Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Veel te hoge factuurkosten, hoe kan dat?

  • 19 oktober 2015
  • 11 reacties
  • 272 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
Hallo Simyo,

Ik heb voor de maand september een veelte hoge factuur gekregen. Het gaat om een bedrag van €59,50 terwijl, ik een abonnement heb van €21,- per maand. Wel heb ik deze maand 500mb extra gekocht waardoor ik op €26,- kom te zitten.

Nou zie ik als ik naar mijn specificatie kijk, dat ik nadat mijn internetbundel op was in 4 minuten meer dan 210 mb over mijn bundel heb verbruikt. Ten eerste heb ik zodra ik een sms'je kreeg met dat mijn bundel is overschreden gelijk mijn internet uitgezet, dus horen deze verbruikte mb's niet vergoed te worden onder vertraagde notificatie SMS? En ten tweede, hoe is het mogelijk dat er binnen 4 minuten meer dan 210 mb wordt verbruikt? Ik kijk nooit filmpjes of iets dergelijks terwijl ik op 3g zit en daarnaast ook al keek ik een filmpje in deze 4 minuten het zou niet kunnen dat dat zoveel mb's verbruikt.

Ik hoop dat jullie dit verder kunnen toelichten en alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,

Kaan
icon

Beste antwoord door Ernst 20 oktober 2015, 15:11

Hoi Kaan, welkom op het Simyo forum!



Wat vervelend dat je nu verrast bent door deze onverwachte kosten :(

Om na te gaan hoe het nu precies zit, heb ik je gegevens nagekeken. Op 26 september, om 08.33u was je internet bundel volledig verbruikt.

Er zijn die ochtend twee stukje data buiten je bundel gratis geweest omdat de sms iets vertraagd was. Dit gebeurde helemaal automatisch omdat dit zo geprogrammeerd is.

Vanaf 08.33 is er inderdaad in vier minuten tijd zo'n 200 MB verbruikt. Dat betekent dat je een verbinding had met zo ongeveer de helft van de maximale snelheid. 15 Mbps kan namelijk 103 MB per minuut verbruiken.

We jammer van het geld, maar de verbinding was dus bij lange na niet optimaal.

Ik kan helaas nergens terugzien dat je op Mijn Simyo je internet uit hebt gezet toen. Dat is de enige manier van internet uitzetten waar wij iets op kunnen garanderen.



Op 28 september heb je vervolgens extra 500 MB bijgekocht, waarna je weer geïnternet hebt.



Heb ik het zo beter toegelicht voor je?
Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Kaan, welkom op het Simyo forum!

Wat vervelend dat je nu verrast bent door deze onverwachte kosten :(
Om na te gaan hoe het nu precies zit, heb ik je gegevens nagekeken. Op 26 september, om 08.33u was je internet bundel volledig verbruikt.
Er zijn die ochtend twee stukje data buiten je bundel gratis geweest omdat de sms iets vertraagd was. Dit gebeurde helemaal automatisch omdat dit zo geprogrammeerd is.
Vanaf 08.33 is er inderdaad in vier minuten tijd zo'n 200 MB verbruikt. Dat betekent dat je een verbinding had met zo ongeveer de helft van de maximale snelheid. 15 Mbps kan namelijk 103 MB per minuut verbruiken.
We jammer van het geld, maar de verbinding was dus bij lange na niet optimaal.
Ik kan helaas nergens terugzien dat je op Mijn Simyo je internet uit hebt gezet toen. Dat is de enige manier van internet uitzetten waar wij iets op kunnen garanderen.

Op 28 september heb je vervolgens extra 500 MB bijgekocht, waarna je weer geïnternet hebt.

Heb ik het zo beter toegelicht voor je?
Hallo Ernst,

Dankjewel voor je toelichting.
Heel leuk dat ik de maximale capaciteiten niet heb verbruikt maar, mij ging het er om dat ik me niet kan voorstellen wat ik zou kunnen doen op mijn smartphone om zoveel mb binnen zo een korte tijdsbestek heb verbruikt vooral als ik al uitsluit dat ik geen video´s of iets dergelijks kijk als ik op 3g netwerk zit.
Ook valt het me nu pas op dat 26 september op een zaterdag valt. Had ik al gemeld dat ik op een zaterdag niet hoef te werken en lekker kan uitslapen tot in de middag? Nu wekt dat nog meer vragen bij mij op. Hoe kan het dat als ik thuis lig te slapen waarbij mijn telefoon ook nog eens is aangesloten op het wifi-netwerk thuis, zonder dat ik hem aanraak boven de 210mb aan internet verbruikt. Ook zie ik dat die op 26 september 's-morgens om 05.47 nog eens boven de 60mb aan internet heeft verbruikt terwijl ik zat te slapen. En als ik nog eens verder scroll in mijn specificatie zie ik dat er om de zoveel dagen 's-morgens rond een tijdstip 04.00/05.00 vaker gebeurt dat er opeens rond de 30/60mb wordt vebruikt. Ik moet zeggen dat ik een best wel stabiele wifi-netwerk thuis heb, ook van KPN. Dus het zou niet kunnen dat die telkens uitvalt. Daarnaast slaap ik ook nog eens op die tijdstippen dus het is wel allemaal heel vaag hoe het kan dat er zoveel mb wordt gebruikt zonder dat ik mijn telefoon aanraak. Ik heb mijn telefoon zodanig ingesteld dat er nauwelijks wat op de achtergrond blijft draaien. En al helemaal niet dat er zoveel mb gebruikt kan worden.

Als ik jullie hulp niet zou hebben, zou ik zeggen dat 's-nachts feeën komen en met mijn telefoon spelen. Dus Ernst ik hoop dat jij dit verder kan toelichten en ik niet in feeën hoef te geloven.:)

Groetjes,

Kaan
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Kaan,

In de reactie van Ernst vind ik niet terug wat de mogelijkheden zijn waar dit verbruik vandaan komt. Ernst heeft daar een hele goede reden voor; hij houdt niet van speculeren. We kunnen niet zien waar je telefoon deze MB's aan heeft verbruikt. Wat hij wel had kunnen doen is je wijzen op deze blog. Met die blog kun je de boosdoener achterhalen.

Daarnaast heb ik nog even navraag gedaan bij de KPN netwerkspecialisten over dit geregistreerde verbruik. Die wist me te vertellen dat je telefoon al sinds de avond ervoor verbonden was met 3G, in plaats van wifi. Zet je thuis wel je 3G uit als je verbinding met wifi maakt of verwacht je dat dit altijd naadloos door elkaar over wordt genomen?

Groetjes, Tiury
Hallo Tiury,

Zoals ik al aangaf in mijn vorige reactie heb ik mijn smartphone zodanig ingesteld dat het nauwelijks wat op de achtergrond blijft draaien. Heb het aan de hand van jou link doorgekeken maar, helaas geeft het verbruik daar inclusief wifi-gebruik aan dus daar kan ik niks uithalen.

KPN geeft aan dat mijn telefoon sinds de avond daarvoor was verbonden met 3G, zegt u. Als u naar mijn rekening specificatie kijkt ziet u ook dat ik die hele avond éénmalig om 21.47 in totaal 486 kb heb verbruikt. Dit betekend niet dat ik geen gebruik van mijn telefoon heb gemaakt maar, dat betekent dat ik die avond ook thuis was en gewoon verbonden was op het wifi netwerk. Het klopt dat ik verwachtte dat 3G en wifi naadloos door elkaar over werden genomen en had tot ontvangst van deze factuur niet thuis uitgezet, vanaf heden doe ik dat wel. Niet omdat mijn wifi-netwerk niet te vertrouwen is maar, omdat KPN's 3G netwerk niet te vertrouwen is.

Nogmaals, hoe kan het dat ik terwijl ik niet gebruik maak van mijn telefoon (tijdens mijn slaap) dat er bijna 300 mb aan internet wordt verbruikt. Waarbij mijn telefoon zo is ingesteld om zo min mogelijk apps op de achtergrond te draaien en daarnaast ook nog eens op het wifi-netwerk is verbonden.

Ik kan met mijn hoofd er maar niet bij om dit te accepteren en ben nog niet tevreden over jullie toelichtingen hierover. Ik snap dat jullie niet kunnen speculeren maar, als jullie ook niet met een acceptabele toelichting kunnen komen ben ik bang dat ik in bezwaar moet gaan.

