.

Beantwoord

verlengde actieprijzen?

  • 23 August 2012
  • 7 reacties
  • 542 Bekeken

Badge
Hoi,

In juli kreeg ik van jullie een mailtje dat mijn actieprijzen werden verlengd.  In de mail staat o.a.: "Activeer een bundel naar keuze en je internet weer tegen actieprijzen!" Op de pagina waar je je bundels kunt veranderen zie ik de actietarieven staan bij mijn bel en internetbundel. Ik kon me niet opnieuw aanmelden voor dezelfde bundels, dus ik ging er vanuit dat ik zo automatisch weer korting zou krijgen op mijn bundels. Toch zie ik op mijn laatste factuur dat ik meer betaal dan het actietarief. Hoe kan dit?

Groeten,
Koen
icon

Beste antwoord door Alex 25 August 2012, 12:13

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Koen,

Ik zie dat de korting op de belbundel nog steeds wordt toegepast. Je vaste abonnementskosten liggen ook niet hoger dan de voorgaande maanden. Kan je aangeven waar je precies dat je meer betaalt?

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi,

Ik zou volgens de bundelpagina €15 horen te betalen, ik betaal echter €17,50. Het verschil zit hem in de korting op de internetbundel die na de eerste zes maanden verlopen was maar nu dus weer verrekend hoort te worden!

Koen
Reputatie 5
Badge +10
Hoi koenjo,

In de email staat juist aangegeven dat je als bestaande klant ook weer gebruik kunt maken van korting op een internet bundel. Dit gaat echter niet automatisch. Je kunt dan een internet bundel wijzigen of aanvragen via je persoonlijke pagina. De korting op de belbundel wordt wel automatisch verlengd. Jij kan dus nu alsnog gebruik maken van korting op een internet bundel door je internet bundel te wijzigen.

Groetjes,

Alex
Badge
Ja dat snap ik Alex, maar zoals gezegd kan ik me niet opnieuw voor mijn huidige bundel aanmelden! Ik moet dus eerst een maand lang een andere bundel gebruiken (voor mij te hoog of te laag) en kan daarna pas weer mijn huidige bundel selecteren waarvoor ik dan nog 5 maanden het kortingstarief krijg. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Koen
Reputatie 5
Badge +10
Hoi koenjo,

We bieden klanten voor een bepaalde periode een korting aan. Onder deze voorwaarden sluiten klanten ook hun abonnement af. Door de actieprijs te verlengen hopen we natuurlijk dat klanten langer bij Simyo zullen blijven. De korting op de internet bundel wordt niet automatisch verlengd. In de email worden klanten er op gewezen dat ze als bestaande klant ook gebruik kunnen maken van de kortingen. In jouw geval moet je inderdaad 2 keer wijzigen. Voor sommige klanten hoeft dit niet.

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Alex,

Nu wordt het helemaal mooi. Ik heb gedaan wat je zei, ook al was ik het daar helemaal niet mee eens, maargoed het moest maar om weer korting te krijgen. Ik heb mijn internet abonnement gewijzigd, maar ik moest uiteraard wachten tot de volgende maand voordat deze actief werd en ik hem opnieuw terug zou kunnen wijzigen om de actiekorting weer te ontvangen. Vandaag is het 1 oktober, wat betekent dat mijn gewijzigde internetabonnement net in is gegaan en ik wilde deze direct weer terugveranderen naar het abonnement wat ik eerst had om zo voglende maand weer actiekorting te ontvangen op mijn bundel.
Maar wat zie ik tot mijn grote verbazing en frustratie! Jullie hebben de pagina waar je je bundels kunt aanpassen zo veranderd dat er helemaal niets meer van actiekorting te kiezen is, tenzij je kiest voor een jaar. Maar ik zit niet te wachten op een abonnement waar ik een jaar aan vast zit. Ik ben bij simyo gegaan (en gebleven!) omdat ik het zo fijn vond dat je per maand kon wijzigen en opzeggen en vanwege de actiekorting die het abonnement voordelig maakte.

Kortom, ik heb tegen mijn zin in je advies gevolgd en zit nu een maand vast aan een bundel die ik niet wil. En in de tijd die ik moest wachten hebben jullie de voorwaarden veranderd waardoor ik nu de dupe ben.
Ik vind dit  zeer onprofessioneel en onklantvriendelijk en het lijkt mij op zijn minst redelijk dat jullie mij tegemoet komen waardoor ik weer mijn actiekorting kan ontvangen zoals beloofd. 

Graag ontvang ik een reactie van je.

Groeten,
Koen
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Koen,

Op het moment van mijn reactie, was hier voor mij niet bekend dat er nieuwe bundels aangeboden zouden worden. Ik had je hier niet op kunnen attenderen. Ik heb slechts geprobeerd proactief mee te denken zodat jij toch je korting zou kunnen krijgen. Ik kan helaas geen oude internet bundels meer activeren. Ik heb je een privé bericht gestuurd met een oplossing, want ik kan me voorstellen dat dit wat ongelukkig uit komt.

Groetjes,

Alex

Reageer