.

Beantwoord

Waarom betaal ik zo'n hoge boete?

  • 25 March 2019
  • 6 reacties
  • 426 Bekeken

Waarom moet ik zo`n hoge boete betalen? 192,92 vind dit wel heel erg veel!!
icon

Beste antwoord door Kevin 26 March 2019, 10:07

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Beertje47,

Welkom op het Simyo Forum!

Bij Simyo betaal je nooit een boete. Het is wel mogelijk dat we incassokosten rekenen wanneer een factuur na meerdere herinneringen niet is overgemaakt.

Ik heb meteen even voor je nagekeken wat er in jouw geval aan de hand is. Ik zie dat de extra kosten komen door internetverbruik buiten je bundel. Op 22 en 23 februari hebben we je sms'jes gestuurd met daarin de waarschuwing dat je internetbundel voor 80% en 100% verbruikt was. Aangezien je, nadat de bundel op was, nog meerdere dagen bent blijven internetten buiten je bundel, is de factuur helaas erg hoog opgelopen. Dit is dus geen boete maar dit zijn de verbruikskosten door internetverbruik buiten je bundel.

Vooral op 22 februari (binnen de bundel) en 28 februari (buiten de bundel) is er erg veel data verbruikt. Je zou deze blog eens door kunnen nemen om na te gaan welke app zoveel data heeft verbruikt.

Groetjes,

Kevin
Ik heb mijn mails nagekeken maar geen waarschuwing gezien, maar om 192,92 te moeten betalen buiten mijn bundel vind ik absurd veel dan zou ik dat in een dag zoveel hebben moeten verbruiken! nu zou ik dus in totaal 204,92 moeten betalen!! dit heb ik nog nooit gehad zolang ik klant bij jullie ben, vind het geen goede service en hoop op een goede oplossing, want ik blijf het als een boete zien.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb mijn mails nagekeken maar geen waarschuwing gezien
Laat ik beginnen met: Ik ben gewoon een klant, die probeert te helpen. Niet dat ik veel kan helpen, maar ik kan wel diverse punten aanvullen en extra uitleggen.

Ten eerste is de waarschuwing gestuurd per SMS. Het is geen email, maar een SMS-bericht. Ik hoop dat je tussen de SMS-berichten hebt gekeken en niet tussen de emails.

Ten tweede mis ik deze blog in @Kevin's antwoord. Dat blog geeft tips om te voorkomen dat je over jouw databundel heen gaat.

Ten derde leg ik graag uit hoe Simyo werkt als je over de databundel heen gaat:
Nadat je databundel op is ga je 0,15 euro per MB betalen. Dat is veel meer dan je doorgaans per MB binnen je bundel betaald. Dat laat je rekening inderdaad flink oplopen. Ik zou dan ook aanraden om dat nooit te doen.

Simyo biedt 2 opties als je databundel (bijna) op is. Zet mobiel internet via mijn Simyo uit of koop voor slechts 5 euro 500MB extra. Als je een waarschuwings-SMS krijgt dat je 80% hebt gebruikt, kun je nadenken om een van deze opties alvast te doen. Als je wacht op de 100% waarschuwing, dan betaal je vaak gelijk een paar MBs buiten de bundel, want je bent nooit snel genoeg. Mocht je de 100%-waarschuwing krijgen, neem dan direct actie. Dat kan veel geld schelen.

Jij hebt ongeveer 1286 MB buiten je bundel gebruikt (heb het teruggerekend; ik kan je gegevens echt niet inzien als klant!). Met dat "buiten de bundel"-tarief van 0,15 euro kost dat inderdaad bijna 200 euro. Als je op tijd extra bundels had gekocht, had dat met 3 bundels van 5 euro ook gekund en was je 15 euro kwijt geweest. Als je mobiel internet via mijn Simyo uit had gezet, had je die 1286MB niet kunnen gebruiken. Dan had het niets extra gekost.

Ik en sommige andere klanten willen graag helpen om Simyo verbeteren. Hiervoor is het handig om te weten wat andere Simyo's klanten graag willen.

Als klanten zien wij dat regelmatig klanten ver buiten hun databundel komen met een zeer hoge rekening als gevolg.

Vind jij de huidige werkwijze van Simyo een goede werkwijze? Als je een suggestie richting Simyo mag doen, wat zou je willen aanpassen op dit gebied?
Ik had inderdaad niet bij SMS gekeken en zag het nu staan, die hoge kosten moet zijn gebeurt in de week dat ik geen internet, TV en telefoon had (storing) toen heb ik alles met mijn mobiel moeten doen, maar daar mag simyo mij best in tegemoet komen vind ik.
Reputatie 7
Badge +9
Ik had inderdaad niet bij SMS gekeken en zag het nu staan
Goed dat je ze hebt gevonden.

die hoge kosten moet zijn gebeurt in de week dat ik geen internet, TV en telefoon had (storing) toen heb ik alles met mijn mobiel moeten doen, maar daar mag simyo mij best in tegemoet komen vind ik.
Simyo kan er niets aan doen, dat jouw internet/TV/telefoon provider storing had. Het lijkt mij dan ook niet vanzelfsprekend dat Simyo daarom maar jouw MBs moet betalen. Die MBs kopen ze immers in bij KPN.

Of Simyo je tegemoet kan komen weet ik niet. Dit hoeven ze in principe niet te doen. Mocht een moderator(= medewerker Simyo) daar mogelijkheden voor zien, dan zal hij of zij jou via een privébericht een voorstel over doen. Doorgaans reageren ze ook in dit topic, als ze dat gedaan hebben.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Beertje47,

Zoals Groentjuh en Kevin aangeven waarschuwen wij door middel van sms'jes wat betreft het op gaan van je bundel. Ik snap best dat het schrikken is om zoveel kosten buiten je bundel te maken.

Dat je een week lang door een storing geen internet, televisie en telefoon had is natuurlijk niet fijn. Echter heeft dit niks met ons te maken, maar met de provider van deze diensten. Wij zijn niet verantwoordelijk voor jouw verbruik. Ook kunnen wij er natuurlijk niets aan doen dat je deze storing had.

Ik wil best meedenken over een oplossing, maar ben je je bewust van hoe het verbruik is ontstaan? Heb je de blogs die Kevin en Groentjuh hebben gedeeld doorgenomen? Ik hoor het graag!

Groentjuh, bedankt voor je hulp en uitgebreide antwoord :)

Groetjes,
Niels

Reageer