.

Beantwoord

Verkeerd bedrag afgeschreven


Badge
Hallo,

Ik betaal 13 euro per maand voor 1000 MB internet en 100 bel/sms, maar op mijn factuur staat dat ik 14.06 euro moet betalen.
Al ga ik kijken bij mijn verbruik voor April staat er: 60 minuten gebeld, 25 smsjes verstuurd = 85 totaal ( 15 bel/sms ) over.
Ook heb in in April 431 MB verbruikt dus boven me MB's zit ik niet. Waarom heb ik voor een gesprek BINNEN Nederland, 1.06 euro betaald terwijl ik gewoon belminuten over heb?
Ik hoop dat ik dit geld terug krijg, en dat dit niet vaker gaat gebeuren.


Martijn de Zeeuw
icon

Beste antwoord door Natascha 20 May 2013, 11:45

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Wat voor soort nummer heb je gebeld, omdat niet alle nummers van je bundel afgaan. Service nummers vallen bijvoorbeeld buiten de bundel.
Badge
Gewoon allemaal 06 nummers. Geen buitenlandse nummers of iets. Beetje raar dus
Reputatie 3
Badge +9
Dan zal je even moeten wachten tot een moderator hierop antwoord omdat deze inzicht heeft in jou verbruik.
Badge +6
Hallo,

Ik betaal 13 euro per maand voor 1000 MB internet en 100 bel/sms, maar op mijn factuur staat dat ik 14.06 euro moet betalen.
Al ga ik kijken bij mijn verbruik voor April staat er: 60 minuten gebeld, 25 smsjes verstuurd = 85 totaal ( 15 bel/sms ) over.
Ook heb in in April 431 MB verbruikt dus boven me MB's zit ik niet. Waarom heb ik voor een gesprek BINNEN Nederland, 1.06 euro betaald terwijl ik gewoon belminuten over heb?
Ik hoop dat ik dit geld terug krijg, en dat dit niet vaker gaat gebeuren.


Martijn de Zeeuw


Hoi Martijn-dezeeuw,

Ik heb je verbruik bekeken en ik zie dat jij voornamelijk korte gesprekken hebt. Alle gesprekken worden naar boven afgerond naar volledige minuten. Daarnaar stuur je vanuit je belbundel ook je sms'jes en deze tellen ook mee voor het aantal minuten dat je nog hebt om te kunnen bellen. Het gesprek dat je hebt gevoerd is afgerond naar 13 minuten en toen was je over je belbundel heen dat is de reden dat het gesprek in rekening is gebracht.

@ Martijn® bedankt voor het meedenken.
Badge
Hoi natascha,

Waarom wordt dit dan niet duidelijk op mijn verbruik getoont op de website, want er stond duidelijk nog 15 bel/sms minuten over had. Zo kan ik toch niet zien hoeveel smsjes ik nog kan sturen of hoeveel minuten ik nog kan bellen?
Reputatie 3
Badge +9
Beste Martijn. Het verbruik op de simyo website en sinds kort ook op de app kan tot 3 dagen achter lopen. In de regel is dit wel minder c.a. 1 dag. Maar het kan goed zijn dat bij jou check de bundel al op was. Dus je zult het zelf ook moeten gaan bijhouden om dit in de toekomst te voorkomen.

Tip! Gebruik apps om een meer realtime overzicht te hebben.
Badge
Persoonlijk vind ik dit een slechte zaak. Ik vind niet dat simyo het kan maken dat het overzicht achterloopt. Het hoort actief te zijn zodat je op elk moment kan zien wat je nog kan gebruiken. Hier kan je de fout in gaan en kunnen je kosten hoog oplopen. Ik hoop dat er wel aan gewerkt wordt want ik wil niet dat dit elke maand zo gaat.
Badge
En als mijn bundel eventueel op zou zijn. Zou dit toch aangegeven moeten worden?
Badge +6
Hoi natascha,

Waarom wordt dit dan niet duidelijk op mijn verbruik getoont op de website, want er stond duidelijk nog 15 bel/sms minuten over had. Zo kan ik toch niet zien hoeveel smsjes ik nog kan sturen of hoeveel minuten ik nog kan bellen?


Hoi Martijn-dezeeuw,

Zoals Martijn® ook aangeeft wordt het verbruik op de persoonlijke pagina en op de app van Simyo met een vertraging verwerkt.
Door regelmatig je persoonlijke pagina kan je zien hoeveel minuten je nog over hebt tot het einde van de maand. Wanner jij gaat kijken op je persoonlijke pagina nadat je een lange gesprek hebt gevoerd dan is dat nog niet verwerkt. Het is niet mogelijk om verbruik realtime te verwerken op je persoonlijke pagina.

Simyo geeft geen melding wanneer je bundel op is. Wellicht kan Martijn® je adviseren welke app het beste is om je verbruik te kunnen bekijken.

@ Martijn® bedankt voor het meedenken.
Reputatie 3
Badge +9
De melding komt alleen bij internet verbruik bij 75% en bij 100% (dacht ik)

Beste martijn-dezeeuw, welke telefoon en OS heb je. Wellicht kan ik je dan adviseren.
Badge +6
De melding komt alleen bij internet verbruik bij 75% en bij 100% (dacht ik)

Beste martijn-dezeeuw, welke telefoon en OS heb je. Wellicht kan ik je dan adviseren.


Hoi Martijn®,

De melding is inderdaad alleen bij internet verbruik bij 75% en 100%. Voor de belbundel geeft Simyo geen melding.
Badge
Toch vind ik het raar, want ik had nog 15 sms/bel minuten over, en je zegt tegen mij dat het laatste gesprek afgerond is naar 13 minuten. Dan zou ik er nog 2 over moeten hebben?
Badge
De melding komt alleen bij internet verbruik bij 75% en bij 100% (dacht ik)

Beste martijn-dezeeuw, welke telefoon en OS heb je. Wellicht kan ik je dan adviseren.


Samsung galaxy S2 android 4.1.2
Badge +8
Toch vind ik het raar, want ik had nog 15 sms/bel minuten over, en je zegt tegen mij dat het laatste gesprek afgerond is naar 13 minuten. Dan zou ik er nog 2 over moeten hebben?

Hoi Martijn-dezeeuw,

Ik weet natuurlijk niet wanneer jij je overgebleven minuten voor het laatst hebt bekeken, dat je 15 zag staan.
Ik kan je alleen de tip meegeven dat er een datum en tijd bijstaat, waarop het voor het laatst is bijgewerkt. En meestal kun je met de oproepgeschiedenis en verzonden smsjes op je telefoon, wel achterhalen of er daarna nog wat verbruikt is.

Groetjes,
Charlene

Reageer