.

Beantwoord

Waarom ben ik geblokkeerd?


Hallo vorige week maandag heb ik de openstaande facturen betaald en zou binnen 3 dagen weer aangesloten worden . Waarom ben ik nog steeds niet aangesloten ? Mijn contract loopt tot oktober en wil dan nog wel graag kunnen bellen . Wanneer wordt ik weer aangesloten ??
icon

Beste antwoord door Jihane 13 July 2017, 15:09

Bekijk originele reactie

13 reacties

????
Badge
ik word ook schofterig behandeld... al jaren ben ik klant van simyo... simyo haalt automatisch mijn bundel van mijn rekening per maand... zonder bericht wou ik mijn bundel aanpassen zie ik ineens dat ik afgesloten ben?????? ik heb geen mail geen sms niets ontvaangen.. simyo heeft wel mei en jun van mijn rekening gehaald.... neem ik contact op blokkeren ze mij tijdens berichtjes prive op fb en log ik net in is het bedrag naar 56 euro gegaan weer zonder bericht???
echt ze hebben toch mijn telefoonnummer waarom nemen ze geen contact op en waarom geven ze ineens geen antwoord en blokkeren ze mij na mijn normale vraag????
Nu zijn ze ook niet netjes . We reageren binnen 1 dag en nog steeds geen reactie gehad of antwoord op mijn vraag . Beetje raar allemaal . Mijn contract duurt niet zo lang meer en dan ga ik wel naar een andere toe . Dit is niet netjes .
@Kevdi
Iedereen z'n vraag wordt beantwoord door Simyo. Het is momenteel vakantietijd en daarom wat drukker dan normaal. Je hebt je vraag overigen 23 uur geleden gesteld, een dag duurt 24 uur en vandaag is nog niet voorbij. Je kan ook 1200 bellen vanaf je mobiel ondanks dat je bent afgesloten.

@tesca
ik word ook schofterig behandeld... al jaren ben ik klant van simyo... simyo haalt automatisch mijn bundel van mijn rekening per maand... zonder bericht wou ik mijn bundel aanpassen zie ik ineens dat ik afgesloten ben?????? ik heb geen mail geen sms niets ontvaangen.. simyo heeft wel mei en jun van mijn rekening gehaald.... neem ik contact op blokkeren ze mij tijdens berichtjes prive op fb en log ik net in is het bedrag naar 56 euro gegaan weer zonder bericht???
echt ze hebben toch mijn telefoonnummer waarom nemen ze geen contact op en waarom geven ze ineens geen antwoord en blokkeren ze mij na mijn normale vraag????


Iedereen komt zoals ik al zei aan de beurt. Je klacht uiten in meerdere topics en meerdere kanalen lost het niet sneller op. Ook op FB duurt het enige tijd alvorens je weer reactie krijgt. Ze blokkeren je echt niet zomaar.
Badge
Ja komt wel aan de beurt... Dat ze niet meteen tijd hebben oke prima maar ze kunnen wel mijn simkaart helemaal blokkeren binnen een paar uur en boete naar 55 euro gooien ( ging om een rekening volgens simyo van 9 euro.... En dit alles zonder bericht terwijl ik al iemand had gesproken hierover dus wel tijd om mij te naaien maar geen tijd voor antwoord? Schijnheilig noem ik dat!
Badge
En ze blokkeren wel zomaar...
Inmiddels is het 25 uur dus ze reageren echt niet optijd . Maar ik wacht af . Ik ben wel netjes
Reputatie 7
Badge +10
Hi Kevdi,

Welkom op het Simyo Forum!

