.

Beantwoord

Hoogverbruik, wat nu?

  • 23 September 2022
  • 5 reacties
  • 90 Bekeken

Vanochtend kreeg ik een email dat mijn zoon buiten bundel kosten had.

Nu blijkt dat hij een download aangezet had op de School-Wifi maar toen meteen de klas in ging. Toen is hij blijkbaar naar mobiele data geschoten. En aangezien hij in de klas zat de SMS niet gezien.

Nu heeft hij volgens het overzicht voor Euro 800,- !! aan extra kosten gemaakt.

Betreft een domme fout (hij kan nu mobiel geen download meer starten. Aangepast in instellingen) en is er erg van geschrokken. Dit is uiteraard een enorm bedrag, kunnen we hier een regeling voor treffen?

icon

Beste antwoord door Roeqajja 26 September 2022, 13:36

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Maandag is er een moderator aanwezig die hier echt over kan beslissen,
maar meestal wordt de eerste keer een regeling getroffen.
Hoe die regeling er uit ziet weet ik niet.

Maar goed dat je de instellingen hebt aangepast
zodat het geen tweede keer gebeurt,

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @MTouw,

Bedankt voor je bericht. Jeetje, wat erg dat je zoon zulke hoge kosten heeft gemaakt vanwege een download! Je verbruikt inderdaad een grote hoeveelheid MB's als een download uitvoert via 4G. Ik raad daarom aan om dit in de toekomst écht alleen via een stabiele wifi-verbinding te doen. In ieder geval goed dat je de instellingen hebt aangepast! Als je zoon een Android telefoon heeft, dan is het misschien ook handig om een datalimiet in te stellen in zijn telefoon. Bij een iPhone is dit helaas niet mogelijk. Op onze website hebben wij een handige blog met tips om je internet te besparen, dat is misschien ook wel handig om door te nemen.

Ik kan me goed voorstellen dat hij de waarschuwingen per sms niet heeft gezien omdat hij in de klas zat. Ook zijn zulke hoge kosten voor internetverbruik natuurlijk zonde. Ik wil daarom graag met je meekijken of wij je éénmalig tegemoet kunnen komen. Dit is geen garantie, maar ik wil graag kijken wat er mogelijk is. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan pak ik de aansluiting er even bij.

Groetjes,
Roeqajja

Goedemiddag Roeqajja

Bedankt voor je bericht. 
Ik heb inmiddels contact gehad met een collega van je. 
Hij heeft het voor ons kunnen regelen dat het bedrag een heel stuk lager uitvalt. Zijn hier erg blij mee!

Hopelijk was dit eens en nooit meer ;)

 

Bedankt en met vriendelijke groet,

 

 

@MTouw vervelend om te lezen dat jullie dit meemaakten. Wij als Forum Experts strijden al jaren voor betere bescherming. Helaas wil Simyo daar niets van weten. Het gekozen beleid doet geen goed. (Zelf)Vertrouwen is een belangrijke basis in alles.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MTouw,

Bedankt voor je bericht. Wat fijn dat het inmiddels is opgelost! Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer