.

Beantwoord

Waar moet ik mijn factuur betalen?

  • 27 October 2014
  • 13 reacties
  • 781 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
06-Okt 12:13 Mail aan Simyo:

k had jullie laten weten dat ik op vakantie was en na aankomst hier me openstaande factuur zou betalen. Maar een paar dagen daarna werd me nummer geblokkeerd.

?k probeerde de factuur met factuurnummer: 27912398 deze weekend te betalen maar kon het niet. Staat iedere keer deze factuur is overdragen aan een incassobureau.

Kunt u mij vertellen hoe ik deze wel kan betalen? En graag ook even laten weten wat er allemaal nog open staat. ?k zal het bedrag gelijk over laten maken trouwens want ik kan me simkaart nu ook namelijk niet gebruiken.

?k heb u ook een mail gestuurd maar kreeg melding delivery status failure.

Grt Tahir Verstuurd: 2014-10-06 12:13:08 Origin: www

----------------------------------------------


Dat was toen. ?k werd gebeld en mij werd verteld dat ik daarna iets van 45euro moest betalen..Moet ik het naar het leger des heils overmaken? (heb ik trouwens liever maar goed)

Waar moet ik de 45 euro overmaken? want me telefoon is nog steeds naar uitgaande oproepen afgesloten. Waarom laat u mij dit nog steeds niet weten? U heeft geen mail met u moet dit of dat betalen gemaild en ook heeft u geen schrijven hierover aan mij gestuurd.

?k wil me nummer niet kwijt en zou graag een mail willen krijgen waar ik het geld naar over moet maken en anders ga wil ik naar een andere provider met me eigen nummer.
icon

Beste antwoord door Tiury 28 October 2014, 11:14

Bekijk originele reactie

13 reacties

Badge
3 euro werd 12,50 toen 15euro en nu 45 euro en geen idee naar wie ik het geld moet overmaken. graag reactie via mail met waar ik het geld naar over moet maken want heb geen zin of nut in discussie hierover.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Tahir,

Wat vervelend dat er een misverstand is ontstaan over het betalen van je factuur en je factuur daarom is overgezet naar het incasso bureau 😞.

Ik heb de e-mail wisselingen gelezen en mijn collega's die je destijds hebt gesproken hebben duidelijk aangegeven dat het niet mogelijk is om een betalingsregeling te treffen en de factuur op dit moment betaald dient te worden bij IMNederland.

IMNederland kun je bereiken op de volgende manieren:

E-mailadres: [email]incassozaken@imnederland.com[/email]
Telefoonnummer: 0341-568800

Het is vanaf dat je factuur uit handen is gegeven, zoals je op de betaalpagina kunt vinden, de verantwoordelijkheid van IMNederland om contact met je te zoeken en je een aanmaning te sturen. Heb je deze niet ontvangen?
Badge
Hoi Tahir,

Wat vervelend dat er een misverstand is ontstaan over het betalen van je factuur en je factuur daarom is overgezet naar het incasso bureau 😞.

Ik heb de e-mail wisselingen gelezen en mijn collega's die je destijds hebt gesproken hebben duidelijk aangegeven dat het niet mogelijk is om een betalingsregeling te treffen en de factuur op dit moment betaald dient te worden bij IMNederland.

IMNederland kun je bereiken op de volgende manieren:

E-mailadres: [email]incassozaken@imnederland.com[/email]
Telefoonnummer: 0341-568800

Het is vanaf dat je factuur uit handen is gegeven, zoals je op de betaalpagina kunt vinden, de verantwoordelijkheid van IMNederland om contact met je te zoeken en je een aanmaning te sturen. Heb je deze niet ontvangen?


U liegt hierover. Uw collega heeft mij gebeld en verteld dat ik iets van 45euro moest betalen maar liet mij niet weten waar ik dit moest betalen. Heb ook geen mail met dit gehad of een schriftelijke meededeling. ?k vind u een leugenaar of u moet hier nu die mail waar u het over hebt plaatsen, wat u niet kunt doen, omdat u liegt.

Door u zit ik hierin verzeild nu en u heeft er sch.jt aan. Maar goed in NL heeft dde laatste tijd iedereen wel sch.jt aan elkaar en ja ik ben gefrustreerd en dit laat ik ook iedereen om me heen weten, over Simyo.
Reputatie 4
Badge +8
Hier op dit forum gaan we normaal met elkaar om.
Wat jij in je dagelijks leven doet moet je zelf weten.
Maar HIER blijven we beleefd en noemen we niemand een leugenaar.

