser(s) kunnen wissen en het vervolgens weer proberen.
Ik werk met Windows 10 en de bescherming die daarbij hoort. Geen (extra) antivirus software geïnstalleerd. Bizar, maar het met de vierde browser gelukt.
Reputatie 2
Badge +2
Misschien een adblocker die pop-ups tegenhoudt?

Reageer