Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Vraag over bundel aanpassen

  • 11 oktober 2012
  • 17 reacties
  • 898 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 9 reacties
Mijn abonnement loopt af op 28 oktober a.s. en ik heb nog geen nieuw tarief gekozen,
mijn abonnement is tenslotte nog niet afgelopen.
Nu zie ik tot mijn grote verbazing dat ik per 1 oktober een veel hoger tarief betaal. Lijkt
me niet logisch want mijn abonnement is nog niet afgelopen......
icon

Beste antwoord door Alex 17 oktober 2012, 14:01

Hoi Debby,



We hebben sinds kort andere bundels. Als je nu je bundels wilt aanpassen kun je niet meer voor de oude bel/internet bundels kiezen. De korting op de belbundel loopt bij jou nog tot 31/10/13. De korting op de internet bundel vervalt dus. Je betaalt dus vanaf dat moment 9,95 voor de internet bundel en 6,99 voor de belbudel. Deze bundelkosten gelden vanaf 1/11/12.



Als je wilt overstappen naar de internet bundel van 500 mb voor 7,50, zul je moeten overstappen naar een belbundel van een jaar abonnement. Deze bundel is namelijk enkel mogelijk i.c.m. een jaarabonnement.



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

17 reacties

Badge
Even een aanvulling, mijn belminuten zijn nog wel volgens het oude contract,
het internet betaal ik nu opeens de volle mep.

Ik wil dit na het aflopen van het contract overzetten naar 100 min/ 3 euro en
599 mb internet voor 7,50. Maar dat kan niet?
Badge +2
Beste Debby,

Over welke factuur heb je het? Uit onze gegevens blijkt namelijk dat je maandelijkse kosten hetzelfde zijn als altijd. De korting op de internetbundel loopt in jouw geval tot 31-10.

Groetjes,

Arie
Badge
Ik kijk bij Verbruik en doe dan bundels aanpassen. Dan zegt de site dat ik 250 belminuten heb voor 6,99. Dat klopt.
Vervolgens staat er dat ik 1Gb internet heb voor 9,95. Maar daar betaal ik dus nog de helft van tot eind van de maand als het goed
is. Geeft hij  hier niet aan maar het zal dan wel goedkomen. Als ik een factuur krijg van 11,94 klopt het.

Zal ik wel vast alles omzetten.

Maar wat moet ik doen als ik naar 500 mb wil voor 7,50? Dat kan ik namelijk niet aanklikken bij bundels aanpassen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Debby,

We hebben sinds kort andere bundels. Als je nu je bundels wilt aanpassen kun je niet meer voor de oude bel/internet bundels kiezen. De korting op de belbundel loopt bij jou nog tot 31/10/13. De korting op de internet bundel vervalt dus. Je betaalt dus vanaf dat moment 9,95 voor de internet bundel en 6,99 voor de belbudel. Deze bundelkosten gelden vanaf 1/11/12.

Als je wilt overstappen naar de internet bundel van 500 mb voor 7,50, zul je moeten overstappen naar een belbundel van een jaar abonnement. Deze bundel is namelijk enkel mogelijk i.c.m. een jaarabonnement.

Groetjes,

Alex
Badge
Ik voel me ontzettend dom maar het lukt me dus niet. Ik heb nu een jaarabonnement met 100 belminuten voor 3 euro. Vervolgens wil ik mijn internet aanpassen en krijg ik een heel wit scherm. Mijn Simyo zegt nu dat ik 1024 Mb internet hebt gekozen.....maar dat wil ik dus niet.
Ik wil 100 belmin. voor 3 euro en 500 mB Internet voor 7,50. Kan je me helpen en dit voor mij veranderen?
Badge +2
Beste Debby,

Je kan maar één wijziging per maand doorvoeren. Wij adviseren je op 01-11 in te loggen op de persoonlijke pagina. Vanaf deze datum kan je de internetbundel ook wijzigen.

Groetjes,
Arie
Badge
Dus ik moet mijn bundel aanpassen omdat hij verloopt maar ik kan niet mijn belminuten én mijn internet aanpassen? Ik hoop dat dit goed gaat komen......

Dank je wel.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Debby,

We zijn bezig om dit wel mogelijk te maken. Vanaf 1/11 kun jij in ieder geval een andere internet bundel kiezen zodat deze per 1/12 in kan gaan.

Groetjes,

Alex
Badge
Nou het verhaal was dus nog niet helemaal afgelopen..........ik vond het prima een maand langer met mijn oude internetbundel te doen,
daar kom ik ook wel overheen.

