.

Vraag

Torenhoge kosten buiten bundel in zeer korte tijd

  • 16 August 2021
  • 7 reacties
  • 167 Bekeken

Beste Simyo,

Gisteren ben ik door een upload naar OneDrive in een zeer korte tijd 1600 MB over mijn bundel van 4 GB gegaan, waardoor ik €228,58 aan verbruikskosten heb gemaakt. Ik had dit niet door, want deze upload had ik thuis met WiFi gestart, maar door haast ben ik buiten huis gegaan zonder deze upload te stoppen. Een flinke tijd later kreeg ik een SMS en een mail dat mijn SIM-kaart geblokkeerd werd door hoge kosten, maar in de mail staat dat dit gebeurt als de kosten over de €100 gaan. Een beetje laat dus.

Ik heb nu al meer dan 2,5 jaar een abonnement bij Simyo, zonder ooit over mijn bundel te gaan, en ik vind dit bedrag onmenselijk hoog voor iets wat iedereen kan overkomen. De waarschuwing die ik kreeg via SMS was te laat om er nog iets aan te doen, en de SIM-kaart blokkade kwam ook veel te laat.

Is er een mogelijkheid voor een tegemoetkoming voor de kosten? Ik ben een student waarbij zo'n rekening een groot verschil maakt. Ik was altijd heel tevreden met Simyo maar nu denk ik daar toch anders over.

Met vriendelijke groet,

Floris


7 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Edgar en @TooskeH,

Goed dat jullie je stem even laten horen! Wat rot dat die rekeningen zo hoog zijn opgelopen. Ik zie dat de Forum Experts jullie al met de nodige en juiste informatie hebben voorzien.

Ik raad jullie aan om de blogs en links die ze met jullie deelde even goed door te nemen. We sturen juist deze sms’jes omdat deze direct op je telefoon aankomen. Meestal hebben mensen het grootste gedeelte van de dag hun telefoon bij de hand. De mail checken mensen vaak maar 1 of 2 keer per dag. We hebben geen databegrenzing, dus houd dit toch in de gaten. Check elke week 1 keer je Simyo account om te zien hoeveel je ongeveer nog over hebt. Als dit niet zo veel meer is, dan kan je bijkopen of gewoon goed in de gaten houden of deze sms’jes binnen komen.

Als jullie nog even willen dat ik naar de accounts kijk om te zien of er nog wat aan die rekeningen te doen is, dan vraag ik jullie mij een privé bericht te sturen via deze chat.

Ik hoor het graag!

Groetjes,

Veerle

Dit heb ik ook meegemaakt. Mijn kind hield met de app en met de sms-notificatie het einde van de bundel in de gaten. Hij kreeg een sms-melding nadat de bundel al op was. In die ene minuut bleek er al aan honderd euro aan dataverkeer in rook op te zijn gegaan. 

Zou het dan niet een goed idee zijn om je er ook wat in te verdiepen? Lijkt me een strak plan. Toch?

Op jouw Mijn Simyo kijken of een grotere bundel niet iets is. Een grotere bundel is goedkoper dan de €0,15 per MB. Op tijd MB bijkopen kan ook. 500 MB per €5,- ook te gebruiken in dezelfde maand. 

Bij databeheer, gegevensgebruik een waarschuwing, limiet instellen.

Een externe app die je een waarschuwing geeft zoals My datamanager. Dan kun je ook eenvoudig controleren welke app veel data verbruikt en data op de achtergrond beperken.. Kom ik weer uit bij monitoring, niet alleen via Mijn Simyo want dat werkt niet accuraat genoeg. 

Als gebruiker ben jij verantwoordelijk. En jij blij, hij je man ook blij. Dus een win-win situatie. 

Gebruiksaanwijzing pagina 89.even lezen. 

Goedemiddag @TooskeH 

Wat voor telefoon heb je? Zelf monitoring is erg belangrijk, niet alleen via de Simyo app, Mijn Simyo omdat dat vertraging kent

Een Huawei p30, maar ik heb er verder geen verstand van mijn man regelt alles. Wel wordt er grof geld verdient aan buiten de bundel bellen. 40keer het normale bedrag per Mb

Goedemiddag @TooskeH 

Bij Simyo gebeurt een blokkade bij meer dan €100,- in 24 uur en meer dan €250,- in een week. Je leest meer hierover HIER.

Een moderator, medewerker van Simyo zal zich nog bij je melden. 

De sms waarschuwingen bij 80 en 100% verbruik van databundel zijn wettelijk geregeld en komen real-time van het netwerk.

*Edit*

Lees ook dit BLOG even door.

Wat voor telefoon heb je? Zelf monitoring is erg belangrijk, niet alleen via de Simyo app, Mijn Simyo omdat dat vertraging kent

Hoi FlorisR9,

 

Goed dat je contact opneem, super zuur dat je hoge kosten hebt gemaakt.

 

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent van de kosten en dat je dit niet bewust gedaan hebt. Je ontvangt van Simyo altijd een sms'je wanneer de internet bundel voor 80% en 100% verbruikt is. Het klopt inderdaad dat je simkaart word geblokkeerd wanneer je €100 aan buiten de bundel kosten hebt gemaakt, echter staat er ook aangegeven in de mail dat deze kosten nog kunnen oplopen omdat we het verbruik met vertraging binnen krijgen. Ik kijk graag even met je mee naar de gemaakte kosten en wat ik daarin kan betekenen. Kun je mij een privébericht sturen met jouw adresgegevens en telefoonnummer?

 

Groetjes,

Daisy

Hallo,

Hier ongeveer hetzelfde. Echter werd mijn Simkaart geblokkeerd toen ik €250,- aan buiten de bundel kosten hebt gemaakt. Aangezien wij GEEN SMS berichten verwachten heb ik het bericht pas veel later gezien toen de kaart al geblokkeerd was.

Hoe kan dit pas na € 250,-  en waarom niet via de e-mail, want die lees ik wel elke dag.

Groetjes TooskeH

Reputatie 7
Badge +6

Hoi FlorisR9,

 

Goed dat je contact opneem, super zuur dat je hoge kosten hebt gemaakt.

 

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent van de kosten en dat je dit niet bewust gedaan hebt. Je ontvangt van Simyo altijd een sms'je wanneer de internet bundel voor 80% en 100% verbruikt is. Het klopt inderdaad dat je simkaart word geblokkeerd wanneer je €100 aan buiten de bundel kosten hebt gemaakt, echter staat er ook aangegeven in de mail dat deze kosten nog kunnen oplopen omdat we het verbruik met vertraging binnen krijgen. Ik kijk graag even met je mee naar de gemaakte kosten en wat ik daarin kan betekenen. Kun je mij een privébericht sturen met jouw adresgegevens en telefoonnummer?

 

Groetjes,

Daisy

Reageer