.

Waarom ben ik buiten mijn bundel gegaan?

  • 1 May 2023
  • 8 reacties
  • 126 Bekeken

Badge

Zo zeg,wat voel ik mij belazerd.

Buiten je bundel,heb al jaren Simyo ,nog nooit gehad.

Lees hier veel klachten over,allemaal met zelfde antwoord en aangeboden compensatie.

In discussie gaan hoef je niet te proberen,ze zijn heel goed geinstrueerd.

En dan het advies dat ik beter met mijn telefoon moet omgaan.Kom op zeg.

Schandalig.

En dan heel slinks voor 2 € meer 6000 mb ,die ik van mijn leven niet opgebruik.


Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid. 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @fina69,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt! 

Zojuist heb ik even meegekeken op de aansluiting en zie ik dat mijn collega een vergoeding voor je in orde heeft gemaakt door middel van een data coulance. Alle informatie over deze vergoeding ontvang je op een later moment van de administratieve afdeling per e-mail. 

Wel wil ik uiteraard nog even toelichten hoe dit kan zijn gebeurd dus adviseer ik dit bericht zorgvuldig door te lezen zodat dit in de toekomst kan worden voorkomen 😊.

Het is namelijk zo dat er altijd internet verbruik kan worden geregistreerd op de simkaart. Denk bijvoorbeeld aan een software update of een app die op de achtergrond nog aanstaat en noem zo maar op. Waar het internet precies aan is verbruikt mogen en kunnen wij wegens privacy wetgeving helaas niet inzien. Wij sturen altijd 2 waarschuwing sms'jes, bij 80% verbruik en 100% verbruik van de internetbundel. Als er na het ontvangen van deze berichten geen actie wordt ondernomen wordt het buiten bundel tarief van €0,15 per mb in rekening gebracht aangezien het niet mogelijk is om bij ons een datalimiet in te stellen. Als je er zeker van willen zijn dat er geen internet kan worden verbruikt dan kan het beste de internetoptie op de simkaart worden uitgeschakeld via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen. 

Ook is het zo dat het netwerk automatisch kan overschakelen van de Wifi naar het 4G netwerk en daardoor de internetbundel wordt verbruikt. Dit noemen we ook wel Wifi-assistentie. Deze optie staat vaak standaard ingeschakeld in een telefoon en hiermee geef je toestemming om automatisch over te schakelen naar het 4G netwerk als de Wifi zwakker is of tussendoor wegvalt. Ik zal onderaan dit bericht een filmpje delen over hoe deze optie uitgeschakeld kan worden. 

Mocht het om een Android toestel gaan dan kan je bij veel van deze toestellen een datalimiet instellen via de instellingen van het toestel zelf. Apple heeft deze optie niet! Om het beste uit de bundel te halen deel ik graag de volgende link met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy

Wifi-assistentie uitschakelen iOS
Wifi-assistentie uitschakelen Android.

Reputatie 5
Badge +3

@Amy Ik blijf mij verbazen over hoe vaak ik bovenstaande tekst hier op het forum voorbij zie komen.

@Simyo zou er beter aan doen door, óf de voorwaarden aan te passen, óf (m.i. nog beter) het eindelijk technisch zo te maken dat dit soort ongelukken niet meer gebeuren. Dus, door de databundel heen? Dan overgaan op lagere snelheid (zoals bij kpn). Of, ook prima, het stoppen van datagebruik.

Het is immers voor de klant niet altijd mogelijk om datagebruik in de gaten te houden. Ik heb in december zelf meegemaakt dat een app het op de achtergrond toch voor elkaar kreeg om veel data te gebruiken, ondanks mijn gewoonte om regelmatig alle apps af te sluiten.

Mijn verzoek aan jou @Amy  is dan ook om dit probleem nog eens aan te kaarten bij jouw leidinggevende. Wellicht dat jouw leidinggevende dit nog eens wil bespreken met de directie.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Katana,

Bedankt voor je bericht. Dit is inderdaad een veel voorbij komend onderwerp en ik begrijp ook dat je deze punten aanhaalt.

Zowel mijn collega's als ik hebben dit verzoek vaker aangekaart bij onze leidinggevende en andere afdelingen. Het is aan hun om hier daadwerkelijk ook iets mee te doen. Op dit moment is het niet bekend of er in de toekomst een dataplafond komt (of snelheid verlagen). Het enige wat wij op dit moment kunnen doen is doorgeven en dit doen wij al een langere tijd.