Ik hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen.

Groetjes, Kaan
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Kaan,

Dit is ook een mooie manier om zaken om te draaien:

vanaf heden doe ik dat wel. Niet omdat mijn wifi-netwerk niet te vertrouwen is maar, omdat KPN's 3G netwerk niet te vertrouwen is

Van welk apparaat is het nu de taak om te selecteren uit welke bron hij internet ophaalt (en bij voorkeur het snelst)? Is dat het netwerk dat verbinding toestaat en alleen je verbruik registreert, of je telefoon?

Ik ben overigens erg nieuwsgierig naar welke telefoon je gebruikt. Kun je dat laten weten?

Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,

Wat fijn dat je dat je kijkt naar de hele context van mijn verhaal en er een klein zeurpuntje eruit haalt. Ik sta vanaf het begin al achter één standpunt, die jullie nog steeds niet hebben kunnen toelichten. Ik kom hier met vragen over een rekening die ik van jullie krijg en vraag netjes jullie hulp hierbij en jij gaat mij beschuldigen dat ik de zaken omdraai hier?

Ik gebruik een iPhone 5, dus vlugge japie laat je IOS expertise spreken en kom nou eens met een toelichting.

Groetjes, Kaan
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Kaan,

Ik vind het jammer om te lezen dat het zo bij je over komt. Het is niet onze bedoeling om je te beschuldigen van iets. Sorry dat het zo is overgekomen.

In verband met privacy kan ik niet zien waar de MB’s aan zijn besteed. Helaas kan ik deze gegevens niet opvragen. In een iPhone 5 zit een ingebouwde datameter. Vaak kun je daar het één en ander uithalen 🙂 Wil je gaan naar Instellingen > Mobiel netwerk? Als je naar beneden scrollt dan zie je daar app’s staan en kun je terugzien hoeveel data ze hebben besteed.

Reset je deze ingebouwde datameter ook regelmatig? Als je hem namelijk niet reset dan zie je al je dataverbruik vanaf het eerste begin dat je de iPhone hebt gebruikt. Helemaal onderin zie je vanaf wanneer hij het verbruik heeft bijgehouden.

Wil je ook een printscreen maken van je datameter en deze toevoegen in je reactie?
Hallo Naomi,

Helaas heb ik deze nooit gereset en zoals je kunt zien onderaan de toegevoegde foto, houdt die het dataverbruik sinds 28 mei 2014 bij. Dus is het niet betrouwbaar om het op die manier te controleren.

Hoop dat we het op een andere manier kunnen oplossen.

Groetjes,

Kaan
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Kaan,

Ai, helaas kunnen we jou op geen andere manier helpen met het inzien van jouw dataverbruik. Zoals aangegeven door Naomi, kan dit niet wegens jouw privacy. Wij kunnen alleen inzien wat er op het netwerk gebeurt. Dit betekent dat ik kan zien wanneer je hoeveel data hebt verbruikt. Helaas kan ik verder niets voor je betekenen hierin.

Ik raad je aan deze meters te resetten zodat je het voortaan wel kunt bijhouden. Ik zet standaard een herinnering op de 1e van de maand in mijn telefoon. Zo vergeet ik hem niet de resetten als mijn nieuwe bundels ingaan. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag hoe het kan dat er zoveel data is verbruikt op tijdstippen waarin ik geen gebruik maak van mijn mobiele telefoon. Aangezien jullie dit niet kunnen toelichten ga ik in bezwaar en dus ga ik een vergoeding aanvragen van de door jullie onterecht toegerekende kosten.

Met vriendelijke groet,

Kaan Güler
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Kaan,

Je wilt weten waar je MB's aan zijn besteed. Daar hebben we niet het antwoord op dat je graag wilt horen. We hebben de informatie niet waar je MB's aan zijn verbruikt. Dit betekent niet dat de kosten onterecht zijn. Het enige wat niet duidelijk is, is waar het aan is verbruikt. De simkaart registreert al het verbruik meteen vanaf het netwerk. Er heeft dus internetverbruik plaatsgevonden.

Als je bezwaar wilt maken, dan is dat een mogelijkheid. Mocht je nog iets willen weten, dan weet je het forum te vinden.

Reageer