.

Beantwoord

Verbruikskosten onterecht gerekend

  • 4 October 2012
  • 8 reacties
  • 482 Bekeken

Badge
Al maanden betaal ik iets minder dan 20 euro aan Simyo (Simyo weinig + sms-bundel van 100 smsjes)
Vorige week werd echter een bedrag van bijna 300 euro van mijn rekening afgeschreven. 

Vreemd is dat de sms-bundel van de rekening is afgetrokken, terwijl alle smsjes apart zijn gefactureerd, wat resulteert in een enorm eindbedrag. Ik heb alle smsjes opgeteld en kom uit op 815 smsjes, die prima in de bundel zouden moeten passen. Vanwaar dus het hoge bedrag?
Het gaat om factuur 22989143

Abonnementskosten Periode Bedrag
Simyo weinig 01.09.12 - 30.09.12 € 5,99
Sms bundel 01.08.12 - 31.08.12 € -9,95
Totaal abonnementskosten (incl. BTW) € -3,96

Verbruikskosten Aantal Tijdsduur Bedrag
Gesprekken naar mobiele nummers 121 01:59:31 € 54,30
Gesprekken naar vaste nummers 11 00:10:42 € 5,40
SMS naar mobiele nummers 815 € 216,15
SMS naar simyo klanten 4 € 1,20
MMS naar mobiele nummers / email 1 € 0,50

Totaal verbruikskosten (incl. BTW) € 277,55

Kortingen en verrekeningen Periode Bedrag
Korting op Simyo weinig 01.09.12 - 30.09.12 € -1,00
Totaal kortingen en verrekeningen (incl. BTW) € -1,00
19% BTW € 43,52
Totaalbedrag (incl. BTW) € 272,59
icon

Beste antwoord door Alex 10 October 2012, 12:45

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge +2
Beste Jantine,

Uit onze gegevens blijkt dat je bent overgestapt naar een Simyo Jaarabonnement. De sms bundel is tijdens deze overstap komen te vervallen omdat wij die niet meer aanbieden. Bij het overstappen kon je aanklikken welke aanvullende opties je bij je abonnement wou hebben. Hieruit had je in principe al kunnen opmaken dat de sms bundel niet meer wordt aangeboden. Dit is de reden dat de factuur zo hoog is uitgevallen, de 815 sms'jes zijn namelijk buiten de bundel berekend.

Groetjes,

Arie
Badge
Dat klinkt alsof het er duidelijk staat aangegeven, maar wanneer ik me aanmeld op Mijn Simyo staat er dat ik nog steeds een sms-bundel heb met resterende berichten die op dit moment geldig is tot 31-10-2012. Mijns inziens kan ik hieruit dus niet opmaken dat er geen sprake meer is van een sms-bundel. Voor mijn gevoel wordt er nu geld van me afgetroggeld; ik log in en zie dat ik een smsbundel heb, dus handel daarnaar....
Ik zou heel graag zien dat dit bedrag toch werd verrekend. Wanneer het nu duidelijk was aangegeven, stelde ik u in het gelijk, maar in het welkomstscherm staat het nog steeds met grote letters. Hier ga ik echt niet mee akkoord.

Ik hoop van harte op uw medewerking. Zo niet, dan ben ik bijna gedwongen mijn abonnement op Simyo op te zeggen.
Badge
En dit staat er wanneer ik in Mijn Simyo klik op 'Bundels aanpassen'


Stuur je veel sms'jes?

Wees slim en neem een SMS Verdubbelaar.


Je hebt nu 1.000 sms voor € 9,95. Je bent vrij om dit aan te passen.
Badge
Bovendien zou het nieuwe abonnement pas vanaf 1 oktober ingaan, dus is het sowieso niet van toepassing dat deze kosten over september zijn berekend.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jantine,

We hebben je aansluiting bekeken en geconstateerd dat je gelijk hebt wat betreft de weergave. Bovendien is de sms bundel per 1/8 onterecht beëindigd. Volgens onze gegevens heb je dit niet zelf gedaan. We zullen de onterecht in rekening gebrachte kosten tot 1/10 kwijtschelden. De onterechte al afgeschreven kosten van de augustus factuur zullen worden terug gestort op je rekening. De onterecht gegenereerde verbruikskosten van september zullen niet in rekening worden gebracht. De technische dienst heeft de melding, dat je een sms bundel van 1000 sms berichten zou hebben, verwijderd. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Badge
Hartelijk bedankt! 
Badge
Vanmiddag kreeg ik een erg verlate reactie via de mail van een medewerker van Simyo. Zij ontkent dat mijn factuur niet klopt. Ik kreeg ook een aanmaning, omdat ik het bedrag had laten terugboeken. Ik kan zo'n bedrag eerlijk gezegd niet betalen.
Kan het verrekend worden met mijn volgende factuur?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jantine,

Deze email kun je als niet verzonden beschouwen. We hebben je onlangs een email gestuurd met een betaallink zodat je de juiste kosten kunt betalen.

Groetjes,

Alex

Reageer