Als eerste wil ik mijn excuses aanbieden voor het feit dat je nog geblokkeerd was. Jij hebt netjes die drie facturen betaald waar het om ging. Ik zie dat ook meteen terug in het systeem. Ik heb jou dus ook per direct gedeblokkeerd, zodat jij weer kunt bellen, sms'en en internetten. Omdat ik het zo jammer vind dat dit niet automatisch gebeurd is, heb ik je ook 1000 MB's cadeau gegeven. Je kunt deze MB's uitpakken wanneer je maar wilt op Mijn Simyo. Dit kan zowel op de website als via de App. Zodra je het cadeautje dan digitaal uitpakt gaat de bundel in. Je kunt de MB's gebruiken in de maand waarin je 'm uitpakt. Doe je dat in juli? Dan is de bundel alleen in juli geldig. Wacht je tot augustus bijvoorbeeld? Dan is 'ie in augustus geldig.

Wat het reageren betreft: we reageren op het Forum binnen één werkdag. Sorry dat hier wat uren bovenop zaten 😞 Het is erg druk, waardoor we wat langzamer reageren dan je van ons gewend bent.

Ik hoop dat we nu samen weer vrolijk verder kunnen 😃 Trek jij aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

@ Tesca, ook jou wil ik verwelkomen op het Simyo Forum. Wat jammer dat je zo ontevreden bent 😞 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je niet afgesloten bent, Je kunt gewoon bellen, sms'en en internetten. De facturen waar het om gaat zijn door je bank teruggestort. Vervolgens heb je meerdere berichten gehad om je te herinneren hieraan. Je hebt hier ook contact over gehad met mijn collega's via Facebook. Ik kan je garanderen dat je niet geblokkeerd bent op Facebook 🙂 Geen zorgen - we blokkeren niemand via onze kanalen, tenzij iemand regelmatig over de schreef gaat met bijvoorbeeld schelden of ander naar gedrag. In jouw geval is daar helemaal geen sprake van geweest natuurlijk!

Ik ben bang dat die administratiekosten niet kunnen worden kwijtgescholden. Dat komt omdat je echt meerdere berichten (zowel via e-mail en sms) hierover gehad hebt. Dit gebeurde dus niet plotseling. Dat gezegd hebbende, snap ik natuurlijk wel dat je het enorm balen vindt. Zou je een betalingsregeling fijn vinden? Dan kan ik dat voor je in orde maken.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

@ Ray, dankjewel voor je reactie en de uitleg 🙂

Groetjes,
Jihane
Beste simyo heel erg bedankt voor het deblokkeren en voor de reactie . Ben hier heel blij mee . Ook bedankt voor de extra mb's
Badge
Hoi jihane, echt ik heb geen sms of mail gehad.. Pas toen ik ging inloggen op mijn simyo omdat ik een internet bundel wilde zag ik ineens april van 9 euro is niet betaald.. En kan sinds 2 dagen niets meer met mijn simyo simkaart bellen gaat niet en gebeld worden ook niet
Idd gister contact via pb op FB en kijk ik in de avond weer op mijn simyo en is er nog een hogere boete erop.. Van 9 euro naar 55 euro en mei en jun hadden jullie al van mijn rekening gehaald... Ik was zo boos dat ik er klaar mee ben van 9 naar 55 euro voor mij zonder bericht.......

Ik vind het heel erg jammer aangezien ik nooit betalings problemen heb gehad en al jaren klant ben.....

Ik heb gisteravond jun teruggeboekt omdat ik het er niet mee eens ben

Jammer dat ik mijn nummer nu kwijt ben.. Was jarenlang een tevreden klant... Maar echt waar heb geen sms ontvangen ook geen mail... Daarom komt het bij mij heel raar over...

Ik vind de oplossing voor kevdi echt super!

Voor mij houd het op ik ga niet zo een hoge boete betalen van 9 euro na 55 euro.... Sorrie...
Badge +7
Hoi Kevdi,

Wat fijn dat je weer bereikbaar bent! 🙂 Graag gedaan namens Jihane.

