.

Beantwoord

Veel te hoge factuur, wat nu?


Badge
Ik kreeg een laatste factuur van jullie. Ik heb het abonnement nog maar 2 mnd en nu deze factuur:

februari - 2015 30134559 €140,90 Achterstallig Open

Ik wil absoluut niet dat jullie deze gaan afschrijven. Ik ben maar €8 verschuldigd.

Reactie van jullie? :
icon

Beste antwoord door Ernst 30 March 2015, 13:41

Bekijk originele reactie

13 reacties

Beste Chris ik sluit me hierbij aan heb ook een hoge factuur ontvangen.

Mijn kosten zitten voornamelijk in bellen buiten mijn bundel terwijl ik de simyo app nauwkeurig in de gaten heb gehouden....

Ik ben best bereid voor gebruik extra te betalen maar niet als dat niet in alle redelijkheid is.

Reactie SimYo anders ben ik net zo snel weg als ik gekomen ben.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Cris,

Zijn de hoge kosten voor dataverbruik?

Tevens is het niet raadzaam om de factuur te storneren zoals we dat noemen.
Het schort immers niet de betalingstermijn op en kan mogelijk het gevolg hebben dat Simyo extra kosten brekend voor het meerwerk wat ze hebben (incasso kosten) en je mogelijk afsluiten omdat je niet betaald en daardoor de zaak overdragen aan een incassobureau met nog hogere kosten!
Dat wil je toch niet?

Hoi Robin,

Wat vervelend dat je ook net als Chris een hoge factuur hebt ontvangen.
Heb je de kosten aan bellen of data verbruik buiten de bundel?


Even een kant tekening.
Simyo mag niet bekijken waar het dataverbruik heen is gegaan. Dit vanwege de privacy wet.
Meestal is het iemand zijn eigen schuld dat er te veel dataverbruik is!
Wat geven jullie telefoons aan waar het heen is verbruikt en klopt het dataverkeer in de telefoon gedeeltelijk met wat er op Mijn Simyo staat?

Graag jullie reactie's.
Ik heb dezelfde ervaring. Na 2 maanden opeens een mega hoog verbruik. Hoe dat komt weet ik nog steeds niet. Het enige wat ik kan bedenken is dat tijdens het bijwerken van mijn (Whats)apps iets is misgegaan. Inmiddels is mijn gebruik weer normaal.
Frappant dat andere gebruikers dezelfde ervaring hebben. Hoe kan dat?
Reactie van Simyo was dat dit te maken zou kunnen hebben met andere apps en het advies om dit bij een onafhankelijke telefoonwinkel na te laten kijken. Ik heb het denk ik zelf opgelost maar vraag me niet hoe.
Beste Maikel dank voor je snelle reactie zie mijn tekst:)

Mijn kosten zitten voornamelijk in bellen buiten mijn bundel terwijl ik de simyo app nauwkeurig in de gaten heb gehouden....

Er is dus 70 euro buiten mijn bundel gebeld daarnaast nog mb's in het buitenland maar ik wacht even de factuur van maart af heb gelukkig heel wijs dagelijks screenshots gemaakt van het dataverbruik wat er uit is gegaan volgens mijn iphone want ik vermoed narigheid...

Voor nu dus even de focus in mijn geval op de belkosten.....
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Lobelia,

Het kan zijn dat de apps ook updaten via het Netwerk van Simyo en dat dat het hoge dataverkeer heeft veroorzaakt.
Heb je niet ingesteld staan dat de apps alleen mogen updaten over wifi?

Graag je reactie.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Robin,

Heb je meer gebeld dan anderen maanden?
Verwacht je meer te gaan bellen? Verhoog dan je bundel via Mijn Simyo. Dit is kosteloos.
Indien je dit doet voor 25 april gaat de verandering per 1 mei in.

Heb ik je zo goed geholpen?
Hoi Maikel,

Ik ben sinds 5 febraurie pas klant bij jullie

Nee ik heb niet meer gebeld dan andere maanden ik heb de prachtige simyo app keurig in de gaten gehouden en daarop werd niet aangegeven dat ik buiten mijn bundel aan het bellen was. Ik verwacht wel degelijk dat dit door jullie opgelost wordt op een nette manier hoe en wanneer uo te graden dat weet ik.
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Robin,

Op mijn Simyo zijn de belminuten nog niet afgerond en op de factuur wel!
Is dit misschien het probleem?
Een afronding die uitkomt op 70 euro extra voor 23 dagen bellen?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Robin,

Het is mogelijk als je veel korte gesprekken hebt! van zeg maar 50 seconden wat 1 minuut wordt!
Goed als simyo zelf niet reageert zoek ik wel een andere provider want hier ben ik heel sjaggerijing van
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Robin,

Het is weekend!
Simyo geageerd mogelijk pas maandag weer.
Even geduld dus nog!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Chris Hogenkamp,
Wat vervelend dat je nu geconfronteerd wordt met zo’n hoge factuur, maar ik denk dat je de oorzaak al gevonden hebt.
In je gegevens zie ik dat je gebruik maakt van een abonnement zonder internetbundel, maar nog niet je optie ‘Internet op je mobiel’ uit had gezet. En internet was ook de oorzaak van dit verbruik.

Voor deze ene keer kunnen we met onze hand over het hart strijken en verrekenen we de kosten die je gemaakt hebt voor het gebruiken van 886 MB aan internet met de kosten voor een internetbundel van 1000 MB.
We gaan dit verschil van €121,90 aan je terugbetalen, aangezien het incasseren niet meer tegen te houden is


Hoi Robin goes simyo,

Wat ik terugvind in je gegevens klopt met je eigen bevindingen; verreweg de meeste kosten zijn gemaakt omdat er gesprekken buiten je belbundel vielen.
Je bent op 17 februari klant geworden waarna je de eerste maand naar rato belminuten toebedeeld hebt gekregen; 128 stuks.
Op de tweede dag van je abonnement zie ik al een gesprek van 54 en één van 29 minuten. Dan gaat het helaas wel erg snel.
Ook deze maand zie ik erg veel gesprekken en was je bundel op 21 maart op.
Je geeft aan dat je de app erg nauwkeurig in de gaten houdt. Wat heeft deze aangegeven dan?
Toegegeven; er kan een aantal uren vertraging in de verwerking zitten, en soms ook wel iets meer dan een paar, maar de volgende dag zou je zeker moeten zien hoeveel minuten je nog over hebt om te bellen en te sms’en.
Is het geen idee om je belbundel te gaan verhogen?


Hey Lobelia,
Ik wilde je net vragen hoe je dit opgelost hebt, maar dat hoeft dus niet ;)
Ook voor jou geldt dat ik jouw buiten bundel internetkosten ga verrekenen met extra bundels.
Januari met €7 van een 500 MB bundel en februari €6 van een 200 MB bundel.
Dit storten we binnen twee weken op je rekening.

Chris en Lobelia, hier staan voor jullie misschien nog wel wat handige tips:
Nooit meer over je mobiele datalimiet heen
Krijg inzicht in het datagebruik van je apps


maikel.twinnie, dank je voor je weekend asisstentie!

Reageer