Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom betaal ik opeens meer voor een andere belbundel?


Badge
  • Startend Simyaan
  • 5 reacties

 

Beste John,


Per 1 maart 2020 gaat er iets veranderen voor jouw Simyo abonnement met . Je maakt nu gebruik van (een of meerdere) verouderde bundels. Om jou de kwaliteit te bieden die je van ons gewend bent, gaan wij eenmalig je oude bundels omzetten naar soortgelijke, vernieuwde bundels.

Wat verandert er voor jou?
Hieronder zie je welke bundels je vanaf 1 maart krijgt:

Jouw oude bundel en prijs
50 belminuten/sms: € 3,99
Korting: € 1,00
Totaal: € 2,99

Jouw nieuwe bundel en prijs
100 belminuten/sms: € 4,00
Totaal: € 4,00

Je zult dus € 1,01 meer gaan betalen per maand. 

 

Bij de nieuwe belbundels geldt dat ieder gesprek per hele minuut naar boven wordt afgerond. Belminuten en sms’jes buiten de bundel kosten € 0,31 per minuut/sms.

Wat kan ik zelf doen?

Je hoeft helemaal niets te doen. Wij zorgen ervoor dat je per 1 maart gebruik kan maken van de nieuwe bundels.

Als je liever grotere of kleinere bundels wil, kan je zelf je bundels aanpassen op Mijn Simyo. Zorg ervoor dat je in ieder geval je belbundel wijzigt. Als je dat vóór 16 februari doet, gebruik je vanaf 1 maart de bundels die je zelf hebt gekozen. Wil je na 16 februari je bundel nog wijzigen, neem dan even contact op met onze klantenservice.

 

Hoe zit het met Simyo Compleet?
Dat blijft helemaal hetzelfde. Je bundels worden dus nog steeds verdubbeld. Zonder dat je daar iets extra voor betaalt. Mooi meegenomen!

 

Opzegrecht

Je gaat meer betalen per maand. Wij snappen dat dat niet het leukste nieuws is. Natuurlijk hopen we dat je ook met deze bundels goed uit de voeten kan, maar als je hier niet tevreden over bent kan je gebruik maken van je opzegrecht. Je kan opzeggen via Mijn Simyo.

We staan altijd open voor jouw vragen. Stel ze dus gerust.

 

Bovenstaande is de mail die jullie aan mij op 16-01-2020 gestuurd hebben. En vandaag krijg ik een afrekening van Febr 2020 die hier kompleet van afwijkt.

Heb zoeven geprobeerd via Justin te chatten maar dat lukte niet

Graag jullie antwoord 

 

met vriendelijke groeten

 

John Snackers

 

Vriendelijke groet,

Het Simyo team

icon

Beste antwoord door Bas 19 maart 2020, 08:59

Hoi John, 

Welkom op ons forum!

We vinden het jammer dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten. Hier hebben we je in januari namelijk al over geïnformeerd. 

We hebben ons portfolio vereenvoudigd door een aantal oude bundels (en dan bedoel ik echt hele oude bundels) uit te faseren. Deze werden namelijk allang niet meer aangeboden en ook nog maar gebruikt door een handjevol klanten. 

Je geeft aan dat we met jou hebben afgesproken dat je je oude belbundel kon houden, maar dat is niet correct. Op 17 januari heeft mijn collega Cendy je per e-mail bevestigd dat je de oude bundel niet kon houden. Heb je die e-mail nog?

Als je hier nog vragen over hebt dan hoor ik het graag van je :innocent:

Groetjes, 
Bas

 

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7

Omdat het forum openbaar is, het advies om je telefoonnummer te verwijderen. Klik op de drie puntjes en kies bewerken. Kan tot een uur na plaatsen.

 

Bevreemd mij wel dat Simyo eigenhandig bundels aanpast en dan de klant de keuze geeft hiermee akkoord te gaan. Tot zover baas in eigen bundel..

Maar wat klopt er niet aan je factuur? Je betaald nu al de nieuwe bundel? Dat klopt dan weer wel, je betaald bij Simyo vooruit. 

