.

Beantwoord

Verbruik buiten bundel niet te verklaren en geen melding. Hoe kan dat?

  • 18 August 2017
  • 6 reacties
  • 411 Bekeken

Ik hou altijd mijn verbruik goed in de gaten via de app. Omdat in juli mijn bundel op raakte heb ik extra mb's bijgekocht. Nu zie ik op de factuur echter toch kosten buiten mijn bundel, steeds op dezelfde tijden (bijvoorbeeld ook om 3.40 uur 's nachts en daarnaast steeds om 19:40 uur).

Echter heb ik geen meldingen gekregen dat mijn bundel 80% en daarna 100% verbruikt was. Deze krijg ik wel altijd.

Ik hoop op enige coulance, aangezien deze kosten voorkomen hadden kunnen worden. Ik heb nog nooit problemen gehad met betrekking tot het krijgen van de sms berichten en ben daar altijd heel scherp op. Apps updaten alleen op wifi etc.
icon

Beste antwoord door Asma 18 August 2017, 15:47

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Steeefjuh,

Welkom op het Forum!

Jeetje, dat is niet de bedoeling! Op het moment dat je 80% en 100% van je internetbundel verbruikt, dan sturen wij je hier normaal gesproken een waarschuwingssms over. Onze excuses dat je 'm in juli niet hebt ontvangen!

Maak je vooral geen zorgen, de gemaakte verbruikskosten zal ik verrekenen met je augustus factuur. Houd er rekening mee dat je juli factuur (welke volgende week wordt geïncasseerd) its hoger uitvalt. De kosten die je extra betaalt, wordt weer in mindering gebracht van je augustus factuur. Dus dat komt goed!

Vind je dit een fijne oplossing?

Groetjes,
Asma
Dat zou heel fijn zijn!!

Ik ga er gewoon vanuit dat dit eenmalig is en dat ik in het vervolg de sms berichten weer ontvang.
Steeefjuh, ik zou je echt aanraden om behalve de simyo app/mijn simyo ook een externe datamonitor app te gebruiken en/of gegevensgebruik op je telefoon. Simyo kent vertraging, bijvoorbeeld My Datamanager niet.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Steeefjuh,

Dat is mooi om te horen!

Wij zijn druk bezig met het oplossen van dit probleem. Je kunt er natuurlijk vanuit gaan dat je de sms ontvangt. Als je toch kosten buiten je bundel hebt, trek dan gerust aan de bel. Ik help je graag verder!

@ Friesian, dat is zeker een goede tip!

Groetjes,
Asma
Leuk bedacht die meldingen, echter kreeg ik op de telefoon een melding dat 80% van de mb's verbruikt was nadat er bijna 400mb was verbruikt binnen 5 minuten.
Zo'n akkefietje heb ik al eerder eens gehad in maart en nu gebeurt het weer.
Daarnaast vliegt de rest van het verbruik gelijk buiten de bundel met een leuke rekening als gevolg.
De telefoon stond uit voor 4G omdat ik op het terras zat naast de keuken waar ik wifi heb.
Desondanks is er dus toch een vreemd verbruik. De hele iphone nageplozen waar dit in kan zitten, maar niets raars gevonden ten opzichte van het verbruik anders. 3 dagen ervoor ook gewoon thuis geweest en geheel niets via 4G verbruikt, Erg vreemd. Maar ja het geld ben ik gewoon kwijt en het ophogen naar meer mb's in de bundel is bij Simyo wel erg prijzig geworden.
Misschien toch maar overstappen met alle 4 abonnementen voor het hele gezin, want zonder de mogelijkheid om een limiet in te stellen, loopt dit straks de spuigaten uit. en € 0,15 per mb was binnen 5 minuten buiten de bundel al € 20,55. plus de abonnementskosten en dan nog een keer 500MB bijkopen om te voorkomen dat de rekening niet nog hoger uit valt. en nergens te achterhalen waar het aan ligt is nog het meest frustrerend.
Gr Erik
Reputatie 7
Badge +10
Hi Erik,

Logisch dat je dat irritant vindt! Vooral het achterhalen waar het verbruik vandaan komt is belangrijk, want dan weet je wat je eraan kunt doen. Dat achterhalen kan inderdaad alleen via het toestel. Heb je de teller aan het begin van de maand op 0 gezet op je iPhone? Op die manier kun je namelijk precies zien welke apps data verbruikt hebben in een maand.

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jihane

Reageer