.

Beantwoord

Waarom aansluitkosten betalen?

  • 19 August 2013
  • 12 reacties
  • 1421 Bekeken

Waarom moet ik aansluitkosten betalen, ik ben al jaren een trouwe gebruiker (en betaler) van KPN
icon

Beste antwoord door Kim 20 August 2013, 10:44

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
KPN of Simyo?
Reputatie 7
Als je binnen Simyo verandert van PrePaid naar Sim-only v.v. moet je simkaart weer opnieuw op het netwerk worden geactiveerd. Hiervoor betaal je de aansluitkosten. Over de hoogte ervan kun je natuurlijk wellicht vraagtekens plaatsen, maar zo is het nu eenmaal.

Simyo maakt gebruikt van de infrastructuur van het KPN netwerk, maar is wel een heel eigen provider. Bij een overstap van KPN naar Simyo wordt je nieuwe simkaart ook hier weer opnieuw geactiveerd. Dus, ook hier weer aansluitkosten.

Kwestie van: So be it.
Reputatie 7
Badge +9
Nou ja bij een overstap van KPN naar Simyo lijkt het me ook logisch. Je stapt toch over naar een andere provider. 
Binnen Simyo overstappen van prepaid naar Sim Only....tja...over het dan opnieuw betalen van aansluitkosten zou nog gediscuszeurd kunnen worden.
Maar voorlopig is het zoals RicoK zegt: 'So be it.." 
Badge +6
Hoi Simyo gebruiker,

Allereerst welkom op het forum! :)

Het klopt wat RicoK en de leon aangeven, aangezien ik zie dat het om een nieuwe aansluiting bij Simyo gaat:



Simyo maakt gebruikt van de infrastructuur van het KPN netwerk, maar is wel een heel eigen provider. Bij een overstap van KPN naar Simyo wordt je nieuwe simkaart ook hier weer opnieuw geactiveerd. Dus, ook hier weer aansluitkosten.



@RicoK en de leon: Mocht het een aansluiting zijn geweest die van prepaid naar een Sim Only was overgegaan, dan heb ik goed nieuws: sinds enige tijd worden hiervoor geen aansluitkosten meer in rekening gebracht! 🙂
Reputatie 7
Badge +9
die van prepaid naar een Sim Only was overgegaan, dan heb ik goed nieuws: sinds enige tijd worden hiervoor geen aansluitkosten meer in rekening gebracht! :)

Kan'k m'n geld dan nog terugkrijgen? :p
Badge +6
Kan'k m'n geld dan nog terugkrijgen? :p

Ik weet helaas niet of dit mogelijk is 😞.
Reputatie 7
Badge +9
Ik weet helaas niet of dit mogelijk is 😞.

Okay, dan zeg ik me abolument op.:mad:
Reputatie 5
Badge +11
Okay, dan zeg ik me abolument op.:mad:

Vergeet je niet dat je nog een oplegtermijn hebt?
Badge +1
Nu snap ik het echt niet meer.
Als ik nu overstap van Simyo prepaid naar Simyo Sim Only (500/500 / 1GB 12 mnd)
Moet ik dan wel of geen aansluitkosten betalen?

Leon schreef:
....die van prepaid naar een Sim Only was overgegaan, dan heb ik goed nieuws:
sinds enige tijd worden hiervoor geen aansluitkosten meer in rekening gebracht!

Klopt het bovenstaande??

Als ik het via de site wil bestellen, dan wordt het wel aangegeven dat ik het moet betalen? Vreemd.
Als dit zo is zie ik geen voordeel meer waarom ik voor Simyo moet kiezen. Mijn vrouw zit bij Tele 2
en heb voor dezelfde afname, dezelfde maandelijkse kosten.  Ze betaald alleen geen aansluitkosten.

Wie weet het juiste antwoord?

Groeten Bas
Reputatie 7
Badge +9
Bij een overstap van prepaid betaal je geen aansluitkosten. Dat bedrag wordt je in eerste instantie weliswaar in rekening gebracht, maar op je eerste factuur wordt eenzelfde bedrag gecrediteerd waardoor het nettoresultaat nul is!
Badge +1
Scotsman,

Bedankt voor je snelle reactie.

Helemaal duidelijk!

Groeten Bas
Reputatie 5
Badge +11
Scotsman,

Bedankt voor je snelle reactie.

Helemaal duidelijk!

Groeten Bas


Hoi MacDonald,

Ik kan hier ook helemaal niets meer aan toevoegen :D

Dank je, Scotsman!

Reageer