.

Verbruikingskosten (klacht)

  • 24 April 2012
  • 13 reacties
  • 2255 Bekeken

Badge
1 minuut geleden - Wijzig reactie
11
Beste iedereen,
Ik heb eigenlik een klacht:
Ik heb op 19 maart een symiopakket aangevraagd 250 bel/sms + 1000mb internet. Ook heb ik nummerbehoud aangevraagd. Ik heb los een Iphone 4s gekocht en daarvoor had ik een microsim nodig. Deze heb ik netjes via de klantenservice opgevraagd en gekregen. Daarnaast heb ik toen ook gevraagd of ik gelijk mijn internet kon gebruiken. Volgens de klantenservice kon dit toen. Via mysimyo kon ik kijken wat ik verbruikte.
Wanneer ik mijn symio opende kreeg ik te zien: 1000 mb internet Actief 19-3-2012 t/m 31-3-2012. Ik heb dus internet kunnen gebruiken. Nu zag ik echter bij mijn verbruikingskosten 65 euro staan! Omdat dit niet in het de bundel viel. In de email staat letterlijk: "Houd er rekening mee dat internet op je mobiel ook meteen mogelijk is en de kosten hiervoor snel op kunnen lopen als je geen actieve internetbundel hebt." Maar meneer/mevrouw van Symio, er staat toch op de site dat deze wel actief zijn!
Ik vind dit echt heel onduidelijk naar de klant toe gecommuniceerd!
Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben?
Groetjes,
Ash

13 reacties

Reputatie 3
Badge +5
In de eerste maand krijg je je minuten/smsjes en databundel naar ratio. In de helft van de maand dus bijv. 125 min/sms 400-500 mb. Het kan dus zijn dat je daar snel over heen bent.
Staat de internetbundel aan en internet op je mobiel?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Ash2803,

Het abonnement (inclusief de internetbundel) gaat pas in om het moment dat nummerbehoud heeft plaatsgevonden, dit wordt tevens aangegeven in de correspondentie m.b.t. nummerbehoud. In jouw geval is het abonnement pas op 23 april ingegaan, dit was de datum waarop je nummer is overgezet. Al het verbruik met het tijdelijk nummer wordt in rekening gebracht tegen het buiten de bundel tarief.

Onze excuses voor de ontstane verwarring.

Groetjes,

Manisha
Badge
Dus nu moet ik alsnog die rekening gaan betalen, terwijl er op de site wel stond dat mijn internetbundel "actief" was? Ik vind dit echt heel erg slecht...
Reputatie 2
Badge +4
Beste Ash2803,

Wij hebben je hierover zojuist een prive bericht gestuurd.

Groetjes,

Manisha
Mag ik ook weten hoe dit opgelost is? Ik heb hetzelfde, alleen mijn bedrag is vele malen hoger....
Reputatie 2
Badge +4
Beste Pda1960,

Allereerst onze excuses voor de vertraagde reactie.
Volgens ons systeem heb je een prepaid simkaart met een negatief tegoed. Dit is niet ontstaan door dataverbruik maar doordat je opwaarderingen meerdere malen zijn gestorneerd. Je hebt dus meer verbruikt dan je hebt opgewaardeerd. Pas als het beltegoed weer positief is zul je weer gebruik kunnen maken van de simkaart.

Groetjes,

Manisha
1 minuut geleden - Wijzig reactie 11 Beste iedereen, Ik heb eigenlik een klacht: Ik heb op 19 maart een symiopakket aangevraagd 250 bel/sms + 1000mb internet. Ook heb ik nummerbehoud aangevraagd. Ik heb los een Iphone 4s gekocht en daarvoor had ik een microsim nodig. Deze heb ik netjes via de klantenservice opgevraagd en gekregen. Daarnaast heb ik toen ook gevraagd of ik gelijk mijn internet kon gebruiken. Volgens de klantenservice kon dit toen. Via mysimyo kon ik kijken wat ik verbruikte. Wanneer ik mijn symio opende kreeg ik te zien: 1000 mb internet Actief 19-3-2012 t/m 31-3-2012. Ik heb dus internet kunnen gebruiken. Nu zag ik echter bij mijn verbruikingskosten 65 euro staan! Omdat dit niet in het de bundel viel. In de email staat letterlijk: "Houd er rekening mee dat internet op je mobiel ook meteen mogelijk is en de kosten hiervoor snel op kunnen lopen als je geen actieve internetbundel hebt." Maar meneer/mevrouw van Symio, er staat toch op de site dat deze wel actief zijn! Ik vind dit echt heel onduidelijk naar de klant toe gecommuniceerd! Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben? Groetjes, Ash


Ik heb hetzelfde meegemaakt en ben nog steeds met Simyo in discussie. Tot nu toe zonder bevredigend resultaat.

