.

Vraag

verbruikskosten kloppen niet

  • 29 April 2012
  • 5 reacties
  • 678 Bekeken

Badge
Zojuist heb ik even mijn verbruikskosten van de afgelopen maand nagekeken. Toen zag ik ook dat ik op 24/4 's morgens iets voor 10.00 uur een aantal telefoontjes heb gepleegd. Dit klopt ook, ware het niet dat er niemand opnam bij het vaste nummer dat ik belde. Zo heb ik dus in 5 minuten tijd 4 keer naar hetzelfde nummer gebeld, waarbij op het verbruiksoverzicht 4 x een gespreksduur van ca 11 seconden staat. Dit klopt absoluut niet! geen van deze keren is de telefoon beantwoord [is ook wel heel raar om 4 x 11 seconden te bellen naar hetzelfde nummer].
Ik neem aan dat dit een foutje is of worden er altijd kosten berekend, ook als de telefoon niet beantwoord is? Dit zou toch wel een hele slechte zaak zijn!
graag jullie reactie.
met vr. groet,
Arie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum arie blaak,

Er wordt een gesprek geregistreerd door ons systeem waneer je: iemand daadwerkelijk bereikt, de voicemail melding hoort of een andere melding (bijv. nummer is niet in gebruik). Wanneer de telefoon enkel overgaat wordt dit niet als een gesprek berekend. Het is in jouw geval goed mogelijk geweest dat de verbinding wel tot stand is gebracht, maar dat je niet de betreffende persoon gesproken hebt. Dit wordt dan uiteindelijk wel als een gesprek berekend. Dit is overigens bij alle providers van toepassing.

Groetjes,

Alex
Badge
bedankt voor je reactie Alex.

Ik begrijp het nu wel, heb te lang gewacht en dan wordt uiteindelijk de verbinding automatisch verbroken, en dat is dan blijkbaar toch een 'gesprek''. Zal er erg in houden.

groetjes,

Arie Blaak
Badge
Reactie op het bericht van Arie,
Zodra je iemand belt, verschijnt het nummer bij die ander op het schermpje. Dat wordt vaak door kinderen gedaan. Ze bellen dan naar hun vader of moeder. Ze laten hem een keer overgaan en dan kan de betreffende ouder terugbellen. Dat bespaart kosten bij het kind. Maar ook volwassen abonnees maken hier gebruik van. Toen ik pas bij Simyo was merkte ik dat er kosten voor SMS-jes werden berekend, terwijl ik dan geen SMS-je had verstuurd, maar wel iemand had gebeld die er dan niet was. Ik heb daar toen contact over opgenomen en daarna is dat niet meer voorgekomen. Ik wist toen zeker dat ik geen SMS-jes verstuurd had. Kennelijk betaalde ik dus voor de verbinding alleen zonder dat er opgenomen werd.

Groet, Margaretha.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Margaretha,

Ons systeem registreerd exact wat voor uitgaand verkeer er vanaf de simkaart plaats vindt. Mocht je het idee hebben dat iets niet klopt, kunnen we dat vaak reproduceren. Daarom hebben we altijd een datum + tijdstip nodig zodat we een voorbeeld kunnen doorgeven aan de technische dienst. Dus mocht zoiets plaatsvinden kan je dit soort gegevens ook altijd hier op het forum kwijt.

Groetjes,

Alex
Badge
Dag Alex,

Bedankt voor de reactie. De laatste tijd is het niet meer voorgekomen dat er sms-jes worden berekend en dat het niet klopt. Alles wat je doet wordt heel  goed en in overeenstemming met de handelingen die je hebt uitgevoerd, weergegeven. Mocht er iets gebeuren wat niet OK is, dan zal ik dit op het forum aangeven, zodat je uitleg kunt vragen op het moment dat het gebeurt.

Groet, Margaretha.

Reageer