.

Beantwoord

Waarom betaal ik opeens meer voor een andere belbundel?


Badge

 

Beste John,


Per 1 maart 2020 gaat er iets veranderen voor jouw Simyo abonnement met . Je maakt nu gebruik van (een of meerdere) verouderde bundels. Om jou de kwaliteit te bieden die je van ons gewend bent, gaan wij eenmalig je oude bundels omzetten naar soortgelijke, vernieuwde bundels.

Wat verandert er voor jou?
Hieronder zie je welke bundels je vanaf 1 maart krijgt:

Jouw oude bundel en prijs
50 belminuten/sms: € 3,99
Korting: € 1,00
Totaal: € 2,99

Jouw nieuwe bundel en prijs
100 belminuten/sms: € 4,00
Totaal: € 4,00

Je zult dus € 1,01 meer gaan betalen per maand. 

 

Bij de nieuwe belbundels geldt dat ieder gesprek per hele minuut naar boven wordt afgerond. Belminuten en sms’jes buiten de bundel kosten € 0,31 per minuut/sms.

Wat kan ik zelf doen?

Je hoeft helemaal niets te doen. Wij zorgen ervoor dat je per 1 maart gebruik kan maken van de nieuwe bundels.

Als je liever grotere of kleinere bundels wil, kan je zelf je bundels aanpassen op Mijn Simyo. Zorg ervoor dat je in ieder geval je belbundel wijzigt. Als je dat vóór 16 februari doet, gebruik je vanaf 1 maart de bundels die je zelf hebt gekozen. Wil je na 16 februari je bundel nog wijzigen, neem dan even contact op met onze klantenservice.

 

Hoe zit het met Simyo Compleet?
Dat blijft helemaal hetzelfde. Je bundels worden dus nog steeds verdubbeld. Zonder dat je daar iets extra voor betaalt. Mooi meegenomen!

 

Opzegrecht

Je gaat meer betalen per maand. Wij snappen dat dat niet het leukste nieuws is. Natuurlijk hopen we dat je ook met deze bundels goed uit de voeten kan, maar als je hier niet tevreden over bent kan je gebruik maken van je opzegrecht. Je kan opzeggen via Mijn Simyo.

We staan altijd open voor jouw vragen. Stel ze dus gerust.

 

Bovenstaande is de mail die jullie aan mij op 16-01-2020 gestuurd hebben. En vandaag krijg ik een afrekening van Febr 2020 die hier kompleet van afwijkt.

Heb zoeven geprobeerd via Justin te chatten maar dat lukte niet

Graag jullie antwoord 

 

met vriendelijke groeten

 

John Snackers

 

Vriendelijke groet,

Het Simyo team

icon

Beste antwoord door Bas 19 March 2020, 08:59

Bekijk originele reactie

11 reacties

Omdat het forum openbaar is, het advies om je telefoonnummer te verwijderen. Klik op de drie puntjes en kies bewerken. Kan tot een uur na plaatsen.

 

Bevreemd mij wel dat Simyo eigenhandig bundels aanpast en dan de klant de keuze geeft hiermee akkoord te gaan. Tot zover baas in eigen bundel..

Maar wat klopt er niet aan je factuur? Je betaald nu al de nieuwe bundel? Dat klopt dan weer wel, je betaald bij Simyo vooruit. 

 

Badge

Ray, bedankt voor de tip met het nr

Ik was op dit forum belandt omdat ik via de chat niet goed geholpen wordt en met de telefoon heb je niets schriftelijk zodoende.

John

Badge

Ray,

wat ik via een email met Cendy klantenservice had afgesproken is dat ik voor 50 belminuten mijn bestaande abonnement behoud voor € 2,99/mnd  En dat is voor mijn verbruik meer dan voldoende. Vandaar dat ik op 16-01-2020 op hun voorstel had gereageerd om per 01-03-2020 een ander abonnement te aksepteren. En nu wordt ik plotseling toch bij de afrekening over febr 2020 geconfronteerd met  het nieuwe tarief. Verder geldt voor het  toestel van mijn vrouw dezelfde regeling.

Dus wat kan ik nog doen.?

 

John 

Even de reactie van een Simyo medewerker afwachten. Deze zijn herkenbaar als moderator. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi John, 

Welkom op ons forum!

We vinden het jammer dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten. Hier hebben we je in januari namelijk al over geïnformeerd. 

We hebben ons portfolio vereenvoudigd door een aantal oude bundels (en dan bedoel ik echt hele oude bundels) uit te faseren. Deze werden namelijk allang niet meer aangeboden en ook nog maar gebruikt door een handjevol klanten. 

Je geeft aan dat we met jou hebben afgesproken dat je je oude belbundel kon houden, maar dat is niet correct. Op 17 januari heeft mijn collega Cendy je per e-mail bevestigd dat je de oude bundel niet kon houden. Heb je die e-mail nog?

Als je hier nog vragen over hebt dan hoor ik het graag van je :innocent:

Groetjes, 
Bas

 

Badge

Bas,

Ik laat je hierbij de email toekomen die ik aan Cendy heb gestuurd . Waarbij ik heb gereageerd op jullie eerste bericht over abonnements wijzigingen.

Wat daarbij belangrijk is  is de tekst in rood  die ik toen op jullie eigen website heb gevonden enhaar heb voorgelegd met het verzoek als zodanig in mijn geval te handelen d.w.z. voor mijn toestel en dat van mijn vrouw gewoon op 50 belminuten  te blijven voor ongewijzigd tarief € 2,99/mnd. Zij heeft me dat later ook bevestigd.

Hiervan moet in jullie backup bestand beslist een kopie zitten.