Respect man, weet je!
Badge
ik heb net im Nederland gebeld en het factuur maakt me zus zo over. ?m Nederland geeft aan dat ze eerder 2 brieven hebben verzonden. het opgegeven adres is van me zus en ik had haar gebeld maar zij geeft aan niks te hebben ontvangen. ?k heb via mail de betalingsgegevens gekregen en een foto ervan via whatsapp naar me zus gestuurd. zij gaat het ook zo straks overmaken.

(hey koorelle, weet je dat van alle geloven (in iets) de heilige koe de enige is die volledig het waarheid vertegenwoordigt? het word geboren en groeit op. Het eet gras etc en wij voeren ze soms bij. Ze geven ons melk. van dat melk maken we kaas, yoghurt enz. ik heb een keer zitten denken. ik wilde letterlijk voor de koe empathie voelen. toen begreep ik het. het heeft een bewustzijn. het vreemde is ook, dat niemand erop komt, maar dat dieren (laatste paar dagen kwam ik op dit) naar onze ogen kijken. en meer zulke zaken.)

Maar goed. Maakt niet uit, ik heb ook schuld.  sorry

doei
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Tahir,

Goed om te lezen dat je alsnog de betaling hebt gedaan aan IMNederland. Ik heb het gesprek met de klantenservice opgevraagd en teruggeluisterd en hier heeft mijn collega duidelijk aangegeven dat je voor deze betaling bij IMNederland moet zijn.

Ook in de e-mail die je op 20-09-2014 hebt ontvangen staat het incassobureau vermeld.

Mail aan Tahir:

Beste heer (Ivm privacy overwegingen heb ik je achternaam weggehaald),

Wij vinden het erg vervelend dat u uw facturen niet kunt betalen. Graag reageren wij hierop.

Het is helaas niet mogelijk om een betalingsregeling met Simyo te treffen.

Simyo probeert een factuur eenmaal te incasseren. Wanneer dit niet lukt, sturen wij u per e-mail een betalingsherinnering met een iDeal-link. Via deze link kunt u direct alsnog het openstaande bedrag zonder verhoging voldoen.

Lukt dit niet, dan wordt het aanmaningstraject per e-mail gestart. Bij de eerste aanmaning rekent Simyo € 5,- administratiekosten. Bij de tweede aanmaning rekent Simyo € 12,50 administratiekosten. Uit uw aansluiting hebben wij opgemaakt de tweede aanmaning via e-mail al is verstuurd. Betreft factuur 27912398.

Mocht na het verlopen van de laatste sommatie de factuur niet voldaan zijn, dan wordt de factuur overgedragen aan IM Nederland, ons incassobureau. Hiervoor worden incassokosten in rekening gebracht. Met IM Nederland kunt u eventueel proberen een betalingsregeling te treffen.

Om extra kosten te voorkomen raden wij u aan om de betaling zo spoedig mogelijk te voldoen via iDeal.


Ik hoop dat we de betaling gauw ontvangen van IMNederland, zodat we je simkaart weer kunnen activeren 🙂 Laat je me weten wanneer het zover is?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Tahir,

Volgens mijn gegevens is je simkaart weer helemaal actief 🙂 Mocht je dit nog niet merken, zet dan je telefoon even uit/aan. Dan zoekt je simkaart weer naar het netwerk en krijgt hij het seintje dat de aansluiting actief is.

Ik vertrouw erop dat ik je hiermee voldoende op de hoogte heb gehouden.
Badge
jullie zijn echt raar man.

?k kreeg deze onderstaande mail van jullie en liet weten dat ik een paar weken niet de gelegenheid om onderstaande te betalen.

Dagtekening: 20-9-2014

Geachte heer Tahir Gorgen,


Onlangs kreeg je van ons de eerste herinnering dat factuur 27912398 voor je Simyo telefoonnummer nog open staat. De betalingstermijn van 14 dagen is nu ruim verstreken. Helaas staat de factuur nog open. Daarom blokkeren we je Simyo telefoonnummer .

Betaal het totaalbedrag vóór 29-9-2014 via Mijn Simyo onder het tabblad Facturen of via deze iDEAL link aan ‘Buckaroo Online Payments Services’. Buckaroo handelt de betalingen af voor Simyo en zorgt ervoor dat je betaling direct wordt verwerkt met de juiste factuur. Je kunt de factuur daarom niet handmatig betalen.