 

Badge

Ray, bedankt voor de tip met het nr

Ik was op dit forum belandt omdat ik via de chat niet goed geholpen wordt en met de telefoon heb je niets schriftelijk zodoende.

John

Badge

Ray,

wat ik via een email met Cendy klantenservice had afgesproken is dat ik voor 50 belminuten mijn bestaande abonnement behoud voor € 2,99/mnd  En dat is voor mijn verbruik meer dan voldoende. Vandaar dat ik op 16-01-2020 op hun voorstel had gereageerd om per 01-03-2020 een ander abonnement te aksepteren. En nu wordt ik plotseling toch bij de afrekening over febr 2020 geconfronteerd met  het nieuwe tarief. Verder geldt voor het  toestel van mijn vrouw dezelfde regeling.

Dus wat kan ik nog doen.?

 

John 

Reputatie 7

Even de reactie van een Simyo medewerker afwachten. Deze zijn herkenbaar als moderator. 

Reputatie 6
Badge +4

Hoi John, 

Welkom op ons forum!

We vinden het jammer dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten. Hier hebben we je in januari namelijk al over geïnformeerd. 

We hebben ons portfolio vereenvoudigd door een aantal oude bundels (en dan bedoel ik echt hele oude bundels) uit te faseren. Deze werden namelijk allang niet meer aangeboden en ook nog maar gebruikt door een handjevol klanten. 

Je geeft aan dat we met jou hebben afgesproken dat je je oude belbundel kon houden, maar dat is niet correct. Op 17 januari heeft mijn collega Cendy je per e-mail bevestigd dat je de oude bundel niet kon houden. Heb je die e-mail nog?

Als je hier nog vragen over hebt dan hoor ik het graag van je :innocent:

Groetjes, 
Bas

 

Badge

Bas,

Ik laat je hierbij de email toekomen die ik aan Cendy heb gestuurd . Waarbij ik heb gereageerd op jullie eerste bericht over abonnements wijzigingen.

Wat daarbij belangrijk is  is de tekst in rood  die ik toen op jullie eigen website heb gevonden enhaar heb voorgelegd met het verzoek als zodanig in mijn geval te handelen d.w.z. voor mijn toestel en dat van mijn vrouw gewoon op 50 belminuten  te blijven voor ongewijzigd tarief € 2,99/mnd. Zij heeft me dat later ook bevestigd.

Hiervan moet in jullie backup bestand beslist een kopie zitten.

Ik verwacht dan ook dat jullie de toen gemaakte afspraak nakomen.

Uit ons gebruik kunt U afleiden dat wij meer dan voldoende hebben aan dit abonnement van 50 belminuten/sms

met vriendelijke groeten John.

onderstaand een kopie van  mijn email aan Cendy na 17-01-2020

 

 

Cendy, Klantenservice

 

Bedankt voor de reactie op mijn vraag, vind e.e.a. vreemd wanneer ik jullie site bezoek staat er dat ik mijn oude gewoon kan behouden en zal vanwege mijn jaar verbruik ook de bundel niet aanpassen .Dan blijft alles toch hetzelfde.????

 

Zie tekst op jullie eigen site

 

Je hebt een oude belbundel, die we niet meer aanbieden. Natuurlijk kan je deze bundel gewoon houden. Maar wanneer je overstapt naar een andere bundel, kan je later niet meer terug naar deze bundel.

Reputatie 6
Badge +3

Hi John,

 

Bedankt voor je reactie. Ik zie inderdaad (na de mail van Cendy) de bevestiging terug van een andere collega, maar ik moet helaas melden dat je hierover verkeerd bent geïnformeerd. Hoe graag ik het ook voor je in orde wil maken, het is niet mogelijk om de bundel terug te wijzigen naar de bundel van 50 minuten. Deze situatie is een uitzondering, vandaar dat we de klanten die hiermee te maken hebben actief een mail sturen. De zin die je op onze site hebt gelezen is in jouw geval dus niet van toepassing. Ik kan erg goed begrijpen dat jullie hier van balen, maar op het moment kan ik niet veel aan de situatie veranderen. 

