.

Beantwoord

Voor de tweede keer veel MB's binnen een paar seconden kwijt. Hoe kan dit?


Badge
Beste Simyo,

Tot mijn spijt moet ik constateren dat er voor de tweede keer een hoop MB's verdwijnen binnen een paar seconde.
Waar ik vorige keer een rekening gepresenteerd kreeg van meer dan 100 euro (waar jullie coulant mee zijn omgegaan) valt het nu gelukkig mee omdat ik nog wat MB's had staan. Die stonden er nog om de maand door te komen, maar dat gaat nu helaas niet meer. Daarbij kost het mij ook nog bijna 6 euro extra.

Wat ik heel vervelend vind is dat die MB's zomaar verdwijnen. Ik zat vandaag in de auto, wanneer ik een sms krijg. Auto aan de kant gezet, Simyo: je ben door je internet heen! Mijn internet heeft daarvoor bijna heel de middag uitgestaan omdat ik op het voetbal veld stond!!! Ik heb mijn internet daarna aangezet tegen avond, net voor het instappen om heel even mn appjes te checken. Niks aan de hand, niks bijzonders en geen melding. Tot ik dus onderweg was. Gewoon 500mb's die verdwijnen als sneeuw voor de zon terwijl ik niks anders dan mijn appjes lees.

Ik ben heel tevreden over jullie bundels, bereik en klantenservice. Waar ik echter geen zin meer in heb is elk jaar een topic aan te moeten maken omdat mijn bundel word leeggetrokken zonder dat ik daar zelf plezier van heb. Zo hebben goedkope bundels geen nut.

En ja, ik snap dat ik kan instellen dat er na 1000mb er geen extra kosten gemaakt kunnen worden. Maar daar wil ik niet aan vast zitten. Soms heb ik internet nodig, ook buiten mn bundel. Dan heb ik dat er voor over. Maar betaal deze maand gewoon weer voor Jan met de korte achternaam. ERG JAMMER!

Graag je reactie.

Met vriendelijke groet,
Ties Reijne
icon

Beste antwoord door Ray 28 May 2017, 01:24

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Heb je de vorige keer uitgezocht waar de MBs heen zijn gegaan? Of anderszins iets gedaan om te voorkomen dat dit een tweede keer gebeurt?
Badge
Heb je de vorige keer uitgezocht waar de MBs heen zijn gegaan? Of anderszins iets gedaan om te voorkomen dat dit een tweede keer gebeurt?

Hoi Wim,

Dat kun je zien in mijn vorige topic. Als je dat leest dan kom je er achter dat het voor iedereen een raadsel was waar die MB's heen zijn gegaan.

Aan de hand van de tips van de vorige keer heb ik geprobeerd uit te zoeken waar de MB's deze keer gebleven zijn en let ik nog meer op mijn MB's. (belminuten is een ander verhaal :$) Anyhoe, ik ben niet op het forum voor mijn plezier, no offence though.

Er gaat een gezegde over een ezel en een steen, ik stoot me nu dus wel 2x aan dezelfde steen. Ik kan je gerust stellen, tot een derde keer komt het niet. De portomenee is niet oneindig.

Toch bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,
Ties Reijne
Die MB's verdwijnen niet zomaar. Een instelling in jouw telefoon geeft die mogelijkheid. Dit kan zijn het synchroniseren, updaten apps of zelfs updates telefoon software.

Advies uit je andere topic opgevolgd om bijvoorbeeld Watchdog te installeren? Hiermee kun je precies welke app hoeveel verbruikt. Want dan kun je dat nu terugvinden. Feit is wel dat het verbruikt is en jij kan als enige zien waaraan.
Badge
Die MB's verdwijnen niet zomaar. Een instelling in jouw telefoon geeft die mogelijkheid. Dit kan zijn het synchroniseren, updaten apps of zelfs updates telefoon software.

