.

Beantwoord

Hoe kan ik zo veel hebben verbruikt in zo een korte tijd?

  • 16 May 2017
  • 8 reacties
  • 189 Bekeken

  • Beginner
  • 2 reacties
Beste Simyo,

Afgelopen woensdag 10 mei is mijn internet verbruik ineens explosief gestegen. Op die woensdag is mijn verbruik naar 1103 MB gestegen in nog geen anderhalf uur (tussen 9.03 en 10.30). Daar waar ik de standaard 500 mb van mijn abonnement bij lange na niet op krijg elke maand. Gemiddeld gebruik per maand is veel en veel minder.

Ter indicatie mijn internetverbruik: sep 2016 (175 MB), okt 2016 (61 MB), nov 2016 (76 MB), dec 2016 (101 MB), jan 2017 (51 MB), feb 2017 (56 MB), mrt 2017 (94 MB), apr 2017 (177 MB), mei 2017 (1248 MB).

Ik begrijp niet goed hoe dit nu kan. Op MijnSimyo staat nu dat mijn telefoonnummer is geblokkeerd voor uitgaande gesprekken en een link naar iDeal om 100 euro aan te betalen. Tja, dat is wel lekker makkelijk. Even geld overmaken en u kunt weer verder. Ik vind 100 euro veel geld. Mijn abonnement is normaal gesproken 11 euro in de maand. Dat is bijna 10 maanden aan abonnementsgeld dat ik nu extra moet betalen. Daarbij wil ik helemaal niet dat ik over mijn bundel heen kan gaan.

Omdat ik niet begrijp hoe dit nu kan ineens wil ik vragen om een specificatie waardoor dit hoge verbruik nu ineens komt. Ik heb de telefoon rond die tijd volgens mij niet eens gebruikt. Ps. ik heb het contactformulier van u al ingevuld maar nog steeds geen reactie ontvangen, vandaar mijn bericht op uw forum.

Met vriendelijke groet,
Een bezorgde en ontevreden Simyo abonnee
icon

Beste antwoord door Jihane 22 May 2017, 14:51

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat is schrikken WTh,

Zoveel verbruik in korte tijd kan bijna niet door updates veroorzaakt worden. Wat wel kan is dat je een sessie van (bijv.) YouTube of een andere streaming niet hebt afgesloten en deze is verder gegaan omdat het Wi-Fi signaal niet sterk genoeg was en het toestel overging op het Internet van Simyo.

Simyo heeft een topic hoe je dit hoogverbruik kan voorkomen: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-kan-ik-hoogverbruik-voorkomen-283

Jouw aansluiting is geblokkeerd om verder oplopende kosten te voorkomen.

Simyo mag en kan niet zien (dit is bij wet verboden) waaraan je verbruik is opgegaan.

Een moderator zal nog reageren op jouw bericht.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi WTh,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je veel kosten hebt gemaakt! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie inderdaad dat je normaal altijd € 11,- betaalt.

Het hoogverbruik komt door het internetgebruik Ik zie dat alle extra kosten door het internet komt. Wanneer je over je bundel gaat, krijg je altijd een waarschuwing per sms. Dit krijg je ook wanneer je op 80% van je bundel zit. Heb jij deze sms'jes gehad?

Wanneer je deze sms'jes krijgt, kan je actie ondernemen. Je kan namelijk op je Mijn Simyo je internet uitzetten of MB's bijkopen.

Ik kan vanwege privacyredenen helaas niet zien waar je MB's aan opgaan. Dit is alleen in het toestel zelf te achterhalen. Lees daarvoor deze blog eens door.

Ik hoor graag van je!

@franswon bedankt voor je hulp.

Groetjes,
Caspar
Beste Caspar,

Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad nogal schrikken. Ik heb de SMS'jes ontvangen maar zag deze pas rond 10.30. Mijn telefoon lag aan de oplader waardoor ik dit niet eerder heb gezien. Ik pakte mijn telefoon om een foto te laten zien aan mijn schoondochter en zag toen dat ik 100% van mijn bundel had verbruikt. Omdat ik niet goed wist wat er nu aan de hand was heeft mijn schoondochter een vinkje over mobiele gegevens (ergens bij instellingen) uitgezet.

Ik begrijp nog niet goed hoe het nu kan dat ik in zo'n korte tijd zoveel kan verbruiken. Zeker gezien mijn normale gebruik. Hoe moet dit nu verder? Mijn zoon heeft op de telefoon nu een limiet ingesteld van max 500 mb, wat mijn abonnement is. Maar ik zit nu wel met enorme kosten, die ik (voor zover ik weet) niet heb veroorzaakt of waar ik volgens mij niets aan kon doen.