Maarrrrrrrr, nu krijg ik vanochtend een email waarin staat dat mijn internetbundel is afgesloten per 31-10-2012.

In Mijn Simyo staat dat ik gewoon 1024mb heb tot 30-11-2012.

Vanochtend werkte het internet ook nog wel gewoon dus ik hoop dat dit een administratieve fout is.

Ik heb mijn bundel inmiddels wel aangepast per 1-12, dus dat lijkt gelukt te zijn. (Eigenlijk wel grappig want iets wat je
niet hebt kan je niet aanpassen....)
Badge +2
Beste Debby,

Dit is inderdaad een administratieve fout. Je hebt momenteel nog gewoon een internetbundel van 1 GB. Ook zien we terug dat je de internetbundel per 01-12 hebt gewijzigd naar 500 MB.

Groetjes,

Arie
Badge
Ik wil nog wel even laten weten dat het allemaal goed is gekomen. Ik heb zelfs de extra kosten voor de maand november
vergoed gekregen. Super!
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor het doorgeven Debby.

Groetjes,

Alex
Badge
Begrijp ik goed dat het niet mogelijk is je bel- en internetbundel tegelijkertijd aan te passen?
Ik wil graag mijn internetbundel omlaag schroeven omdat ik er minder gebruik van maak dan gedacht en sinds deze maand geen kortingstarief meer betaal. Bundels aanpassen geeft me niet de mogelijkheid om voor een 1-jaarsoptie te kiezen (omdat ik nu aan een flexibel abonnement zit, denk ik), maar als ik mijn belbundel wil aanpassen dan geeft 'ie aan dat ik als extra optie een internetbundel heb die duurder is dan degene die ik wil.

Sowieso klopt de informatie op Bundels aanpassen niet met mijn factuur: er staat dat ik een bundel van 250 minuten voor het kortingstarief van 6,99 heb. Maar op de laatste factuur staat gewoon 9,99 voor 'Simyo geregeld'. 

Kan ik hier duidelijkheid over krijgen?
Badge +1
Als je je bel bundel en je internetbundel wilt wijzigen moet dit dus in 2 keer. Dat betekent dus 2x 14,95 euro aansluitkosten betalen?
Reputatie 5
Badge +10
Begrijp ik goed dat het niet mogelijk is je bel- en internetbundel tegelijkertijd aan te passen?
Ik wil graag mijn internetbundel omlaag schroeven omdat ik er minder gebruik van maak dan gedacht en sinds deze maand geen kortingstarief meer betaal. Bundels aanpassen geeft me niet de mogelijkheid om voor een 1-jaarsoptie te kiezen (omdat ik nu aan een flexibel abonnement zit, denk ik), maar als ik mijn belbundel wil aanpassen dan geeft 'ie aan dat ik als extra optie een internetbundel heb die duurder is dan degene die ik wil.

Sowieso klopt de informatie op Bundels aanpassen niet met mijn factuur: er staat dat ik een bundel van 250 minuten voor het kortingstarief van 6,99 heb. Maar op de laatste factuur staat gewoon 9,99 voor 'Simyo geregeld'.

Kan ik hier duidelijkheid over krijgen?


Welkom op het forum reinouts,

Ik heb je factuur even bekeken. Ik zie dat je wel gewoon 3 euro korting hebt gekregen op je belbundel Simyo Geregeld. Je kunt dit terug vinden onder het kopje 'kortingen en verrekeningen'.

Mocht het niet mogelijk zijn om je beide bundels aan te passen, kan je dan even laten weten welke aanpassingen je precies wilt doorvoeren? Op dit moment betaal jij nog het oude tarief (€ 9,95) voor een 1GB bundel. Je hoeft dus niet naar een jaar abonnement, maar in jouw geval is het alleen voordeliger als je een internet bundel van 200 MB neemt.

Groetjes,

Alex

Als je je bel bundel en je internetbundel wilt wijzigen moet dit dus in 2 keer. Dat betekent dus 2x 14,95 euro aansluitkosten betalen?

Hoi Martha,

Het aanpassen van je bel of internet bundel is kosteloos.

Groetjes,

Alex
Badge
Bedankt voor het antwoord. Gezien mijn dataverbruik kies ik dan toch voor een bundel van 200MB.
Badge +6
Hoi Reinouts,

In het systeem zie ik dat je internetbundel hebt gewijzigd naar 200MB per maand voor €5,-. Deze zal ingaan op 1 februari.

Reageer