Ik verwacht dan ook dat jullie de toen gemaakte afspraak nakomen.

Uit ons gebruik kunt U afleiden dat wij meer dan voldoende hebben aan dit abonnement van 50 belminuten/sms

met vriendelijke groeten John.

onderstaand een kopie van  mijn email aan Cendy na 17-01-2020

 

 

Cendy, Klantenservice

 

Bedankt voor de reactie op mijn vraag, vind e.e.a. vreemd wanneer ik jullie site bezoek staat er dat ik mijn oude gewoon kan behouden en zal vanwege mijn jaar verbruik ook de bundel niet aanpassen .Dan blijft alles toch hetzelfde.????

 

Zie tekst op jullie eigen site

 

Je hebt een oude belbundel, die we niet meer aanbieden. Natuurlijk kan je deze bundel gewoon houden. Maar wanneer je overstapt naar een andere bundel, kan je later niet meer terug naar deze bundel.

Reputatie 7
Badge +6

Hi John,

 

Bedankt voor je reactie. Ik zie inderdaad (na de mail van Cendy) de bevestiging terug van een andere collega, maar ik moet helaas melden dat je hierover verkeerd bent geïnformeerd. Hoe graag ik het ook voor je in orde wil maken, het is niet mogelijk om de bundel terug te wijzigen naar de bundel van 50 minuten. Deze situatie is een uitzondering, vandaar dat we de klanten die hiermee te maken hebben actief een mail sturen. De zin die je op onze site hebt gelezen is in jouw geval dus niet van toepassing. Ik kan erg goed begrijpen dat jullie hier van balen, maar op het moment kan ik niet veel aan de situatie veranderen. 

 

Excuses voor het ongemak! Mocht je nog vragen hebben, dan beantwoord ik deze graag. 

 

Groetjes,

Tessanne

 

Badge

Tessanne en alle andere Simyo collega's en medewerkers,

 

Wanneer jullie op eigen intiatief op jullie eigen open klantenwebsite een opmerking in rood plaatsen met de bedoeling neem ik aan om de klanten duidelijk te informeren dat er een nieuwe abbonnementen aanbod in maart 2020 gepland is. 

Kan ik niet anders dan concluderen dat e.e.a. qua inhoud behoorlijk verwarrend is.

Je hebt een oude belbundel, die we niet meer aanbieden. Natuurlijk kan je deze bundel gewoon houden. Maar wanneer je overstapt naar een andere bundel, kan je later niet meer terug naar deze bundel.

“Natuurlijk kan je deze bundel gewoon houden”    dus heb ik per  email de Simyoy klantenservice om uitleg gevraagd.  En heeft Cendy mij per e-mail bevestigd dat ik mijn 2 oude abonnementen behoud inkl bedrag € 2,99/mnd. ( dit bericht moet op jullie update staan kijk het maar na)

Vreemd is korte tijd daarna is de regel op jullie website verwijderd.

Ik blijf erbij dat jullie de  toezegging van het behoud van mijn 2 abonnementen  voor 50 belmin  € 2,99/mnd moeten naleven.

Mijn voorstel ga maar eens met elkaar intern in overleg hoe je dit soort zaken nu en in de toekomst verbeteren kan. Zeker wat je op de website plaatst. 

 

John

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi John,

 

Het is erg begrijpelijk dat het enigszins verwarrend is op dit moment. Maar zoals Bas ook al aangaf staat de correcte informatie in de mail die Cendy heeft gestuurd op 17-01-2019:

Beste heer en mevrouw …….,

Onlangs hebben jullie de vraag gesteld of het mogelijk is de bundel en prijs daarvan te behouden, in plaats van dat dit wordt veranderd per maart 2020. 

Helaas heb ik daar geen positieve terugkoppeling op gekregen. De bundel en prijs daarvan kan niet behouden worden omdat deze vernieuwd worden en zal dus toch veranderen per maart 2020. Excuus hiervoor.

Mocht je daar nog vragen over hebben, reageer dan gerust op deze email.

Nogmaals excuus dat ik je niet anders kon berichten hierover. Ik wens jullie een fijn weekend toe :)

Groetjes,

 

Zoals ik al aangaf zie ik dat je, na de mail van Cendy via de chat, door een collega van mij foutief bent geïnformeerd. Excuses hiervoor!  De nieuwe mail van Cendy waar in een bevestiging zou staan is niet terug te vinden. Ik zie alleen nog een mail gestuurd door mijn andere collega op 18-01-2020, maar hier staat ook geen bevestiging in. 

 

Het team wat gaat over de website heb ik niet gesproken, maar ik denk dat zij deze zin expres hebben verwijderd. Hierover zal ik zeker met hun in overleg gaan. 

 

Ik ben nogmaals in overleg gegaan met de de collega's die gaan over het doorvoeren van deze bundelwijziging, maar waar het op neer komt is dat het technisch gezien niet mogelijk is om de bundels van €2,99 te behouden, omdat deze bundels namelijk compleet zijn verwijderd. Ik vind dat erg jammer want ik besef me natuurlijk dat dit niet het antwoord is waar jij (en zelfs ik) op had gehoopt! 

 

Groetjes,

Tessanne

Badge

jij blij…….. wij blij?

 

fijn weekend.

Reputatie 7
Badge +6

Hi John,

 

Dat is inderdaad ons streven, maar het is volgens mij duidelijk dat dit in dit geval niet is gelukt. :frowning2: Ik zou willen dat ik nog wat voor het had kunnen doen! 

 

Ik wil jou ook een fijn weekend toewensen!

 

Groetjes,

Tessanne

 

 

Reageer