.

Beantwoord

Verbruikskosten terwijl ik binnen me bundel blijft?

  • 26 October 2013
  • 11 reacties
  • 6409 Bekeken

Badge
Ik bel of internet nooit buiten me bundel alleen ik zie ineens bij me verbruikskosten dat ik 0,38ct moet betalen voor gesprekken naar mobiele nummers. Alle nummers die op een rij staan, sta er 0,00ct bij en dan juist de onderste staat 0,07ct hoe kan dat? Want dat is namelijk ook gewoon een mobiele nummer.
en dat is dus ook zo het geval bellen naar vaste nummers staat ook de laatste nummer huistelefoon nummer met een bedrag erachter?

Dat is toch gewoon binnen je bundel? 

Ik hoor het graag
icon

Beste antwoord door Natascha 28 October 2013, 12:15

Bekijk originele reactie

11 reacties

Ook ik zag tot mijn verbazing dat ik meer moet betalen dan de gebruikelijke 6 euro voor 200 minuten. Het gaat maar om een paar cent en daar gaat het me niet om. Als ik volgens de verbruiksgegevens hier op de site slechts 186 eenheden gebruik (bellen en sms'en) kan de rekening toch niet hoger uitvallen dan 6 euro.
Graag duidelijkheid hierover.
Ik heb een zeer vergelijkbare situatie. Ook ik ben binnen mijn bundel gebleven qua aantal minuten en sms'jes (196 belminuten verbruikt en 2 smsjes bij een bundel van 200) maar moet toch betalen voor gebruikskosten van 'Gesprekken naar mobiele nummers', 'Gesprekken naar simyo klanten' en voor 'Gesprekken naar vaste nummers'. 
Ik begrijp dat ik dien te betalen voor gesprekken gevoerd vanuit het buitenland en voor service nummers ed maar weet iemand waarom ik hiervoor moet betalen?
Badge +6
Ik bel of internet nooit buiten me bundel alleen ik zie ineens bij me verbruikskosten dat ik 0,38ct moet betalen voor gesprekken naar mobiele nummers. Alle nummers die op een rij staan, sta er 0,00ct bij en dan juist de onderste staat 0,07ct hoe kan dat? Want dat is namelijk ook gewoon een mobiele nummer.
en dat is dus ook zo het geval bellen naar vaste nummers staat ook de laatste nummer huistelefoon nummer met een bedrag erachter?

Dat is toch gewoon binnen je bundel? 

Ik hoor het graag


Hoi Lovely87,

Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem dat je later in de maand klant bent geworden en daardoor heb je minder minuten gekregen tot het einde van de maand. Alle gesprekken worden bij Simyo naar boven afgerond. Een gesprek van 4 seconden wordt afgerond naar een gehele minuut. Elke 1ste van de maand ontvangen je nieuwe minuten/mb's.
Badge +6
Ook ik zag tot mijn verbazing dat ik meer moet betalen dan de gebruikelijke 6 euro voor 200 minuten. Het gaat maar om een paar cent en daar gaat het me niet om. Als ik volgens de verbruiksgegevens hier op de site slechts 186 eenheden gebruik (bellen en sms'en) kan de rekening toch niet hoger uitvallen dan 6 euro.
Graag duidelijkheid hierover.


Hoi Diapason,

Alle gesprekken worden bij Simyo naar gehele minuten afgerond. Toen je laatste gesprek werd verwerkt had je nog minuten over en is er 2 cent buiten de bundel gerekend. Dat is de reden dat je 2 cent verbruikskosten hebt.
Badge +6
Ik heb een zeer vergelijkbare situatie. Ook ik ben binnen mijn bundel gebleven qua aantal minuten en sms'jes (196 belminuten verbruikt en 2 smsjes bij een bundel van 200) maar moet toch betalen voor gebruikskosten van 'Gesprekken naar mobiele nummers', 'Gesprekken naar simyo klanten' en voor 'Gesprekken naar vaste nummers'. 
Ik begrijp dat ik dien te betalen voor gesprekken gevoerd vanuit het buitenland en voor service nummers ed maar weet iemand waarom ik hiervoor moet betalen?


Hoi Geutjes,

Welkom op het forum!
Ik heb de factuur van de maand september voor je bekeken. Ik zie dat je buiten je bundel bent gegaan met het internet voor €3,20 en voor 22 cent hebt betaald voor een 0900 nummer. Dat is de reden je buiten bundel kosten ziet op je factuur.
Verbruiksoverzicht misleidend

Ik vind dat de weergave van het verbruik op mijn Simyo misleidend is.
Ik kan niet bijhouden elk gesprek op hele minuten te gaan afronden,
Een actuele weergave van de factuurbetaling in het gebruik moet zichtbaar zijn op Mijn simyo.

M.i. gaan veel mensen bijbetalen omdat ze uitgaan van de onjuiste weergave van Mijn Simyo
Ik kijk regelmatig om Mijn Simyo of ik binnen de bundel blijf, toch moet ik soms bijbetalen.

mijn verzoek is een actuele/ reële weergave van de kosten
m vr gr Jos de Haan
06-xxxxxxxx
Badge +8
Verbruiksoverzicht misleidend

Ik vind dat de weergave van het verbruik op mijn Simyo misleidend is.
Ik kan niet bijhouden elk gesprek op hele minuten te gaan afronden,
Een actuele weergave van de factuurbetaling in het gebruik moet zichtbaar zijn op Mijn simyo.

