.

Beantwoord

Waar komen de extra kosten op mijn factuur vandaan

  • 29 August 2013
  • 4 reacties
  • 763 Bekeken

Hallo

Bij een sim-only-abo van 3 euro krijg ik 100 eenheden. Dat staat voor 100 minuten OF smsjes. Klopt hè?

In de veelgestelde vragen staat dat een smsje normaal 1 belminuut kost en bij het instellen van een verdubbelaar nog maar de helft. Heb ik het nog steeds goed?

Afgelopen maand staat op mijn factuur: 74 minuten gebeld, 40 smsjes. Te betalen 14 euro nogwat.
In mijn berekening is 74 eenheden +40 halve eenheden = 94 eenheden. Ik begrijp dan ook niet zo goed waar de 9 euro extra op de factuur vandaan komt. Kan iemand me dat uitleggen?
icon

Beste antwoord door Natascha 30 August 2013, 10:28

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge +6
Hallo

Bij een sim-only-abo van 3 euro krijg ik 100 eenheden. Dat staat voor 100 minuten OF smsjes. Klopt hè?

In de veelgestelde vragen staat dat een smsje normaal 1 belminuut kost en bij het instellen van een verdubbelaar nog maar de helft. Heb ik het nog steeds goed?

Afgelopen maand staat op mijn factuur: 74 minuten gebeld, 40 smsjes. Te betalen 14 euro nogwat.
In mijn berekening is 74 eenheden +40 halve eenheden = 94 eenheden. Ik begrijp dan ook niet zo goed waar de 9 euro extra op de factuur vandaan komt. Kan iemand me dat uitleggen?


Hoi Sjorsss,

Welkom op het forum!
De gesprekken worden naar boven afgerond bij Simyo. Wanneer je een gesprek voert van 2 seconden dan wordt dat gesprek naar 1 gehele minuut afgerond. Je kan kiezen om 100 minuten te bellen of om 100 sms'jes te versturen. Wanneer je belt en sms't vanuit dezelfde bundel dan is het gecombineerd gebruik. Wanneer je minuten in je bundel op zijn dan vallen je sms'jes ook buiten de bundel.
Is het zo duidelijker?
Hallo

Bij een sim-only-abo van 3 euro krijg ik 100 eenheden. Dat staat voor 100 minuten OF smsjes. Klopt hè?

In de veelgestelde vragen staat dat een smsje normaal 1 belminuut kost en bij het instellen van een verdubbelaar nog maar de helft. Heb ik het nog steeds goed?

Afgelopen maand staat op mijn factuur: 74 minuten gebeld, 40 smsjes. Te betalen 14 euro nogwat.
In mijn berekening is 74 eenheden +40 halve eenheden = 94 eenheden. Ik begrijp dan ook niet zo goed waar de 9 euro extra op de factuur vandaan komt. Kan iemand me dat uitleggen?


Hoi Sjorsss,

Welkom op het forum!
De gesprekken worden naar boven afgerond bij Simyo. Wanneer je een gesprek voert van 2 seconden dan wordt dat gesprek naar 1 gehele minuut afgerond. Je kan kiezen om 100 minuten te bellen of om 100 sms'jes te versturen. Wanneer je belt en sms't vanuit dezelfde bundel dan is het gecombineerd gebruik. Wanneer je minuten in je bundel op zijn dan vallen je sms'jes ook buiten de bundel.
Is het zo duidelijker?


Dankje voor je antwoord Natascha.

Het is me nog niet duidelijk. In de afbeeldingen zie je mijn abonnement (100 eenheden + verdubbelaar) en mijn door jullie berekende verbruik (74 minuten à 1 eenheid en 40 smsjes à 1/2 eenheid). Dat is 94 eenheden en dat valt binnen mijn bundel volgens mij. Dus vanwaar de extra 9 euro?

http://i.imgur.com/0794ui5.jpg

http://i.imgur.com/3X4VBQb.jpg

Groeten, Sjorsss
Reputatie 7
Badge +9
Helaas staat op die pagina niet wat wel op de overzicht pagina staat...

Waarom kan het verbruik verschillen van mijn factuur?

Het aantal minuten in de grafieken kan verschillen van je factuur. De grafiek toont de optelsom van het aantal gebelde seconden. Het totaal aantal minuten in de grafiek kan lager zijn dan de daadwerkelijk in rekening gebrachte belminuten op je factuur. Dit komt doordat gesprekken op hele minuten naar boven worden afgerond, ook wanneer je bijv. 10 seconden belt.

Afhankelijk van of het verbruik binnen je bundel, buiten je bundel of naar andere landen en service nummers was, worden de gesprekken afgerond per minuut of per seconde.
Badge +8
Helaas staat op die pagina niet wat wel op de overzicht pagina staat...

Hoi sjorsss,

De cijfers die je bij de balkjes ziet staan, zijn niet afgerond. Tijdens de maand worden je gesprekken wel afgerond van je totale bundel afgetrokken. Dat is het verschil. Je kijkt dus het beste tijdens de maand naar je verbruik bij "Deze maand heb ik nog". Daar zijn je gesprekken afgerond van je totaal afgetrokken.
Met de sms verdubbelaar tellen je smsjes binnen de bundel als een halve eenheid. Heb je je bundel al opgebeld, en stuur je dan een sms, dan wordt die gewoon tegen buiten bundel tarief gerekend.
Het is dus handig om tijdens de maand je verbruik af en toe te bekijken. Dan weet je of je nog op schema zit :)

Is het nu iets duidelijker?

Groetjes,
Charlene

Reageer