.

Beantwoord

Torenhoge rekening in een uur met uitgevallen router, wat nu?

  • 28 February 2021
  • 3 reacties
  • 102 Bekeken

Tot mijn grote schrik heb ik een buiten de bundel rekening van meer dan 100 euro. Het bedrag is nog steeds aan het oplopen omdat het nog niet helemaal is bijgewerkt (inmiddels 115 euro). M’n wifi router was uitgevallen, en dus was m’n laptop overgeschakeld op een hotspot die nog aan stond.

Ik heb een Android instelling aan staan om dataverbruik te beperken, maar om de een of andere reden geeft deze veel minder gebruik aan dan er daadwerkelijk is gebruikt (totaal 354 MB, terwijl er daadwerkelijk meer dan 2,5 GB is verbruikt). De SMSjes hebben niet geholopen. Het waren er maar twee, die drie minuten na elkaar binnen kwamen. Blijkbaar niet gehoord tijdens het kijken van een 1440p Youtube video. Gelijk router gereset natuurlijk..

Is hier nog iets aan te doen? Het is wel heel zuur dat door het uitvallen van een router ik met zulke enorme kosten zit. Het scheelde dat ik nog bijna niets gebruikt had deze maand, anders was het helemaal niet te overzien geweest. Ik ben al vele jaren klant bij jullie.

Excuses voor de rare gebruikersnaam. Ik was een beetje gefrustreerd dat al m’n pogingen al bezet waren. Maar nu kan ik ‘m ook niet meer wijzigen volgens mij...

icon

Beste antwoord door Tessanne 28 February 2021, 15:38

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi! 

 

Welkom op het Simyo forum! Dat is zeker een unieke gebruikersnaam, als je een andere wilt kan ik het voor je wijzigen. :wink:

 

Wat ontzettend balen dat je door het vastlopen van de router voor zulke hogen kosten bent komen te staan, ik snap dat je daarvan schrikt! Het is wel goed om te horen dat je weet waar het verbruik vandaan komt, maar ik zou je willen aanraden toch nog even naar de instellingen van je telefoon te kijken. Je kan er namelijk voor zorgen dat je via de mobiele gegevens geen Youtube filmpjes meer kunt kijken (maar alleen maar via WiFi). Dit en een heel overzicht met andere handige tips kun je vinden in dit blog. Ik wil je vragen deze op een rustig moment helemaal door te nemen en de telefoon naar jouw wensen in te stellen. 

Laat je even weten of dit is gelukt? Daarna mag je mij een privéberichtje sturen en dan kijk ik graag even met je mee naar de kosten. 

Groetjes,
Tessanne 

Het verbruik is opgetreden tijdens tethering, niet tijdens het gebruik van de Youtube app. Op de een of andere manier is mijn telefoon niet in staat het verbruik via tethering goed bij te houden als er echt heel veel data overheen gaat. De telefoon denkt dat er veel minder data verbruikt is dan er daadwerkelijk doorheen is gegaan (namelijk maar 354 MB, terwijl het gaat om 2,5 GB).

Ik heb je een privébericht gestuurd.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,

 

Tessanne helpt je verder via de privéberichten!

Reageer