 

Excuses voor het ongemak! Mocht je nog vragen hebben, dan beantwoord ik deze graag. 

 

Groetjes,

Tessanne

 

Badge

Tessanne en alle andere Simyo collega's en medewerkers,

 

Wanneer jullie op eigen intiatief op jullie eigen open klantenwebsite een opmerking in rood plaatsen met de bedoeling neem ik aan om de klanten duidelijk te informeren dat er een nieuwe abbonnementen aanbod in maart 2020 gepland is. 

Kan ik niet anders dan concluderen dat e.e.a. qua inhoud behoorlijk verwarrend is.

Je hebt een oude belbundel, die we niet meer aanbieden. Natuurlijk kan je deze bundel gewoon houden. Maar wanneer je overstapt naar een andere bundel, kan je later niet meer terug naar deze bundel.

“Natuurlijk kan je deze bundel gewoon houden”    dus heb ik per  email de Simyoy klantenservice om uitleg gevraagd.  En heeft Cendy mij per e-mail bevestigd dat ik mijn 2 oude abonnementen behoud inkl bedrag € 2,99/mnd. ( dit bericht moet op jullie update staan kijk het maar na)

Vreemd is korte tijd daarna is de regel op jullie website verwijderd.

Ik blijf erbij dat jullie de  toezegging van het behoud van mijn 2 abonnementen  voor 50 belmin  € 2,99/mnd moeten naleven.

Mijn voorstel ga maar eens met elkaar intern in overleg hoe je dit soort zaken nu en in de toekomst verbeteren kan. Zeker wat je op de website plaatst. 

 

John

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Hi John,

 

Het is erg begrijpelijk dat het enigszins verwarrend is op dit moment. Maar zoals Bas ook al aangaf staat de correcte informatie in de mail die Cendy heeft gestuurd op 17-01-2019:

Beste heer en mevrouw …….,

Onlangs hebben jullie de vraag gesteld of het mogelijk is de bundel en prijs daarvan te behouden, in plaats van dat dit wordt veranderd per maart 2020. 

Helaas heb ik daar geen positieve terugkoppeling op gekregen. De bundel en prijs daarvan kan niet behouden worden omdat deze vernieuwd worden en zal dus toch veranderen per maart 2020. Excuus hiervoor.

Mocht je daar nog vragen over hebben, reageer dan gerust op deze email.

Nogmaals excuus dat ik je niet anders kon berichten hierover. Ik wens jullie een fijn weekend toe :)

Groetjes,

 

Zoals ik al aangaf zie ik dat je, na de mail van Cendy via de chat, door een collega van mij foutief bent geïnformeerd. Excuses hiervoor!  De nieuwe mail van Cendy waar in een bevestiging zou staan is niet terug te vinden. Ik zie alleen nog een mail gestuurd door mijn andere collega op 18-01-2020, maar hier staat ook geen bevestiging in. 

 

Het team wat gaat over de website heb ik niet gesproken, maar ik denk dat zij deze zin expres hebben verwijderd. Hierover zal ik zeker met hun in overleg gaan. 

 

Ik ben nogmaals in overleg gegaan met de de collega's die gaan over het doorvoeren van deze bundelwijziging, maar waar het op neer komt is dat het technisch gezien niet mogelijk is om de bundels van €2,99 te behouden, omdat deze bundels namelijk compleet zijn verwijderd. Ik vind dat erg jammer want ik besef me natuurlijk dat dit niet het antwoord is waar jij (en zelfs ik) op had gehoopt! 

 

Groetjes,

Tessanne

Badge

jij blij…….. wij blij?

 

fijn weekend.

Reputatie 6
Badge +3

Hi John,

 

Dat is inderdaad ons streven, maar het is volgens mij duidelijk dat dit in dit geval niet is gelukt. :frowning2: Ik zou willen dat ik nog wat voor het had kunnen doen! 

 

Ik wil jou ook een fijn weekend toewensen!

 

Groetjes,

Tessanne

 

 

Reageer