Ik heb via mysimyo ook geconcludeerd dat de internetbundel actief was en ik dus internet binnen de bundel zou gaan gebruiken. Alle waarschuwingen vooraf wijzen alleen naar de belbundel en niet de internetbundel. Ik ben het helemaal met je eens dat het onduidelijk naar de klant toe wordt gecommuniceerd. De belbundel, internetbundel en nummerbehoud heb ik in één opdracht aangevraagd. Ze kunnen dus heel goed een op die situatie toegespitste mail sturen waarin ook voor internet gebruik wordt gewaarschuwd. Ook is het technisch niet nodig dat ze via mysimyo foutieve informatie verstrekken over het moment van het ingaan van de internetbundel.

Het lijkt er op dat Simyo voor bepaalde abonnees wel bevredigende oplossingen kan aanbieden. Ik ben dan ook zeer geinterresseerd naar die oplossing.

m.v.g.,

TeeMaster
Hallo,
Ik heb een klacht over onterechte verbruikte kosten.  is ook per email gemeld. ik heb wel de ontvangstbevestiging dat binnen 3 dagen zou reageren. maar dat is niet gebeurt. telefoonishe contact genomen en belooft dat ik terug zou worden gebeld, en weer niet gedaan.heel jammer.
ik log in en zie dat ik bundel heb , nu krijg ik de factuur  28,14 euro ( 1056912 kosten buiten de bundel). dat klopt helemaal niet. ik heb nog 2 simyo prepaid voor reserve als mijn bundel op is. Sorry maar ik wil echt die bedrag niet betalen. is onterecht.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum elmi,

Volgens onze gegevens heb je in de maand september 77,16 minuten buiten de bundel gebeld/ge-smst. Omdat je toen een Simyo Zelden bundel had, mocht je 60 bel/sms minuten gebruiken. In totaal heb je 137,16 minuten verbruikt in september. De factuur klopt. Ik heb je email inmiddels ook behandeld.

Groetjes,

Alex
Ik ben afgesloten zowel mobiel en internet, de reden ik heb meer MB verbruikt? Hoe is het mogelijk dat ik daarvan niet op de hoogte word gesteld?
Nog nooit gehad niks raars gedaan met de telefoon  niks lopen downloaden of wat anders. En thuis altijd op wifi netwerk, weet ook als ik geen verbinding heb automatisch weer op mobiel netwerk zit. Nu met een probleem of ik even 323 euro wil betalen of iig een aanbetaling kan doen wil ik dat ik weer bereikbaar ben. Of te wel bellen en gebeld worden. 323 euro!!?? Van wat? Kon de klantenservice me niet vertellen. Ik ben al jaren klant bij jullie voorheen nog was het Tringg nog nooit problemen gehad en kijk nu? Het is allemaal heel onduidelijk,


Wacht op een reactie


Gr es
Reputatie 2
Badge +1
Hey chicky36,

De reden voor het feit dat je bent afgesloten is hoogverbruik. Wij hebben jou hierover ingelicht per sms maar de sms en de blokkade hebben elkaar waarschijnlijk gekruist. De procedure is jou als het goed is reeds uitgelegd aan de telefoon. Heb je op dit moment nog vragen die onbeantwoord zijn?
Badge
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Volgens Symio heb ik in 12 dagen mijn internet bundel van 500 mb opgemaakt. Ik heb het vergeleken met voorgaande maanden, en ik weet dat ik bijna niets anders heb gedaan en toen had ik geen probleem met 500 mb in een maand. 

Ik heb vanaf dat ik het smsje heb gekregen mijn internet uitgezet en daarna ook mijn telefoon uitgezet, omdat ik bang was dat mijn mobiele data vanzelf aanging. Vandaag keek ik nog is bij mijn verbruik en nu staat er dat er €4,50 bij is gekomen, terwijl mijn telefoon UIT STOND!  Ook vindt ik erg slordig dat Simyo blijkbaar al vanaf 10-01-13 aan het tellen is, en ik vanmorgen pas een waarschuwings smsje kreeg. Werd ik nogal pissig van.

Ik verwacht antwoord,

Jaimy
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jaimyy,

Ik heb je vraag in dit topic voorzien van een reactie, omdat je daar dezelfde vraag hebt gesteld.

Groetjes,

Alex

Reageer