Met vriendelijke groet,
Wilma Thoonen
Reputatie 7
Badge +10
Hi Wilma,

Ik kan me goed voorstellen dat je hier nog verward over bent. Ik ga zeker met jou naar een oplossing kijken, maar als eerste wil ik vooropstellen dat het verbruik wel verbruikt is door je telefoon. Ik snap dat je het gevoel hebt dat je niet meer hebt geïnternet dan normaal, maar dat verbruik heeft wel daadwerkelijk plaatsgevonden. De reden dat ik dit voorop wil stellen, is omdat we wel naar een tegemoetkoming kunnen kijken, maar als de kern van het probleem niet duidelijk is, dan kan het zomaar weer gebeuren volgende keer. Dat wilt niemand. Daarom is het raadzaam om toch echt dit artikel te lezen: "Nooit meer over je mobiele datalimiet heen." Hier vind je tips om het dataverbruik te minimaliseren. Ook vertel ik men altijd om de mobiele dat data uit te zetten zodra je thuis of op je werk bent (of een andere plek waar je altijd wifi hebt). Heb je wifi? Laat je telefoon lekker daarvan gebruik maken en zet de andere optie uit.

De sms'jes die verstuurd worden zijn verder ook heel betrouwbaar, al kunnen we natuurlijk zo'n bericht niet direct op je gezichtsveld projecteren 😛 Als je 'm dus mist omdat je telefoon elders is, dan is dat inderdaad jammer.

Ik raad je zoon trouwens aan om het limiet in te stellen op 400 of 450 MB, in plaats van 500 MB. Zo neem je het wat ruimer.

Dat gezegd hebbende, zie ik ook dat je dit nog nooit eerder hebt meegemaakt. Ik wil je dus een eenmalige coulance aanbieden. Dat betekent dat ik dit internetverbruik verreken tegen het kopen van extra MB-bundels van 500 MB voor € 5,-. In jouw geval zou je dus € 10,- buiten je bundel betalen in plaats van het bedrag dat er nu staat. Ik ga dat meteen voor je doorvoeren. Op Mijn Simyo blijf je nog de oude kosten zien, maar op je mei-factuur zal dit aangepast zijn. Je krijgt dadelijk ook een e-mail met de details hierover :)

Ook heb ik 1000 MB's als cadeautje voor je klaargezet 🙂 Je hebt namelijk geen MB's meer, en dat is niet zo fijn. Als jij nu inlogt op Mijn Simyo (op een computer), dan zie je een cadeautje op je overzicht. Dubbelklik hierop om 'm uit te pakken en volg de stappen. Dan heb je toch nog voor de maand mei een internetbundel.

Ik hoop dat je blij bent met deze oplossing. Laat je het me weten als je hier nog andere vragen over hebt?

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,

Wat fijn! Snappen doe ik het nog steeds niet helemaal, maar nu er ingesteld staat op mijn telefoon dat ik er niet meer overheen kan gaan (limiet op 475 mb) en je zo'n aardig voorstel hebt gedaan ben ik erg blij.

Ik heb de 1000mb zojuist uitgepakt alleen werden deze direct weer "opgesnoept" door het hoge verbruik. Wat mij betreft geeft dat niet, ik ben allang blij met deze oplossing.

Dank je wel en een fijne avond toegewenst.

Groetjes,
Wilma
Beste Simyo, bij mij is nu voor de 2e opeenvolgende maand mijn internetbundel van 4000 mb op de helft van de maand al op ik heb hier vorige maand ook al over gebeld omdat de factuur al 99 euro was ik kreeg toen tips die heb ik opgevolgd maar nu is het dus weer het geval ik zei toen al tegen jullie dat ik het heel verdacht vind dat ik na mijn nieuwe abonnement met de bundel verdubbeling nu ineens dit steeds heb ik heb al een jaar dezelfde telefoon doe geen andere dingen ermee en nu sinds ik dus van 1000 naar 4000 ben gegaan is het steeds op ik vind het dus enorm verdacht en denk dus dat je met die "aanbiedingen" flink in de maling wordt genomen
En ook geen sms of iets van bericht gehad trouwens dat het op was
Badge +7
Hoi BaalvanSimyo,

Ik kan het me voorstellen dat het erg vervelend is dat je internetbundel zo snel op gaat. We willen je hier graag bij helpen.

Je hebt dezelfde vragen ook gesteld in je eigen topic. Hierop hebben we inmiddels ook al antwoord gegeven. Heb je dat gezien? Ik stel voor dat we je verder helpen in je eigen topic. Vind je dat goed?

Groetjes,
Samantha

Reageer