.

Beantwoord

Het tegoed van de Vriendendeal is er weer afgehaald. Hoe komt dat?

  • 30 December 2016
  • 10 reacties
  • 182 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Hallo Mods, even een vraag, ik weet niet waar ik deze vraag moet stellen.

Me moeder had een Simyo Prepaid kaart aangevraagd via een "vriendendeal",
op de Mijn Simyo bij gebruik staat dat er op 19-08-2016 5,- te goed bij geschreven maar ook weer 5,- af.
hoe zit dit precies in elkaar en hoe komt dit?

(heb een screenshot als je dit nodig heb via een pm bericht)

Mvg Tijger
icon

Beste antwoord door Samantha 3 January 2017, 12:04

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge +7
Hoi De Tijger,

Natuurlijk kun je deze vraag ook gewoon hier op het forum stellen! Wel vreemd dat het Vriendendeal tegoed bij je moeder er weer af lijkt te zijn gegaan. Jammer genoeg heb ik geen beschikking over het telefoonnummer van je moeder, daarom kan ik nu haar aansluiting er niet bij pakken.

Wil je daarom haar telefoonnummer in een privébericht sturen? Ik weet niet naar wie je de screenshot hebt gestuurd, maar je kunt dit ook naar mij sturen. Zodra we het nummer van je moeder hebben, kunnen wij kijken hoe dit komt.

Laat je het weten?

Groetjes,
Samantha
Reputatie 3
Badge +2
ik las verder dat het er wel op stond, maar wat er af is (ook bij mij trouwens) is een fees - actie ......
wat in de app stond. bij de overzicht staat gratis btg 5,-, dag later is het 5,- af, ik weet niet van
wat dat is, als ik dit weet, dan is dit precies hetzelfde bij me moeder. dan kan ik je eventueel het nummer
van haar geven. Het is op 27juli dat ik de prepaid had aangevraagd, 28 juli is de aftrek.

bij me moeder is dat in augustus. ik pm je die nummer als ik weet van waar dat af komt :)

mvg Tijger
Badge +7
Hoi De Tijger,

Oh dat bedoel je! Dit heeft niets met de Vriendendeal te maken, maar met het bonustegoed dat je bij je bestelling krijgt. Je hebt gekozen voor een Prepaid van € 5,00 met € 7,50 aan beltegoed. Hierbij heb je dus een bonustegoed van € 2,50 gekregen. Dit bonustegoed wordt echter pas toegevoegd op het moment dat je simkaart is geactiveerd. Op het moment dat je bonustegoed wordt toegevoegd, wordt er eerst € 5,00 van je beltegoed afgehaald en daarna meteen € 7,50 aan je beltegoed toegevoegd. Misschien een beetje omslachtig, haha!

Jouw simkaart is op 28-7-2016 geactiveerd. Daarom zie je dat op deze datum er eerst € 5,00 is afgegaan, en tegelijkertijd € 7,50 is toegevoegd.

Is het zo duidelijk voor je waar dit door komt?

Groetjes,
Samantha
Reputatie 3
Badge +2
het is nu duidelijker. dan check ik dat ook ff op me app dan hoor je het nog =)

Mvg Tijger
Reputatie 3
Badge +2
op de app staat het dan een beetje raar in mijn opinion: Dit staat er als ik hem openklap
met een extra info aan geduid met " -> ":

(bij) 20,- betalingen -> betaling
(bij) 5,- gratis actie... -> Fees - gratis actie beltegoed
(bij) 7,50 -> Fees - Gratis beltegoed
(af) 5,- -> aanschaf simkaart

daarboven staat:
Totaal Juli 2016
Verbruikt 5,-
Opwaarderingen 32,50

Dan zou je zeggen, dat je dan 5,- verbruikt heb, 5,- gratis beltegoed,
dan -5 af van aanschaf, dan 7,50 beltegoed.

dan is dit verwarrend als je het aan mij vraagt.
maar wat je zei kan dan best kloppen, maar qua info op de app niet.
de extra info is trouwens niet te vinden op de Mijn Simyo zoals bij de app
of ik zie iets over me hoofd.

Mvg Tijger
Reputatie 7
Badge +10
Hoi De Tijger,

Ik kan me goed voorstellen dat dit verwarrend overkomt! Wat je in de App omschreven ziet staan komt overeen met Samantha's uitleg. Je ziet € 5,- erbij, dan eraf, je ziet € 7,50 erbij en ten slotte zie je je eigen opwaardering van € 20,- staan.

Ik hoop dat het zo verhelderd is 🙂

Groetjes,
Jihane
Reputatie 3
Badge +2
het is duidelijk, alleen verwarrend met de app wat je niet terug ziet in de mijn simyo.

waarom is het niet handiger dat er gewoon staat 20,- en bij activatie of bij een code
via gratis sms de 7,50 te goed erbij zonder dat er bij staat, 5,- gratis btg, -,- aanschaf,
bij btg is niet hetzelfde als het aanschaffen of zie ik dat verkeerd?

mvg Tijger

PS: het woordje "De" mag je weglaten hoor 🙂
Badge +7
Hoi Tijger,

Ik heb 'De' weggelaten, goed he? 😃 Ik ben het met je eens dat de weergave van dit alles een beetje verwarrend is. Gelukkig is het nu wel duidelijk voor je :)

Dat het beltegoed hetzelfde is als het aanschaffen, is niet helemaal waar. De eerste € 5,00 die je ziet, is in feite je betaling (of het aanschaffen). Bij je bestelling krijg je van ons € 7,50 aan beltegoed. Omdat de ene regel een betaling is, en de andere het toevoegen van beltegoed zul je hier sowieso een onderscheid in zien. Dat die € 5,00 die eerst aan je beltegoed werd toegevoegd, er vervolgens weer afgetrokken wordt, is wel vrij verwarrend. Ik heb je tip doorgegeven aan de desbetreffende afdeling. Hopelijk gaan ze dit in de toekomst anders weergeven. Scheelt toch weer een hoop onduidelijkheid.

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha
Reputatie 3
Badge +2
Geen vragen op dit moment. Maar wel fijn dat er werkers bij simyo ook moderators zijn
is wel zeer leuk op deze manier :)

bedankt voor de duidelijkheid :)

mvg Tijger
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Tijger,

Fijn dat het allemaal duidelijk is! Mocht je nog een vraag hebben, dan weet je waar je deze kan stellen. En anders spreken we je in Gewoon gezellig :D

Groetjes,
Sean

Reageer