.

Beantwoord

Waarom ben ik geblokkeerd?

  • 5 June 2017
  • 3 reacties
  • 102 Bekeken

Mijn nummer is geblokkeerd omdat ik buiten mijn bundel kosten heb gemaakt. Ik heb kennelijk op mijn telefoon internetkosten gemaakt, maar ik heb helemaal geen internetbundel.
Er moet nu 100 euro worden gemaakt om mijn toestel te deblokkeren.
Graag een reactie, want ik heb dus helemaal geen internetbundel. In april zag ik een factuur met 13 euro aan kosten. En nu staat er geen bedrag meer open, waarom dan toch die blokkade??? Heb ik werkelijk voor 100 euro kosten gemaakt vanaf april??
Zonder internetbundel, ligt dat dan aan de instellingen op mijn telefoon?

Graag reactie, groeten, MinkB
icon

Beste antwoord door Jihane 8 June 2017, 16:47

Bekijk originele reactie

3 reacties

In jouw welkomst mail geeft Simyo duidelijk aan dat je altijd gebruik kan maken zonder het hebben van een bundel. Bij Simyo kan je immers altijd internetten. Wil je dat niet dan ga je naar je MijnSimyo > instellingen > netwerkinstellingen en zet je internet op je mobiel uit. Dit is dan op netwerk niveau.

Het feit dat je telefoon nu internet heeft verbruikt zonder bundel was omdat het aan staat op je MijnSimyo dus maar ook op je mobiel (mobiel internet)

Vraagje: Heb je ook geen sms gehad waarin je geattendeerd word op het internetten zonder bundel en dus voor een hoger tarief?
Ik ging er altijd van uit dat ik zonder internetbundel niet kon internetten als ik geen gratis wifi had. Die SMS heb ik wel gehad, maar toen had ik kennelijk al voor 194 euro aan kosten 😞. Mijn ouders dachten ook dat ik niet kon internetten, dus die snapten de SMS niet. Het is intussen aangepast op mijnsimyo. Nu nog uitzoeken hoe ik de blokkage weer kan opheffen.
Dank voor uw reactie in ieder geval, weer wat geleerd.
Reputatie 7
Badge +10
Hi MinkB,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je internet verbruikt hebt via mobiele data zonder dat je dat wist. Het is logisch dat je schrok van deze kosten. Deze optie staat inderdaad standaard aan, en kun jij zelf uitzetten via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen. Ik zie ook dat je dit al hebt uitgezet, netjes! Je wordt hier wel van op de hoogte gesteld, maar het is menselijk om over zulke dingen heen te lezen.

Ook zie ik dat je contact hebt gehad met de telefonische klantenservice. Mijn collega is zo lief geweest om je een coulance aan te bieden 🙂 Het grootste gedeelte van die kosten wordt dus vergoed door ons. Ik ben blij dat dit zo is opgelost. Via e-mail heb je hier details over ontvangen.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer