Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Voor de tweede keer veel MB's binnen een paar seconden kwijt. Hoe kan dit?


Badge
Beste Simyo,

Tot mijn spijt moet ik constateren dat er voor de tweede keer een hoop MB's verdwijnen binnen een paar seconde.
Waar ik vorige keer een rekening gepresenteerd kreeg van meer dan 100 euro (waar jullie coulant mee zijn omgegaan) valt het nu gelukkig mee omdat ik nog wat MB's had staan. Die stonden er nog om de maand door te komen, maar dat gaat nu helaas niet meer. Daarbij kost het mij ook nog bijna 6 euro extra.

Wat ik heel vervelend vind is dat die MB's zomaar verdwijnen. Ik zat vandaag in de auto, wanneer ik een sms krijg. Auto aan de kant gezet, Simyo: je ben door je internet heen! Mijn internet heeft daarvoor bijna heel de middag uitgestaan omdat ik op het voetbal veld stond!!! Ik heb mijn internet daarna aangezet tegen avond, net voor het instappen om heel even mn appjes te checken. Niks aan de hand, niks bijzonders en geen melding. Tot ik dus onderweg was. Gewoon 500mb's die verdwijnen als sneeuw voor de zon terwijl ik niks anders dan mijn appjes lees.

Ik ben heel tevreden over jullie bundels, bereik en klantenservice. Waar ik echter geen zin meer in heb is elk jaar een topic aan te moeten maken omdat mijn bundel word leeggetrokken zonder dat ik daar zelf plezier van heb. Zo hebben goedkope bundels geen nut.

En ja, ik snap dat ik kan instellen dat er na 1000mb er geen extra kosten gemaakt kunnen worden. Maar daar wil ik niet aan vast zitten. Soms heb ik internet nodig, ook buiten mn bundel. Dan heb ik dat er voor over. Maar betaal deze maand gewoon weer voor Jan met de korte achternaam. ERG JAMMER!

Graag je reactie.

Met vriendelijke groet,
Ties Reijne
icon

Beste antwoord door Ray 28 mei 2017, 01:24

Die MB's verdwijnen niet zomaar. Een instelling in jouw telefoon geeft die mogelijkheid. Dit kan zijn het synchroniseren, updaten apps of zelfs updates telefoon software.



Advies uit je andere topic opgevolgd om bijvoorbeeld Watchdog te installeren? Hiermee kun je precies welke app hoeveel verbruikt. Want dan kun je dat nu terugvinden. Feit is wel dat het verbruikt is en jij kan als enige zien waaraan.
Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Heb je de vorige keer uitgezocht waar de MBs heen zijn gegaan? Of anderszins iets gedaan om te voorkomen dat dit een tweede keer gebeurt?
Badge
Heb je de vorige keer uitgezocht waar de MBs heen zijn gegaan? Of anderszins iets gedaan om te voorkomen dat dit een tweede keer gebeurt?

Hoi Wim,

Dat kun je zien in mijn vorige topic. Als je dat leest dan kom je er achter dat het voor iedereen een raadsel was waar die MB's heen zijn gegaan.

Aan de hand van de tips van de vorige keer heb ik geprobeerd uit te zoeken waar de MB's deze keer gebleven zijn en let ik nog meer op mijn MB's. (belminuten is een ander verhaal :$) Anyhoe, ik ben niet op het forum voor mijn plezier, no offence though.

Er gaat een gezegde over een ezel en een steen, ik stoot me nu dus wel 2x aan dezelfde steen. Ik kan je gerust stellen, tot een derde keer komt het niet. De portomenee is niet oneindig.

Toch bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,
Ties Reijne
Reputatie 7
Die MB's verdwijnen niet zomaar. Een instelling in jouw telefoon geeft die mogelijkheid. Dit kan zijn het synchroniseren, updaten apps of zelfs updates telefoon software.

Advies uit je andere topic opgevolgd om bijvoorbeeld Watchdog te installeren? Hiermee kun je precies welke app hoeveel verbruikt. Want dan kun je dat nu terugvinden. Feit is wel dat het verbruikt is en jij kan als enige zien waaraan.
Badge
Die MB's verdwijnen niet zomaar. Een instelling in jouw telefoon geeft die mogelijkheid. Dit kan zijn het synchroniseren, updaten apps of zelfs updates telefoon software.

Advies uit je andere topic opgevolgd om bijvoorbeeld Watchdog te installeren? Hiermee kun je precies welke app hoeveel verbruikt. Want dan kun je dat nu terugvinden. Feit is wel dat het verbruikt is en jij kan als enige zien waaraan.


Er is niks geupdate. Ik weet niet waar de MB's naartoe gaan. Best een uitdaging om binnen een paar minuten 500mb er doorheen te douwen, als ik het probeer lukt het niet.

Nogmaals, als ik het zou weten zou ik hier niet zijn.
Reputatie 7
Ik / we proberen enkel te helpen om er voor jouw achter te komen waardoor het gebeurt.

Op de vraag of je eerdere adviezen hebt opgevolgd reageer je niet. Hoeft niet, moet je zelf weten, maar als je na de vorige keer bijvoorbeeld Watchdog had geïnstalleerd had je het nu wel geweten.

Het zijn geregistreerde MB's wat wil zeggen dat het verbruik er is geweest.

Ik neem een koud drankie.. Wens je succes..
Badge
Ik / we proberen enkel te helpen om er voor jouw achter te komen waardoor het gebeurt.

Op de vraag of je eerdere adviezen hebt opgevolgd reageer je niet. Hoeft niet, moet je zelf weten, maar als je na de vorige keer bijvoorbeeld Watchdog had geïnstalleerd had je het nu wel geweten.

Het zijn geregistreerde MB's wat wil zeggen dat het verbruik er is geweest.

Ik neem een koud drankie.. Wens je succes..


Die app heb ik geïnstalleerd maar met het in het gebruik nemen van mijn nieuwe telefoon met meer terug geïnstalleerd.

Vind het alleen bizar dat ik ineens 500mb mis. Dat heb ik er niet aan verbruikt.
Je zegt nieuwe telefoon, kan dat de verklaring zijn? Updates bij in gebruikname?
Badge
nee heb hem al sinds het begin van 2017
Dan toch een vraag...zie je verschil in wat er is gebruikt bij gegevensgebruik EN 3G watchdog?
Badge
staat er niet op?
Het kan iets anders worden genoemd...geen idee welke telefoon je hebt.
Badge
die app staat er niet op?
Geen app.. Kijk bij eens bij instellingen, staat daar iets dergelijks? Bijvoorbeeld datagebruik.
Badge
nein
Reputatie 7
Welke telefoon heb je?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ties Reijne,

Ik vind het ontzettend vervelend dat er zoveel internet is verbruikt binnen een korte periode. Het is begrijpelijk dat jij je afvraagt wat er precies aan de hand is.

Helaas registreren wij alleen hoeveel MB's je verbruikt en kunnen wij wegens je eigen privacy niet inzien wat er is verbruikt. Gelukkig zou je dit wel kunnen achterhalen op je eigen telefoon. De meeste telefoons beschikken namelijk over een ingebouwde verbruiksmeter. Kun je ons laten weten welk toestel je in gebruik hebt?

Ik snap heel goed dat jij alleen je appjes wilde bekijken, maar het is belangrijk om te weten dat internetverbruik op verschillende manier kan plaatsvinden. Je telefoon kan internet tot stand brengen als je internet via je browser, zelf appt of een e-mail stuurt. Zolang je internet niet is geblokkeerd, kan je telefoon een internetverbinding tot stand brengen zonder dat jij hier iets voor hoeft te doen. Denk hierbij aan een update van applicaties, apps en e-mails ontvangen.

Zolang je internet voor bepaalde applicaties, of automatisch updates niet is geblokkeerd, blijft het dus voor al je applicaties mogelijk om zonder jouw toestemming internet te verbruiken. Het beste wat je kunt doen is de instellingen van je telefoon nalopen. Meer tips hierover kun je vinden op deze blog.

Laat je ons weten of het lukt zo?

@ Wiimj, Friesian en Ray, bedankt! :D

Groetjes,
Asma

Reageer