M.i. gaan veel mensen bijbetalen omdat ze uitgaan van de onjuiste weergave van Mijn Simyo
Ik kijk regelmatig om Mijn Simyo of ik binnen de bundel blijf, toch moet ik soms bijbetalen.

mijn verzoek is een actuele/ reële weergave van de kosten
m vr gr Jos de Haan
06-xxxxxxxx


Hoi Jos de Haan,

Wanneer je inlogt op Mijn Simyo zie je staan hoeveel minuten/smsjes MB's je nog over hebt die maand. Daar zijn de gesprekken afgerond van afgetrokken. Hoe het kan komen dat je ziet dat je nog over hebt, en er dan toch overheen gaat, heeft te maken met de vertraging van de verwerking van de verbruiksgegevens. Die krijgen we niet Real time binnen. Onder je tegoed staat vermeld wanneer de laatste update is geweest.
Nauwkeuriger dan dit kunnen we het op dit moment niet weergeven. Maar wat u ziet staan, is dus daadwerkelijk wat u nog hebt, gevoerde gesprekken zijn daar afgerond afgetrokken.

Groetjes, Charlene
Verbruiksoverzicht misleidend

Ik vind dat de weergave van het verbruik op mijn Simyo misleidend is.
Ik kan niet bijhouden elk gesprek op hele minuten te gaan afronden,
Een actuele weergave van de factuurbetaling in het gebruik moet zichtbaar zijn op Mijn simyo.

M.i. gaan veel mensen bijbetalen omdat ze uitgaan van de onjuiste weergave van Mijn Simyo
Ik kijk regelmatig om Mijn Simyo of ik binnen de bundel blijf, toch moet ik soms bijbetalen.

mijn verzoek is een actuele/ reële weergave van de kosten
m vr gr Jos de Haan
06-xxxxxxxx


Hoi Jos de Haan,

Wanneer je inlogt op Mijn Simyo zie je staan hoeveel minuten/smsjes MB's je nog over hebt die maand. Daar zijn de gesprkeken afgerond van afgetrokken. Hoe het kan komen dat je ziet dat je nog over hebt, en er dan toch overheen gaat, heeft te maken met de vertraging van de verwerking van de verbruiksgegevens. Die krijgen we niet Real time binnen. Onder je tegoed staat vermeld wanneer de laatste update is geweest.
Nauwkeuriger dan dit kunnen we het op dit moment niet weergeven. Maar wat u ziet staan, is dus daadwerkelijk wat u nog hebt, gevoerde gesprekken zijn daar afgerond afgetrokken.

Groetjes, Charlene

Hoi Charlene,
Dat er niet realtime inzicht wordt geboden in het verbruik is mij bekend, maar blijkbaar wordt het verbruik aan het eind van de maand niet meer bijgewerkt. Voor september staat er bij mij namelijk nog steeds een verbruik van 188 eenheden, terwijl ik wel moet bij betalen.
Groet,
Diapason
Reputatie 5
Badge +11
Hoi diapason,

De grafieken van een maand worden gesloten op het moment dat de volgende maand begint. De nieuwe grafieken met de nieuwe bundels moeten namelijk echt op dat moment beschikbaar zijn.

Helaas resulteert dit in een grijs gebiedje tijden de laatste uren van een maand. Je hebt namelijk op de avond van 30 september een telefoongesprek gevoerd welke pas na 00.00 uur is geregistreerd. Deze kon niet meer worden opgenomen in de grafiek van september omdat die van oktober al was 'geopend', maar daar kan het natuurlijk ook niet op, want je gesprek wás niet in oktober.

Er zijn wel mensen over aan het nadenken hoe dit op te lossen is, maar het schijnt een nogal ingewikkelde kwestie te zijn 😞
Hoi diapason,

De grafieken van een maand worden gesloten op het moment dat de volgende maand begint. De nieuwe grafieken met de nieuwe bundels moeten namelijk echt op dat moment beschikbaar zijn.

Helaas resulteert dit in een grijs gebiedje tijden de laatste uren van een maand. Je hebt namelijk op de avond van 30 september een telefoongesprek gevoerd welke pas na 00.00 uur is geregistreerd. Deze kon niet meer worden opgenomen in de grafiek van september omdat die van oktober al was 'geopend', maar daar kan het natuurlijk ook niet op, want je gesprek wás niet in oktober.

Er zijn wel mensen over aan het nadenken hoe dit op te lossen is, maar het schijnt een nogal ingewikkelde kwestie te zijn :(

Hoi Ernst,
Bedankt voor je uitleg. En hopelijk worden we dan binnen niet al te lange tijd verrast door een juiste weergave van het verbruik aan het eind van de maand 😉. Voorlopig zelf maar even alert zijn.
Groet,
Diapason
Badge +6
Hoi Ernst,
Bedankt voor je uitleg. En hopelijk worden we dan binnen niet al te lange tijd verrast door een juiste weergave van het verbruik aan het eind van de maand 😉. Voorlopig zelf maar even alert zijn.
Groet,
Diapason


Hoi Diapason,

Graag gedaan en een fijn weekend.

Reageer