Advies uit je andere topic opgevolgd om bijvoorbeeld Watchdog te installeren? Hiermee kun je precies welke app hoeveel verbruikt. Want dan kun je dat nu terugvinden. Feit is wel dat het verbruikt is en jij kan als enige zien waaraan.


Er is niks geupdate. Ik weet niet waar de MB's naartoe gaan. Best een uitdaging om binnen een paar minuten 500mb er doorheen te douwen, als ik het probeer lukt het niet.

Nogmaals, als ik het zou weten zou ik hier niet zijn.
Ik / we proberen enkel te helpen om er voor jouw achter te komen waardoor het gebeurt.

Op de vraag of je eerdere adviezen hebt opgevolgd reageer je niet. Hoeft niet, moet je zelf weten, maar als je na de vorige keer bijvoorbeeld Watchdog had geïnstalleerd had je het nu wel geweten.

Het zijn geregistreerde MB's wat wil zeggen dat het verbruik er is geweest.

Ik neem een koud drankie.. Wens je succes..
Badge
Ik / we proberen enkel te helpen om er voor jouw achter te komen waardoor het gebeurt.

Op de vraag of je eerdere adviezen hebt opgevolgd reageer je niet. Hoeft niet, moet je zelf weten, maar als je na de vorige keer bijvoorbeeld Watchdog had geïnstalleerd had je het nu wel geweten.

Het zijn geregistreerde MB's wat wil zeggen dat het verbruik er is geweest.

Ik neem een koud drankie.. Wens je succes..


Die app heb ik geïnstalleerd maar met het in het gebruik nemen van mijn nieuwe telefoon met meer terug geïnstalleerd.

Vind het alleen bizar dat ik ineens 500mb mis. Dat heb ik er niet aan verbruikt.
Je zegt nieuwe telefoon, kan dat de verklaring zijn? Updates bij in gebruikname?
Badge
nee heb hem al sinds het begin van 2017
Dan toch een vraag...zie je verschil in wat er is gebruikt bij gegevensgebruik EN 3G watchdog?
Badge
staat er niet op?
Het kan iets anders worden genoemd...geen idee welke telefoon je hebt.
Badge
die app staat er niet op?
Geen app.. Kijk bij eens bij instellingen, staat daar iets dergelijks? Bijvoorbeeld datagebruik.
Badge
nein
Welke telefoon heb je?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ties Reijne,

Ik vind het ontzettend vervelend dat er zoveel internet is verbruikt binnen een korte periode. Het is begrijpelijk dat jij je afvraagt wat er precies aan de hand is.

Helaas registreren wij alleen hoeveel MB's je verbruikt en kunnen wij wegens je eigen privacy niet inzien wat er is verbruikt. Gelukkig zou je dit wel kunnen achterhalen op je eigen telefoon. De meeste telefoons beschikken namelijk over een ingebouwde verbruiksmeter. Kun je ons laten weten welk toestel je in gebruik hebt?

Ik snap heel goed dat jij alleen je appjes wilde bekijken, maar het is belangrijk om te weten dat internetverbruik op verschillende manier kan plaatsvinden. Je telefoon kan internet tot stand brengen als je internet via je browser, zelf appt of een e-mail stuurt. Zolang je internet niet is geblokkeerd, kan je telefoon een internetverbinding tot stand brengen zonder dat jij hier iets voor hoeft te doen. Denk hierbij aan een update van applicaties, apps en e-mails ontvangen.

Zolang je internet voor bepaalde applicaties, of automatisch updates niet is geblokkeerd, blijft het dus voor al je applicaties mogelijk om zonder jouw toestemming internet te verbruiken. Het beste wat je kunt doen is de instellingen van je telefoon nalopen. Meer tips hierover kun je vinden op deze blog.

Laat je ons weten of het lukt zo?

@ Wiimj, Friesian en Ray, bedankt! :D

Groetjes,
Asma

Reageer