.

Beantwoord

Waarom een factuur terwijl ik ben overgestapt naar prepaid?

  • 19 December 2015
  • 5 reacties
  • 117 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Eergisteren ontving ik een mail dat mijn factuur klaar stond. Dit terwijl ik ben overgestapt van een sim-only naar een prepaid, al in oktober. Hoezo moet ik nog een factuur (van November) betalen terwijl ik al ben overgestapt?

Groeten Sander
icon

Beste antwoord door Estelle 20 December 2015, 13:38

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi sandervanhezik,

Welkom op het Simyo Forum :D

Ik zie inderdaad dat je een Prepaid simkaart besteld hebt. Daarvan is de aanvraag voor nummerbehoud afgewezen. Hierdoor loopt je Sim Only aansluiting nog door. De factuur voor je Sim Only aansluiting is dus terecht.

Pas als je nummer overgezet is naar je Prepaid aansluiting, wordt je abonnement beëindigd. Ik zal een mailtje sturen naar onze afdeling nummerbehoud en hen vragen om na te gaan waarom je aanvraag voor nummerbehoud afgewezen wordt.

Vind je het goed als ik er bij je op terug kom zodra ik meer weet?

Groetjes,
Estelle
Badge
Wanneer word dit dan geregeld, want dit slaat helemaal nergens op! Mij werd namelijk verteld door jullie klantenservice dat nummerbehoud was geaccepteerd. Ook vanwege het feit dat ik namelijk van een maandelijks opzegbaar Simyo abonnement naar een prepaid Simyo ga.

Ik heb een maand lang niet gebruik gemaakt van abonnement en heb op tijd een prepaid aangevraagd.
En hoe is het mogelijk dat mijn nummerbehoud is afgewezen? Ik ga dan ook de factuur storneren.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi sandervanhezik,

Helaas was het verzoek bij KPN gekomen en is het hierdoor nog niet goedgekeurd. Estelle heeft ervoor gezorgd dat het alsnog is goedgekeurd. Je nummer wordt morgen overgezet naar je Prepaid simkaart. Wanneer heb je met de klantenservice gesproken? Ik zie niet terug dat het eerder was goedgekeurd of dat er zo'n toezegging is gedaan. Daarbij ontvang je altijd per e-mail een melding over de overstapdatum.

Op je factuur van november staan volledige abonnementskosten voor de maand december. Ik kan ervoor zorgen dat je de abonnementskosten van 22 t/m 31 december terugontvangt. Dit bedrag ontvang je dan binnen drie weken terug na de incassering.

Ik hoor het graag van je.
Badge
Hoi Naomi,

Hoe is het mogelijk dat ik het bij niet eerder is goedgekeurd? Volgens de klantenservice moest KPN of Hi aanvinken voor nummerbehoud? Zelf woon ik al meer dan 2 maanden in Engeland, dus gebruik mijn abonnement totaal niet. Daarom heb ik ook een prepaid aangevraagd.

Nu moet ik dus door eerder contact met de Simyo klantenservice, facturen betalen waarvan ik:
1. niet van af weet aangezien werd verteld dat alles werd geregeld.
2. niks heb gebruikt, qua data/belminuten of iets anders

De klantenservice heb ik eind Oktober gesproken over overstappen naar prepaid en welk netwerk ik moet selecteren voor nummerbehoud en ook dat het was geaccepteerd.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi sandervanhezik,

Ik begrijp dat je hier vragen over hebt. Sorry voor het ongemak. Het gesprek heb ik teruggeluisterd. Telefonisch is aangegeven dat er een nieuw verzoek wordt ingediend. Daarbij heb je het 06-nummer en het simkaartnummer per e-mail gestuurd. Helaas is dit intern niet goed verwerkt.

Als overstapdatum is er 19 november doorgegeven. Ik ga de abonnementskosten van 19 november tot en met 31 december vergoeden. Op je factuur van oktober staan volledige abonnementskosten van november. Ik ga hier een terugbetaling voor aanvragen, zodat de kosten van 19 t/m 30 november worden teruggestort.

Op je factuur van november staan volledige abonnementskosten voor de maand december. Helaas kan ik de factuur niet aanpassen en wordt deze eind deze week geïncasseerd. Ik ga ervoor zorgen dat je binnen drie weken na de incassering het terugontvangt.

Ik hoor graag van je of je tevreden bent met deze oplossing.

Reageer