.

Beantwoord

Waardoor ontstaat hoogverbruik?

  • 30 January 2016
  • 6 reacties
  • 172 Bekeken

Badge
Vandaag om 12:21 en sms ontvangen dat mijn internetbundel op was. Later op de dag om 16:23 krijg ik een tweede sms waarin staat dat mijn simkaart geblokkeerd is ivm hoogverbruik. Ik dacht dat moet wel een foutje zijn geweest aangezien ik de hele dag thuis op de Wi-Fi heb gezetten maar ik blijk nu dus een rekening te hebben van rond de €165!! Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door franswon 30 January 2016, 21:05

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo TomKrom,

Welkom op het Simyo forum.

Het lijkt er sterk op dat je Wi-Fi je in de steek heeft gelaten en je toestel verder gegaan is met mobiel internet. Je hebt ongeveer 1,1 GB meer verbruikt dan je bundel, dat is best veel, je bent misschien video aan het streamen geweest o.i.d. Dat is niet erg op Wi-Fi maar rampzalig als je hierdoor via mobiel internet buiten je bundel gaat.

Een moderator zal hier verder naar kijken, de blokkering wordt normaal pas opgeheven na een aanbetaling.
Via Facebook/Twitter kan je ook via je Wi-Fi contact opnemen met de klantenservice.

Ik weet niet waarom je Wi-Fi het liet afweten, vanmorgen had ik ook geen internet thuis op mijn mobiel (Samsung S5), mobiel internet stond gelukkig uit, doe ik altijd als ik thuis ben. Pas na het verwijderen (vergeten) van mijn toegangspunt (de router dus) en opnieuw zoeken en registreren op de router had ik weer internet.

Goede raad, mosterd na de maaltijd, zet mobiel internet op je toestel uit als je het niet nodig hebt.
Badge
Bedankt voor je reactie.

Zelfs al had m'n Wi-Fi het laten afweten dan kan het als nog niet zo zijn dat er binnen een tijdsbestek van 4 uur 1Gb aan data door heen is gejaagd. Ik weet niet eens hoe je zo snel door je data heen zou kunnen gaan?? Films kijken o.i.d. zeg je maar dat heb ik dus niet gedaan.. daar heb ik een prima laptop voor.

Ik heb een bundel van 2Gb per maand en dat red ik meestal net wel of net niet maar dit is absurd. Het lijkt erop dat ik een loer wordt gedraaid..
Reputatie 7
Badge +9
Een loer wordt je sowieso niet gedraaid, de computers zijn daar echt niet voor geprogrammeerd.
Ik weet niet welk toestel je hebt maar op de meeste moderne toestellen kan je het dataverbruik goed nagaan.
Simyo mag niet registreren hoe je dataverbruik is ontstaan, alleen het aantal eenheden en het tijdstip.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi TomKrom,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed voorstellen dat je niet blij bent met de hoge verbruikskosten. Zoals franswon aangeeft, hebben wij geen inzicht in de bezochte websites. Ik raad je aan om een kijkje te nemen op deze pagina. Op die manier kun je het lek achterhalen.

Als je de instructies uit de mail volgt, zul je weer gedeblokkeerd worden. Is alles nu duidelijker?

Groetjes,
Estelle

Bedankt franswon!
Badge
Alles is soort van opgelost, Simyo had er niets mee te maken. 🙂 iOS 9 komt met en een feature genaamd Wi-Fi assist en die zorgt ervoor dat je overgaat op mobiele data als je wifi verbinding traaf is. Hierdoor heb ik mn nieuwe telefoon geconfigureerd vanaf iCloud over mobiel data en dat terwijl m'n bundel op was... Feature staat voortaan uit.

Bedankt voor de reacties
Reputatie 7
Badge +10
Hoi TomKrom,

Wat goed om te zien dat het probleem boven water is! Gelukkig heb je deze optie ontdekt en uitgezet. Dit scheelt een hoop op je dataverbruik.

Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela

Reageer