.

Vraag

Waar komt de afkoopsom bij opzegging vandaan?

  • 27 April 2023
  • 4 reacties
  • 86 Bekeken

Badge

Ik heb verschillende abo’s bij Simyo. Een ervan loopt af op 31 mei en die wil ik niet meer verlengen. Als ik vandaag aangeef dat ik wil opzeggen, krijg ik als reactie van simyo dat mijn abo wordt beëindigd per 27 mei maar omdat het contract nog niet is afgelopen heeft simyo een afkoopsom berekend van 8,71. Ook toen ik op 25 mei hier naar keek stond er 8,71 te betalen. Nergens wordt uitgelegd hoe ze aan dit bedrag komen. Mijn maandelijkse abobedrag is 9 euro. Ik heb geen idee waar die 8,71 vandaan komt. Je zou verwachten dat mijn afkoopsom per 27 mei is: 4/30 van 9 euro omdat er nog 4 dagen te gaan waren volgens het contract.

Iemand een idee hoe simyo bij die 8,71 komt? 


4 reacties

Hallo @cezi hier een citaat uit een reactie van oud-moderator Asma een poosje terug:

Wij kijken bij het afkopen niet naar je huidige maandkosten, maar naar wat er op je contract staan.

Hieronder een link zoals het nu opo de website van Simyo staat:

Ik wil mijn Sim Only afkopen - Simyo

Badge

dank voor de reactie maar ik begrijp hem niet; kosten in contract en huidige maandkosten zijn precies hetzelfde, namelijk 9 euro;

ik vermoed nu wat er aan de hand is! die genoemde 8,71 is niet de afkoopsom, zoals je zou verwachten, maar de kosten die ik ga betalen over de maand mei, namelijk het totale maandbedrag van 9 euro minus 1 dag (1 dag is ongeveer 0,29, oftewel het verschil tussen 9 euro en 8,71));

in die 8,71 zit dan opgesloten een afkoopsom van 4 dagen namelijk van 27 (opzegdag) mei tot 31mei (einde contract);
als mijn aanname klopt dan adviseer ik Simyo de formulering/uitleg op de site te wijzigen want nu is het een puzzle wat er wordt bedoeld met het genoemde, te betalen bedrag;

Hallo @cezi de formule is eigenlijk redelijk simpel.

Je abonnmentskosten betaal je altijd vooraf en de variabele kosten betaal je achteraf, mits die gemaakt zijn natuurlijk.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @cezi,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt.

Ik zou graag even met je mee willen kijken op je aansluiting, zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan zoek ik je aansluiting op in ons systeem.

Je uitleg klopt inderdaad! Heel erg bedankt voor je hulp @JanD 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer