.

Beantwoord

Torenhoge rekening in 25 min door stroom uitval, wat nu?

  • 30 August 2021
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

Vanmorgen stond ik voor een grote schrik en een raadsel. Ik ben flink geschrokken met extra kosten van 687.09 euro buiten mijn bundel. Nu weet ik hoe ik buiten mijn bundel ben gekomen. Stroom was uitgevallen waaronder de modem voor het internet niet meer bruikbaar. Iets wat niet gefikst kon worden door ons zelf maar door de elektricien. 

Nu heb ik dus onderzoek gedaan en achterhaald wat ik op dat moment deed. Voordat ik over mijn bundel ging. verbruikte ik in een half uurtje voor dat ik over mijn bundel ging rond de 800mb. Op het moment dat ik over mijn bundel ging verbruikte ik in 25 min opeens 4.6GB. Beide momenten was ik voornamelijk aan het appen, geen filmpjes aan het kijken en niks aan downloaden. Ik had al het grootste deel van mijn apps ontbonden van het internet. Ik kan de piek dus ook niet verklaren. 

Ik ben nu ten einde raad en heb geen idee wat ik moet doen. Ik moet er bij vermelden dat ik dit abonnement hier nam. Met toen het idee dat ik hier een internet plafond had. Vanmorgen ook mooi achter gekomen dat niet zo is. Smsjes hebben ook niet geholpen want die zag ik vanmorgen pas.

icon

Beste antwoord door Bas 31 August 2021, 18:46

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Shenjohn,

Welkom op ons forum!

Wat vervelend dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten, dat is natuurlijk niet de bedoeling 😥

Het is erg frustrerend als blijkt dat er een hoop internet is verbruikt, maar jij dit niet bewust gedaan hebt. Belangrijk om te weten is dat je simkaart in opdracht van je toestel werkt en niet andersom. Het kan zijn dat er bepaalde apps op de achtergrond updaten, verversen of continue nieuwe informatie ophalen. Denk hierbij aan Whatsapp, de mail app of Facebook app (dit zijn apps die berichten blijven ophalen om jou up to date te houden wanneer je de app opent). Er kan ook een update hebben plaatsgevonden die via de mobiele data is gedownload in plaats van de WiFi.  Je kan in je toestel per app instellen of deze gebruik mag maken van het mobiele internet en/of deze mag verversen op de achtergrond.

De “WiFi-assistentie” is vaak een onbewuste boosdoener. WiFi-assistentie is een instelling op je smartphone die de verbinding met je wifi-modem verbreekt als het wifi-signaal zwak is. Bij zo’n zwak signaal heeft je telefoon nog wel verbinding met de WiFi-modem, maar de internetsnelheid is hierdoor laag. WiFi-assistentie verbreekt dan de verbinding zodat je telefoon overschakelt op mobiel internet. Het is van belang de instellingen van je toestel te checken en eventueel aan te passen om te voorkomen dat je in de toekomst nog een keer (ongewenst) veel MB’s verbruikt. Maak daarvoor gebruik van alle tips en tricks in dit blog

We begrijpen dat het niet je bedoeling was om deze kosten te maken en daarom komen we je graag eenmalig tegemoet. Als het goed is heb je hier ook al contact over gehad met onze klantenservice. We hopen dat de zure nasmaak van deze vervelende ervaring daarmee een beetje is weggespoeld!

Heb je hier nog vragen over? Reageer dan even op dit bericht 😊

Groetjes,
Bas

Reageer