Het openstaand bedrag:

Hoofdsom : EUR  3,00
Reeds betaald : EUR  0,00
Correctie : EUR  0,00
Administratiekosten : EUR  5,00

--------------------------------------------------------------------------------

TOTAAL : EUR  8,00

-----------------------------------------------------------------------------------
ik reageer met onderstaande weer:

ik ben op vakantie en kan een maand niks betalen, omdat ik hier geen internetbankieren heb. excuses hiervoor. ik beloof al me achterstanden eind volgende maand te betalen. via me nummer kunt u checken dat ik niet meer tot dan bel of me simkaart gebruik.

verder heb ik een exclusive nummer met me geboortejaar, dus zou ik niet eens willen dat ik deze kwijtraak.

groeten Tahir
-------------------------------------------------------------

u stuurt bovenstaande mail dat ik MOET betalen.

Dat liet ik u in die gesprek ook weten..

Dus iemand die achterstand heeft laat u per telefoon weten dat ze bij een incassobureau zoals ?M Nederland moet wezen en u verteld niks over een bepaalde telefoon of adres of wat dan ook en vind dat u terecht bent (ik zet hier geen vraagteken achter want ik zoek geen chatmaatje). luister zelf maar nog een keer.

En wat is dit onderstaande dan? dit onderstaande is het vervolg van uw mail uit 20-09-2014 dus heb ik geen idee wat voor knudde werk u daar doet en wilt u weer de schuld op mij afschuiven..Betaling via bank ging niet goed dus is het mijn schuld, maar u bent knudde en dit zijn de bewijzen dus moet u het niet goed praten en doen alsof ik iets uit me duim zuig.
--------------------------------------------------------------------------------------------

Dagtekening: 29-9-2014

Geachte heer Tahir


Afgelopen weken hebben we je meerdere herinneringen gestuurd voor de betaling van factuur 27912398 voor je Simyo telefoonnummer . Je hebt je factuur nog altijd niet betaald. Daarom brengen wij je nu EUR  12,50 extra aan administratiekosten in rekening.

We vragen je dringend om het openstaande bedrag vóór 4-10-2014 via Mijn Simyo onder het tabblad Facturen of via deze iDEAL link te betalen aan Buckaroo Online Payment Services. Buckaroo handelt de betalingen af voor Simyo en zorgt ervoor dat je betaling direct wordt verwerkt met de juiste factuur. Je kunt de factuur daarom niet handmatig betalen.

Het openstaand bedrag:

Hoofdsom : EUR  3,00
Reeds betaald : EUR  0,00
Correctie : EUR  0,00
Administratiekosten : EUR  12,50

--------------------------------------------------------------------------------

TOTAAL : EUR  15,50

Let op! Voorkom overdracht incasssobureau en incassokosten
Als het bedrag voor factuur 27912398 op 4-10-2014 nog niet door ons ontvangen is, dan wordt de factuur doorgestuurd naar het incassobureau. Je moet dan de factuur én de incassokosten betalen. Drie werkdagen nadat het totaal bedrag door het incassobureau ontvangen is, wordt je simkaart automatisch gedeblokkeerd.

Dit bovenstaan heeft F Duruca in het betreffende weekend niet kunnen betalen. Het zal wel zo zijn dat we te laat (misschien een paar uur) waren met betalen en daarom gaf ik eerder aan dat het ook aan mij lag en bood ook me excuss maar u bent en bijft knudde.

Verder wil ik even aangeven dat ?M Nederland aan geeft een paar keer een brief naar het betreffende adres van me zus te hebben gestuurd en ik ben netjes gebleven en heb niet hier gezegt dat ik niks van ze ontvangen heb, want ik heb toen gelijk me zus gebeld met dat ?M zegt dat ze 2 keer eerder brieven hadden verstuurd, maar zij geeft aandat zij niks van ze heeft ontvangen.


En waarom zou ik liegen, als ik zelf weet dat mijn telefoongesprekken en ik in de gaten word gehouden. ben ik dan zo laag dat terwijl ik dit weet, ik hier ook eens ga liegen?


En die koe boven. ?kzag eerder alleen een confused smiley van hem en nu een hele tekst met dit en dat, geen idee hoe dit kan.

Maargoed, ik heb geen internet en geen zin hierin
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Tahir,

Begrijp ik uit je bovenstaande bericht dat je op mail over je factuur een reply hebt gestuurd? Dat kan niet, deze is afkomstig van een no_reply mailadres. Dat betekent dat je er niet op kunt reageren.
Dat is expres omdat alle klanten een factuurmail krijgen en vragen via de bestaande servicekanalen dienen te gaan.

Verder stuurt het incassobureau brieven et cetera naar het adres wat bij ons bekend is. Wat er daarna met de post gebeurt is geen zicht op. Dat werkt hetzelfde als wanneer jij een brief op de post doet. Zodra die in de bus ligt weet jij ook niet 100% of deze wel aankomt op het adres waar ie moet komen.