Groetjes,
Amy
 

Reputatie 5
Badge +3

@Amy Toch nog een reactie op jouw bericht:

  1. Die coulance komt natuurlijk sympathiek over, maar als het erop aankomt is die volledig onterecht. Immers de kosten zijn gewoon volgens jullie voorwaarden. Waarom zou je dan coulance toepassen? Daarbij is het zo dat jullie, omdat jullie coulance toepassen, hierdoor bepaalde kosten hebben. Kosten die jullie hoe dan ook zullen moeten doorberekenen aan de andere klanten. Daar heb ik eigenlijk best wel bezwaar tegen. Want daarmee betaalt elke klant mee aan de onterechte coulance. Ik dus ook.
  2. Die coulance is sympathiek. Maar, wat doen jullie voor de klanten die ook hoge kosten hebben en zich niet melden bij jullie? Want het kan zijn dat die klanten denken “ik heb hoge kosten maar dat is volgens de simyo-voorwaarden. Ik neem mijn verlies en ik betaal gewoon." Deze klanten worden neem ik aan, niet gecompenseerd? Of voeren jullie een pro-actief beleid en compenseren jullie ook deze klanten? Het laatste zou naar mijn mening dan wel zo fair zijn.
Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Katana,

Ik begrijp dat je graag een antwoord zou hebben op deze punten. 

Echter is het zo dat het niet vanzelfsprekend is dat iedereen altijd een coulance krijgt. Wel zullen wij altijd ons best doen om te kijken of er iets kan worden gedaan aan de factuur omdat we snappen dat sommige hoge kosten niet bewust worden gemaakt. Onze prioriteit ligt bij het informeren van onze klanten in zulke situaties om ervoor te zorgen dat zulke kosten niet weer worden gemaakt in de toekomst. Pas daarna word er gekeken of wij iets kunnen betekenen voor onze klanten qua kosten. Het is aan de klant om te beslissen om hier contact over op te nemen.

Naast dat wij altijd twee waarschuwing sms'jes sturen bij 80% en 100% verbruik wordt het buiten bundel tarief ook duidelijk gecommuniceerd in deze sms'jes (en in onze voorwaarden). Het verbruik dat wordt geregistreerd klopt altijd en dit betekent ook dat de kosten terecht zijn. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +9

@Katana, welkom in het "Simyo zou eens wat moeten doen aan hoge buiten de bundel data kosten”-kamp. Ik heb zelf die hoop dat Simyo daar ooit iets aan gaat doen opgegeven.

Het zou een zoveel betere provider zijn als er ergens beschermende maatregelen mogelijk zijn aan de kant van Simyo. Dataplafond (al dan niet betaald!), snelheid knijpen, onbeperkt databundel aanbieden, etc. Allemaal prima als er mag iets is! Ongeveer ALLE ANDERE PROVIDERS HEBBEN IETS! Simyo niets!

Ja, ze verstoppen het niet en zijn er 'transparant over’. Maar daarmee blijft het Kwalitatief Uitermate Teleurstellend!

Helaas hogerop komt die businesscase niet rond en dat kan maar enkele dingen betekenen. KPN wil het niet (komt Simyo misschien in iemands anders vaarwater?), die mensen die gewoon betalen (en eventueel ook na coulance) zorgen voor te veel ‘winst’, die mogelijk zou verdwijnen met de maatregel, of technisch is het onbetaalbaar om dit te ontwikkelen. Of natuurlijk een combinatie.

Kies zelf wat hoe je Simyo wilt zien op dat punt. Het zegt mij veel dat bij allerlei andere providers deze businesscase wel rond kwam!

Reputatie 5
Badge +3

@Groentjuh Ik zit pas sinds december bij Simyo en voorlopig bevalt het mij wel. Omdat ik mij van tevoren goed had ingelezen, was ik op de hoogte van de kosten bij overschrijden databundel. En heb ik toen meteen die data-waarschuwing en -limiet ingesteld. Ik snap daarom niet zo goed dat het bij sommige klanten zo mis kan gaan.

Maar goed, sowieso vind ik dat Simyo iets aan dit probleem moet doen. Want technisch kan het gewoon.

Maar ook vind ik dat het geven van een tegemoetkoming aan klanten waar het is misgegaan, als het erop aan komt, gewoon onterecht is. Want jij, ik en alle andere klanten betalen aan die onterechte tegemoetkoming mee.

Maar ook vind ik dat de andere klanten waar het is misgegaan maar die zich hier op het forum niet gemeld hebben, door Simyo pro-actief benaderd zouden moeten worden. Als dat niet gebeurt, is het geven van coulance alleen maar voor de bühne omdat dit een openbaar forum is. En dan zeg ik: foei, @Simyo !

Het laatste bericht van @Amy is nietszeggend en vind ik daarom teleurstellend.

Hoi @Katana  

Dit speelt inderdaad al jaren bij Simyo. Het heeft al vaker tot op z'n zachts gezegd ongemak geleid tussen Forum Experts en moderators. Het is niet de reden dat ik gestopt ben als Forum Expert maar het heeft ook geen positieve invloed gehad dit beleid.

Eigenlijk best wel jammer dat de moderators het ooit moeten ontgelden doordat sommige nogal hard uit de hoek schijnen te kunnen komen. Geen idee wie...🤔😏🙂

Ook jammer dat verschillende klanten om die reden weg worden gejaagd, een andere provider kiezen. Een voorbeeld van €1300,- is voor niemand verdedigbaar ook niet door de medewerkers. Mensen die het werk moeten doen en zich elke dag opnieuw een spiegel voor moeten houden. 

Lastig....moeilijk lijkt me. Ik zou in gewetensnood komen.

Reageer