@Tesca Wat vreemd dat je de sms'jes niet hebt ontvangen! Bij je mails kunnen we wel zien dat ze niet zijn geopend, we kunnen helaas niet zien of ze echt zijn aangekomen. We hebben wel aflevermeldingen voor de sms'jes ontvangen. Deze zijn dus gewoon afgeleverd. Net als het sms'je dat je van ons hebt ontvangen dat je bijna afgesloten wordt 😉 Behalve het sms'je dat op 3 juli is verstuurd. Deze is inderdaad niet aangekomen. Ik raad je aan dit na te kijken in je telefoon.

Daarnaast wil ik je meegeven dat je je nummer nog niet kwijt bent. Je aansluiting en je simkaart zijn nog steeds actief. Omdat je nu geen verbinding hebt, heb ik je simkaart een reset gegeven. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk kun je dan weer bellen en gebeld worden.

Ik raad je aan om alsnog je facturen te betalen via de link die we je hiervoor hebben gestuurd. Want ook al wordt je afgesloten, deze facturen moet je natuurlijk nog steeds betalen.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha
Badge
Nogmaals nee geen mail en alleen smsjes gekregen op vakantie met kosten buiten de bundel en per mb.. Nooit een sms over een rekening van 9 euro... Anders had ik dat allang betaald.... Ik heb uitgelegd en hoopte op een oplossing met simyo over de boete van 9 euro naar 55 euro dit gebeurde precies na ons fb gesprek... Daarom ben ik er boos om.. En dat zetje die je mijn simkaart gaf heeft geen effect gehad ik kan er niks meer mee... En dan dreigen voor nog een incasso.... En dan ben je trouwe klant jarenlang en gaat het 1 keer mis wat ik niet wist en dan nog je moet hoe dan ook betalen... Schandalig vind ik het en nee ik doe het niet... Wilde het netjes oplossen... Ik was hiervan geschrokken ik zag de factuur paar dagen geleden toen ik een internet bundel erbij wilde... Ik log anders niet in... Dezelfde minuut nam ik meteen via fb contact op en hierna kreeg ik geen antwoord kan liggen dat jullie het druk hebben dat snap ik.. Maar wel tijd om de boete nog meer op te hogen paar uur later... Dat is toch niet klantvriendelijk? En dan in je laatste pb zo leggen wij de druk op zodat mensen betalen... Dit is toch geen oplossing ? Beetje begrip of sms sturen was wel het minste wat ik had verwacht.... Diep teleurgesteld in simyo wat krijg ik nu? Nog een trap na? Weer 50 euro boete ? Ik ben er klaarmee ik ga voor een oplossing niet voor boete's en je moet betalen ookal gaat het bij simyo of mij of internet wel eens mis.... Als dit jullie enige manier is schuld of geen schuld maar klant moet betalen dan ben ik er helemaal klaarmee !
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Tesca,

Wat gek dat je de berichten van de tarieven in het buitenland niet hebt ontvangen!

Volgens onze gegevens hebben wij deze sms'jes verstuurd op 1 juni, 4 juni en 10 juli. Op 6 juni en 10 juli hebben wij je vervolgens gesms't dat je internet zonder een internetbundel.

Wat je april factuur betreft hebben wij op 31 mei, 17 juni, 25 juni, 3 juli, 11 juli en vandaag een herinneringsmail gestuurd. Het verhogen van de administratiekosten en blokkeren van je aansluiting is een geautomatiseerd proces. Het is heel toevallig geweest op dezelfde dag als dat je contact met ons had via Facebook, maar zeker niet de aanleiding.

Het is natuurlijk wel erg gek dat je eerdere herinneringsmails niet hebt gezien. Kun je nagaan of de mailtjes per abuis in je spam-box terecht zijn gekomen? Deze mails zijn verstuurd naar het e-mailadres dat staat op je Mijn Simyo pagina. Onder het tabblad Instellingen > Persoonlijke gegevens kun je zien welk e-mailadres dit is.

Als online bedrijf houden wij onze klanten altijd per e-mail op de hoogte als een betaling niet is gelukt. Op deze manier kun je de betaling alsnog kosteloos voldoen via je eerste herinnering.

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Asma

Reageer