Het hele probleem begint eigenlijk al op het moment dat er niet op tijd betaald kan worden. Als er na een tijd nog steeds niet betaald wordt, wórdt een factuur overgedragen een een incassobureau. Bij ons is dat IM Nederland, maar elk bedrijf waar jij klant van bent zal een incassobureau inschakelen als er lang genoeg niet betaald wordt.

Voor nu zijn je betalingen verwerkt en ben je op 30 oktober weer gedeblokkeerd.
Badge
weetje. ik kreeg op 20-09-2014 een 2de herrinnering. ik nam de zelfde dag contact met jullie op via site. ik heb hier een simyo contact mail ook van 20-09-2014.

ik liet weten dat ik niet de gelegenheid van internetbankieren had. op 22-09-2014 blokkeerden jullie mijn simkaart. een ieder ander net zoals mij zou het niet leuk hebben gevonden. want jullie sturen een 2de herrinnerring en 2 dagen blokkeren jullie mijn sim door wat ik meedeelde.

verder gaven jullie aan dat bij nalatigheid u dit uit handen aan ?M nog wat zouden geven. Daarna krijg ik een betalingslink maar die werkt niet (kennis van mij probeerde die zondag te betalen dus kan het zijn dat ik uiterlijk zaterdag zou moeten betalen. hiervoor zei ik eerder sorry) ik bel hierover op en uiteraard ben ik zelf wel iets boos erover want het boeit jullie allemaal niet. dat idee had ik.

Maar door de telefoon hebben jullie inderdaad iets van ?m Nl gezegt maar geen plaats of telefoon ofzo en ik dacht ik krijg wel wat van hun. ?k kreeg echt niks meer. niet via mail en ook niet per post.

?k bied wel me excuses omdat ik jullie in het openbaar voor leugenaar hier heb opgemaakt. (door de telefoon onenigheid hebben is menselijk maar hier leest iedereen het:) )

Bedankt voor uw hulp hier en tewoord staan hier en werkze verder.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Tahir,

Allereerst wil ik je excuses natuurlijk aanvaarden. Hier op het forum proberen we altijd op een respectvolle manier met elkaar om te gaan :)

Het lijkt me voornamelijk te berusten op een misverstand. Gelukkig is de lucht nu geklaard 😮
Badge
Hallo, ik had toen ik een eerste herrinnering had gekregen gelijk binnen een dag via uw website u een mail gestuurd. Ik gaf aan dat ik bij terugkomst het bedrag zou betalen maar u blokkeerde geljjk me simkaart toen. En binnen enkele weken kreeg ik 3 herrinneringen.

Het is weer mis gegaan trouwens. Ik had toen dus zonder een brief van jullie kant of im Nederland en zonder een email van hun kant, toen hun dus gebeld. Ik kreeg een bankrekening nummer en maakte het door hun gevraagde bedrag samen met me zus over. Nou had ik in december en januari 2015 niet de gelegenheid van een internetverbinding. Ik zag dag ik werd afgesloten. Dus ik keek op me Simyo overzichtpagina en zeg €20 en nog iets cent. Dat open stond. Het vreemde was dat ik overal betaald 3euro zag behalve october 2014. Daar stond ook doorgestuurd duurwaarder. Maar via Buckaro kwamen we op uw betaalscherm en maakten het ggevraagde 20 euro nog wat over. Omdat ik zelf geen internet had toen, dacht ik dat het goed zou komen. Na een week begin januari belde ik uw klantenservice. Die gaf aan dat ik Juli 2014 niet zou betaald hebben en october 2014 wel. Ik bellen met Im Nederland, maar die gaf aan dat ik dus Juli wel had betaald en october niet. Via 3g moest ik ook alles checken. Maar im Nederland vind dat ik €43 moet betalen. Voor october 2014. Ik snap ook wel dat wanneer jullie iets betaald willen hebben, wij dit moeten betalen. Maar wat kan ik eraan doen? Omdat er iedere keer miscommunicatie is en ik op me overlegpagina gewoon betaald €3 overal behalve october zie, die jullie mij ook als betaald aangaven... U kunt de gesprekken als u wilt beluisteren. Ik heb ook fotos van me informatie pagina van Simyo.

Na alle problemen heb ik me nummer op een prepay over laten zetten. Ik heb nu een prepay van u en me nummer is geblokkeerd. Ik weet dat u nu na zoveel moeite, mij gaat zeggen dat october 2014 niet betaald is en me simkaart daarom is geblokkeerd.

(Bedankt nog voor uw antwoord)
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Tahir,

In je gegevens zie ik dat je hierover vandaag al een mailtje van onze klantenservice hebt gekregen.
Ik hoop dat het antwoord dat je gekregen hebt genoeg voldoening geeft.

Reageer