.

Verbruik buiten bundel onverklaarbaar met hoge rekening. Hoe komt dat?

  • 1 November 2019
  • 2 reacties
  • 326 Bekeken

Beste lezer,

Ik heb gisteren een hoge rekening gekregen door gebruik buiten bundel. Ik heb de data teruggezien op mijn simyo. Er staat dat ik 90mb per minuut heb gebruikt buiten mijn bundel in een periode van 19 minuten. Zelfs in hoge kwaliteit filmpjes streamen gaat niet boven 25 MB per minuut. In de praktijk heb ik alleen een podcast gestreamd (maximaal 2 MB per minuut) en mijn mail bekeken. Ik kreeg een rekening van 280 euro hiervoor. Ik ga het bedrag dan ook niet betalen. Ik neem aan dat het een fout is van Simyo anders lijkt het mij niet legaal. Kunt u mij toch nog helpen voordat ik stappen moet ondernemen?

Vriendelijke groet,
Tim de Vrijer


2 reacties

Ik denk dat melden dat je niet betaald je niet gaan helpen. Het verbruik is geregistreerd en daarom in rekening gebracht. Daarbij krijg je bij 80 en 100% verbruik van de Bundel een bericht. Heb je deze gemist?

 

In je toestel kun je vaak ook zien welke app hoeveel verbruikt. Lees daar hier meer over. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Timdevr89,

Wat vervelend dat je verrast bent door de in rekening gebrachte kosten! :sweat:

Nou weet ik dat je ons vanmorgen al hierover benaderd hebt op Facebook . Zullen we het op één plek erover hebben? Lijkt me wat praktischer :wink:

Het is wel zo dat de kosten terecht in rekening zijn gebracht. Je hebt ook waarschuwingen per sms van ons ontvangen, zoals Ray al aangeeft. En gezien het feit dat we je een paar maanden geleden nog tegemoet zijn gekomen, gaan we dat nu niet nóg een keer doen.

Heb je daarmee antwoord op je vraag? 

Groetjes, 
Bas

Reageer