.

Beantwoord

Verbruikskosten op factuur, hoe kan dat?

  • 15 May 2014
  • 3 reacties
  • 428 Bekeken

Vandaag de eerste factuur. Is heel duidelijk maar toch snap ik iets niet. Heb een Simyo 100 abon .
Afrekening voor 3 van totaal 7 gesprekken tijd 22:06 en 6  van totaal 26 sms'jes worden afgerekend voor toaal 6,65. Volgens mij blijft dit binnen de bundel.
icon

Beste antwoord door Dries 16 May 2014, 14:42

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi wiepie,

Leuk dat je op het forum reageert :)

Ik zal het je uitleggen. Wij hebben je telefoonnummer op 22-04-2014 overgenomen van je vorige provider. Vanaf die datum zijn je bundels ingegaan bij Simyo. Wat ik zie als ik naar je verbruik kijk, is dat je voor deze datum hebt gebeld en sms'jes hebt verstuurd. Voornamelijk op 18 en 21 april. Dit verbruik is buiten je bundel gevallen omdat je telefoonnummer nog niet was overgenomen en je dus nog geen klant bij ons was. Dat is de reden.

Je wordt hiervoor wel gewaarschuwd in het bestelproces. Ook als je bericht krijgt van de afdeling nummerbehoud wordt dit aangegeven. Erg zonde, maar niets aan te doen :(

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?
Hallo Dries,

bedankt voor je uitleg. Duidelijk (en een beetje dom, het was inderdaad aangegeven). Maar ook op 29-04 zijn er 3 bedragen in rekening gebracht. Het gaat weliswaar maar om 0,76 maar nu wil ik ook het naadje van de kous weten.
;-)
Wiepie
Reputatie 2
Badge +6
Hoi wiepie,

Graag gedaan hoor :)

Je bent op 29-04-2014 buiten je bundel gekomen. Je hebt 2 x €0,31 betaald (2 sms'jes) en 1 x €0,14. Die €0,14 is ook van een sms buiten je bundel, maar is niet helemaal in rekening genomen. Dit kan gebeuren omdat belminuten naar boven worden afgerond, maar dat gebeurt alleen in de eerste minuut. Als je 1 minuut en 3 seconden belt, rekenen wij 63 seconden en niet twee minuten. Je kunt dan dus op 99,5 minuut uitkomen. Vandaar dat die ene sms €0,14 is.

Je hebt trouwens ook naar rato belminuten ontvangen. Je hebt op 22-04-2014 ongeveer 27 belminuten (100/30*22 - 100) tot je beschikking gehad en niet 100. Je betaalt ook naar rato de prijs van de bundels :)

Heb ik je dat zo duidelijk uitgelegd ook?

Reageer